2026-06-11, 21:05
Medlem
Pinnzs avatar
Är säkert ett ovanligt fenomen men att ragga en kille på krogen är billigare än att insemineras i Danmark. Men då förväntar man sig kanske ingen hjälp heller.
Citera
2026-06-11, 21:08
Medlem
Pinnzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Gå du och sterilisera dig. Du verkar ha dåliga gener som inte ens fattar att man har inte oskyddat sex om man inte är beredd att ta hand om sin avkomma.

Jag tror du har missuppfattat. Jag skulle aldrig ha oskyddat sex med någon jag inte känner alls/känner väldigt lite. Ett oönskat barn vore en mardröm. Men om det skulle hända så skulle jag tillskillnad från en kille välja att göra abort.

Förutom graviditets risken så vill jag inte få klamydia heller eller hiv.
Citera
2026-06-11, 21:14
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Hur brukar ett sådant mönster se ut hos dom damerna?
Jag skrev några exempel på min upplevelse av snubbar som man bör vara försiktig med.
Har du någon jämförelse?

Tror jag missade dina exempel, men tjejer man undviker är väl oftast tjejer som har massa ärr på armarna, fula tatueringar, pratar konstigt, är party prinsessor och översminkade.

Sen har man väl haft en och annan "enemies becomes lovers" med allt innan men då har det ändå klickat på något skumt sätt. Rätt kul när jag tänker tillbaka på det men men.. det var då det.
Citera
2026-06-11, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Tror jag missade dina exempel, men tjejer man undviker är väl oftast tjejer som har massa ärr på armarna, fula tatueringar, pratar konstigt, är party prinsessor och översminkade.

Sen har man väl haft en och annan "enemies becomes lovers" med allt innan men då har det ändå klickat på något skumt sätt. Rätt kul när jag tänker tillbaka på det men men.. det var då det.
Det låter relativt rimligt att undvika folk med tjocka lager smink, tatueringar och festprissar. Om man nu inte gillar dom egenskaperna eller utseendet.

Sista stycket kan jag inte relatera till. Du bytta liksom personlighet nu.
Citera
2026-06-11, 21:23
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Fint att det blev bra
Vet din dotter vem hennes mamma är?
Vill hon träffa henne?

Ibland ja! Men när jag bodde i Spanien fick jag ett samtal att hon satt på öppen psyk. Och hon är ingen bra människa. Jag kände inte henne när den gled in. Fick veta i efterhand att hon inte var en bra människa.

Men hon har en bonus mamma nu. Så hon har senaste åren haft en kvinnlig förebild
Citera
2026-06-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!

Risken att göra någon gravid är det som får mig att överväga sterilisering. Nu väljer jag dock oftast kvinnor över 45 så risken är liten.
Citera
2026-06-11, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Ibland ja! Men när jag bodde i Spanien fick jag ett samtal att hon satt på öppen psyk. Och hon är ingen bra människa. Jag kände inte henne när den gled in. Fick veta i efterhand att hon inte var en bra människa.

Men hon har en bonus mamma nu. Så hon har senaste åren haft en kvinnlig förebild
Det är ju faktiskt inte blod som avgör vem som är familj. Fint att det löste sig bra
Om din dotter vill träffa sin mamma i framtiden, skulle du tillåta det och vara behjälplig i det?
Citera
2026-06-11, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Risken att göra någon gravid är det som får mig att överväga sterilisering. Nu väljer jag dock oftast kvinnor över 45 så risken är liten.
Äldre kvinnor var ju ett bra sätt att lösa det på.
Och dom blir säkert glada för att där kommer in någon yngre som livar upp sexlivet!
Citera
2026-06-11, 21:38
Medlem
Är inte dum i huvudet så personligen så ser jag till att nästan alltid ha kondom med mig var jag än går.
Citera
2026-06-11, 21:39
Medlem
ExtremaMittens avatar
Det är en rimlig fråga. Jag tror många killar och tjejer underskattar risken i stunden. Sedan tusentals år. Sex utan kondom känns enkelt just då, men kan förstås bli ett livslångt ansvar med graviditet, underhåll, känslomässig skuld, konflikt och ett barn som aldrig bad om att bli till i en otydlig situation.

Kvinnan måste ha sista ordet om abort, eftersom graviditeten sker i hennes kropp. Men mannen kan ändå bli pappa mot sin vilja och juridiskt bunden i 18 år. Det är en verklig asymmetri, även om barnets rätt till försörjning väger tungt när barnet väl finns.

Därför är svaret till killar ganska brutalt, kondom är inte bara smittskydd, utan juridiskt självskydd. Lita inte på ett löfte från någon du knappt känner. Ta ansvar innan samlaget, för efteråt är det ofta för sent.

Politiskt borde vi också våga prata om svåra fall om vilseledande om preventivmedel, snabb faderskapsutredning, bättre sexualundervisning och tydligare rådgivning vid oplanerad graviditet. Ett oönskat barn är inte bara en risk. Det är ett helt liv.
Citera
2026-06-11, 21:45
Medlem
Ballcancers avatar
Killar som inte vill använda kondom är en enorm turn off. Brukar säga "åh så du vill också ha barn?" om de inte tar fram en kondom.
Citera
2026-06-11, 21:46
Medlem
Citat:
Äldre kvinnor var ju ett bra sätt att lösa det på.
Och dom blir säkert glada för att där kommer in någon yngre som livar upp sexlivet!

Nu är jag själv 50 Men jag har fått mina barn och jag är inte särskilt rädd för könsjukdomar. Det enda som får mig att vilja trä på kondom om jag har sex med en 35-åring är att de ofta är desperata att få barn. Samtidigt ser jag sex med kondom som en meningslös sysselsättning.

Det finns bara en anledning att jag inte steriliserar mig och det är OM jag skulle bli kär i en kvinna som är barnfri och som verkligen vill starta en familj med mig. Då kanske jag ångrar mig om jag är knipsad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in