2026-06-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Använder man ord som "manosfären" så har man inte alla hästar hemma. Signalen du ger oss är att du är en MSM-hjärntvättad vänsterextrem manshatare.

Observera att jag är en kvinna och har den uppfattningen om dig. Hos männen går du hem ännu mindre. Incel?
Man, plus 60, med tre vuxna barn, alla akademiker, jag också. Kristen, socialkonservativ, paternalist. Att jag inte går hem hos män passar mig alldeles utmärkt, jag är straight. Vilken är du, pick-me girl, WAF, tradwife?
Citera
2026-06-11, 21:47
Medlem
Någonstans måste man börja
Alla förhållanden är väl en chansning
Är hon riktigt snygg. Så är det kanske värt det

Gör man det ändå, trots ointresse
Så är man bara korkad
Citera
2026-06-11, 21:55
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Man kör bara analt och oralt, problem solved!

Precis. Alt chillar man med lite öl å ev substanser å bara myser med varandra - det funkar ju d oxå. (åtminstone för mig - lite för mycket fokus ibland på det där "in å ut" IMO - men alla är vi olika)
Citera
2026-06-11, 21:56
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Man, plus 60, med tre vuxna barn, alla akademiker, jag också. Kristen, socialkonservativ, paternalist. Att jag inte går hem hos män passar mig alldeles utmärkt, jag är straight. Vilken är du, pick-me girl, WAF, tradwife?

I och med att du erkänner att du är man så blev det genast så mycket, mycket värre. Att du ser det som positivt är ofattbart.
Citera
2026-06-11, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Är inte dum i huvudet så personligen så ser jag till att nästan alltid ha kondom med mig var jag än går.

Förr la folk dom i plånboken. Kanske inte är lika vanligt idag när vissa betalar med mobil..

Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Nu är jag själv 50 Men jag har fått mina barn och jag är inte särskilt rädd för könsjukdomar. Det enda som får mig att vilja trä på kondom om jag har sex med en 35-åring är att de ofta är desperata att få barn. Samtidigt ser jag sex med kondom som en meningslös sysselsättning.

Det finns bara en anledning att jag inte steriliserar mig och det är OM jag skulle bli kär i en kvinna som är barnfri och som verkligen vill starta en familj med mig. Då kanske jag ångrar mig om jag är knipsad.
Aha då förstår jag. Jo, är man osäker ska man nog vänta med att knipsa och faktiskt bara skydda sig.
Citera
2026-06-11, 21:58
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Det låter relativt rimligt att undvika folk med tjocka lager smink, tatueringar och festprissar. Om man nu inte gillar dom egenskaperna eller utseendet.

Sista stycket kan jag inte relatera till. Du bytta liksom personlighet nu.

Kanske kan uppfattas så, men även ful/snygga? tjejer har sina traits som jag tycker är snyggt ibland.
Citera
2026-06-11, 21:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!

Jag tycker det verkar jättekul. En sådan chans får man bara en gång i livet. Som män är vi programmerade att undermedvetet vilja ha barn med så många partners som det är matematiskt möjligt.
Citera
2026-06-11, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Kanske kan uppfattas så, men även ful/snygga? tjejer har sina traits som jag tycker är snyggt ibland.
Ok?
Citera
2026-06-11, 22:07
Medlem
Alltid kondom på, vill inte ha sjukdomar och absolut inte barn när jag inte är redo. Kondom är ju vårt preventivmedel och om man inte använder kondom så tycker inte jag man kan gnälla ens lite om en tjej blir gravid. Man vet riskerna, man vill bara inte ta ansvaret. Kondom på - nästan 100% garanterat att man förblir frisk och barnfri. Har en killkompis som hade dubbel otur, han blev både farsa och fick herpes så han sitter med två "livstidsdomar". Men, helt hans eget fel då han inte använde kondom.
Citera
2026-06-11, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tanneh
Alltid kondom på, vill inte ha sjukdomar och absolut inte barn när jag inte är redo. Kondom är ju vårt preventivmedel och om man inte använder kondom så tycker inte jag man kan gnälla ens lite om en tjej blir gravid. Man vet riskerna, man vill bara inte ta ansvaret. Kondom på - nästan 100% garanterat att man förblir frisk och barnfri. Har en killkompis som hade dubbel otur, han blev både farsa och fick herpes så han sitter med två "livstidsdomar". Men, helt hans eget fel då han inte använde kondom.
Oj det låter som en mardröm att få både herpes och även barn mot sin vilja.
Men som du säger så har han sig själv att skylla.
Citera
2026-06-11, 22:12
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremaMitten
Det är en rimlig fråga. Jag tror många killar och tjejer underskattar risken i stunden. Sedan tusentals år. Sex utan kondom känns enkelt just då, men kan förstås bli ett livslångt ansvar med graviditet, underhåll, känslomässig skuld, konflikt och ett barn som aldrig bad om att bli till i en otydlig situation.

Kvinnan måste ha sista ordet om abort, eftersom graviditeten sker i hennes kropp. Men mannen kan ändå bli pappa mot sin vilja och juridiskt bunden i 18 år. Det är en verklig asymmetri, även om barnets rätt till försörjning väger tungt när barnet väl finns.

Därför är svaret till killar ganska brutalt, kondom är inte bara smittskydd, utan juridiskt självskydd. Lita inte på ett löfte från någon du knappt känner. Ta ansvar innan samlaget, för efteråt är det ofta för sent.

Politiskt borde vi också våga prata om svåra fall om vilseledande om preventivmedel, snabb faderskapsutredning, bättre sexualundervisning och tydligare rådgivning vid oplanerad graviditet. Ett oönskat barn är inte bara en risk. Det är ett helt liv.

Jag håller helt med dig!
Citera
2026-06-11, 22:14
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Man kör bara analt och oralt, problem solved!

Skyddar inte mot sjukdom dock. Hpv tex kan även leda till cancer i munnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in