2026-06-11, 22:36
Medlem
Det enda sjuka med det här skulle väl vara en kvinna som behåller ett barn med ett one night stand, en kille som f.ö inte vill vara pappa?!

Knulla med kondom är som att knarka utan ruset.. meningslöst!

Jag knullar alltid utan kondom.
Varken haft sjukdomar eller gjort någon gravid.. 50+ olika partners, lätt!

Men det kanske ser annorlunda ut om man är ful som stryk och ligger runt med vad som helst man kommer över..
Eller om man är såpass jävla färsk att man inte har lärt sig när det är dags att dra ut kuken o spruta henne ner i halsen..

Mvh
Citera
2026-06-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
I och med att du erkänner att du är man så blev det genast så mycket, mycket värre. Att du ser det som positivt är ofattbart.
Du får bli hur hysterisk du vill angående detta, fast jag måste nog erkänna att jag inte begriper varför. Tycker du alltså att det är okej att män inte ska behöva ta ansvar för de barn de är fäder till? Att det är kvinnans sak att se till att de inte blir det?
Citera
2026-06-11, 22:47
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Skyddar inte mot sjukdom dock. Hpv tex kan även leda till cancer i munnen.

Risken är dock låg - precis som fosterskador pga hpv (vilket förekommer men är alltså relativt sällsynt såvitt jag vet). Men du har ju en poäng i sig ang sexuellt överförbara sjukdomar.
Citera
2026-06-11, 23:17
Medlem
Fick höra att försvaret en gång i tiden kunde erbjuda att underhållsstödet drogs före lönen betaldes ut så det inte skulle synas för frun där hemma.

Vet inte om det är något som forfarande förhandlas vid anställning, men säger väl det mesta om hur män har sett på det förr iaf

Sen är det alltid kul att lämna lite överraskningar när arvet ska delas upp
Senast redigerad av har 2026-06-11 kl. 23:44.
Citera
2026-06-11, 23:18
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!

Det är ofantligt korkat att vilja ta risken med att bli ofrivillig pappa med fel brud.
Citera
2026-06-11, 23:26
Medlem
ExtremaMittens avatar
Juridisk abort betyder att en man tidigt i graviditeten skulle kunna avsäga sig faderskap, umgänge och underhåll. Idén diskuteras i Danmark, USA och Argentina, men är i praktiken ännu inte lag någonstans. Skälet är barnets rätt, att när barnet väl är fött väger försörjning och ursprung tyngre än vuxnas oenighet före födseln.

Debatten är ändå legitim. Kvinnan har kroppsligt självbestämmande och kan i Sverige göra abort till vecka 18. Mannen har inget motsvarande juridiskt utträde. Där finns en faktisk asymmetri.

Där bör också begreppet faderskapssvindel in, att om en man medvetet vilseleds om att han är biologisk far är det inte bara otrohet, utan ett ekonomiskt, juridiskt och känslomässigt bedrägeri mot både mannen och barnet. I vissa länder kan ersättning, hävande av faderskap eller återkrav diskuteras, men skyddet är splittrat och ofta svagt.

Den rimliga reformen är därför inte ansvarslöshet, utan precision med snabb DNA-prövning, tydligare ansvar vid vilseledande om preventivmedel eller faderskap, bättre rådgivning vid oplanerad graviditet och ärlig sexualundervisning till killar. Kondom är inte bara smittskydd. Det är juridiskt självskydd.

Vill vi ha verkligt delat reproduktivt ansvar – eller bara låtsas att mannens valfrihet finns kvar efter samlaget?
Citera
2026-06-11, 23:30
Medlem
Här är saningen (från en man som knullat sin beskärda del och mer därtill):

De flesta män för liv som är så små, att fitta är det enda som egentligen betyder något för de beslut man fattar och den riktning man låter livet ta. Huruvida detta utspelar sig på lång eller kort sikt är något individuellt, men jag kan lova att 95% av de män som haft mer än 3 partners där ute i princip låter hela sitt liv styras och formas av fitta.

"Knulla är det bästa som finns" hörde jag yppas från en av mina godare vänner - som för övrigt kastar alla principer och andra åtaganden/engagemang ur fönstret så fort det finns minsta möjlighet att få doppa snoppen.

Det är ett patetiskt leverne, rent av vidrigt.
Citera
2026-06-11, 23:43
Medlem
israelisinnocents avatar
Du vet ju inte om dom har tagit dagen efter piller
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
Det enda sjuka med det här skulle väl vara en kvinna som behåller ett barn med ett one night stand, en kille som f.ö inte vill vara pappa?!

Knulla med kondom är som att knarka utan ruset.. meningslöst!

Jag knullar alltid utan kondom.
Varken haft sjukdomar eller gjort någon gravid.. 50+ olika partners, lätt!

Men det kanske ser annorlunda ut om man är ful som stryk och ligger runt med vad som helst man kommer över..
Eller om man är såpass jävla färsk att man inte har lärt sig när det är dags att dra ut kuken o spruta henne ner i halsen..

Mvh
Citera
2026-06-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Du vet ju inte om dom har tagit dagen efter piller

För det första, om du inte kommer i hennes vagina så behövs inget dagen efter piller öht.

För det andra, jo det vet jag. Vem fan är du att säga vad jag vet och inte?

Inte svårare än att man pratar med personen före/efter samlag.
I vissa fall köper man ett piller till henne och ser henne ta det.

Föddes du igår eller är du oskuld?
Citera
2026-06-11, 23:57
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!

Tänkte inte på saken tills jag blev typ 25. Visste inte ens att underhållsbidrag fanns om jag ska vara ärlig. Och ingen hade någonsin påpekat för mig hur det kan komma att påverka arv och dylikt i framtiden. Vet inte om det hade spelat någon roll heller. Man tänkte ju att unga tjejer gör väl alltid abort om det blir oplanerad graviditet.

Men jag fick ju alltid höra först av tjejer att de gick på p-piller. Tanken på att någon skulle bli gravid och dessutom välja att behålla barnet fanns typ inte i ungdomars medvetande i min umgängeskrets i Stockholm runt 2010.

Helt clueless
Citera
2026-06-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Är inte dum i huvudet så personligen så ser jag till att nästan alltid ha kondom med mig var jag än går.

Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Förr la folk dom i plånboken. Kanske inte är lika vanligt idag när vissa betalar med mobil..
Jag ser framför mig hur man inte bara saknar plats att placera kondomen, utan förväntar sig att det ska dyka upp en kondom när man trycker på appen på sin smartphone. Eller QR-kod.

Sorry förr offT. Kunde inte låta bli.
Senast redigerad av V-H 2026-06-12 kl. 00:23.
Citera
2026-06-12, 00:24
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
För det första, om du inte kommer i hennes vagina så behövs inget dagen efter piller öht.
Grattis till försatsen och faderskapet

Och så ska du inte lita på dina kvart i tre ragg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in