2026-06-11, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Jag rekommenderar inte att yngre män gör vasektomi om de inte är helt hundra på att de aldrig vill ha barn. Skydda er i stället så ni slipper "ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha" - som det står i ts.
Jag har många manliga vänner som blev frivilligt föräldrar (och älskar sina familjer) när det var 30+ och få av dem ville bli föräldrar när de var yngre.

Bedövningen kändes lite, men det går ju snabbt med sprutor. Ingreppet som sådant gick också snabbt.
Allt känns som vanligt. Jag sprutar som vanligt. Väntade en vecka eller två, men hade kunnat ha sex tidigare.
Tack för förklaring
Har ett par frågor till:
- Som helhet i kroppen, känner du dig precis som innan operationen?
- Är sexlusten densamma?
Citera
2026-06-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!
Du dejtar massa jävla boskap. De tänker med kuken, alltså det är skönt i fittan
Citera
2026-06-11, 20:23
Medlem
Man kan ju vända på frågeställningen, för det är många 30+ kvinnor som bokstavligen låser benen om karlar och säger kör! Svårt att säga nej, med alkohol i kroppen då lol

En liten anekdot från en kompis.
Han ville vara schysst med sitt ex när hon ringer och bönar om skjuts efter en blöt kväll. Som tack får han skjuta skarpt i henne, hon var ju "safe", inte i fertila fönstret så att säga, enligt henne. Men woops, nån vecka senare så får han ett samtal från henne, gravid. Så nu sitter han fast i 18år.
Citera
2026-06-11, 20:38
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Tack för förklaring
Har ett par frågor till:
- Som helhet i kroppen, känner du dig precis som innan operationen?
- Är sexlusten densamma?
Allt är som vanligt. Visst finns det risk för komplikationer, men det är väldigt få som drabbas av dessa och lika lite som jag är rädd att dagligen bege mig ut i trafiken var jag att drabbas av dessa komplikationer.
Jag känner (minst) två andra som gjort ingreppet och det vi har gemensamt är att vi vet att kvinnor (speciellt i våra åldersspann) kan vara jäkligt sugna på att bli gravida.
När jag var yngre och hade oskyddad sex tror jag aldrig att tanken slog mig att vederbörande skulle vilja bli gravid med mitt barn. Jag tänkte i stället att kvinnan använde preventivmedel.
Citera
2026-06-11, 20:42
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!
Gå du och sterilisera dig. Du verkar ha dåliga gener som inte ens fattar att man har inte oskyddat sex om man inte är beredd att ta hand om sin avkomma.
Citera
2026-06-11, 20:54
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Oavsett är det obehagligt med folk som är villiga att skaffa barn eller göra någon gravid som om det inte vore något speciellt.
Som du beskrev med ”träskpaddorna” finns motsvarigheten hos män också.

Edit och förtydligande: männen säljer in sig själv som ett paket där dom framställer sig som bäst lämpad för kvinnan. Dom utgår från att dom vet bäst och gör bäst. Inte ovanligt att dom försöker göra henne gravid omgående. Farliga typer och något som alla kvinnor bör akta sig för.
Dom skryter gärna om rikedomar och titlar. Och pratar gärna ner andra män.

Det mesta handlar om att är man ute efter ett ONS så är båda parterna oftast inte ute efter något mer än det.

Och det beror på tjejen man raggar på. Inte alltid helt uppenbart men man kan se mönstret oftast.
Citera
2026-06-11, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Allt är som vanligt. Visst finns det risk för komplikationer, men det är väldigt få som drabbas av dessa och lika lite som jag är rädd att dagligen bege mig ut i trafiken var jag att drabbas av dessa komplikationer.
Jag känner (minst) två andra som gjort ingreppet och det vi har gemensamt är att vi vet att kvinnor (speciellt i våra åldersspann) kan vara jäkligt sugna på att bli gravida.
När jag var yngre och hade oskyddad sex tror jag aldrig att tanken slog mig att vederbörande skulle vilja bli gravid med mitt barn. Jag tänkte i stället att kvinnan använde preventivmedel.
Det låter ju bra. Om jag var man och redan hade fått barn eller inte ville ha barn hade jag funderat på en sådan operation. Tack!
Citera
2026-06-11, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PinkRazz
Man kan ju vända på frågeställningen, för det är många 30+ kvinnor som bokstavligen låser benen om karlar och säger kör! Svårt att säga nej, med alkohol i kroppen då lol

En liten anekdot från en kompis.
Han ville vara schysst med sitt ex när hon ringer och bönar om skjuts efter en blöt kväll. Som tack får han skjuta skarpt i henne, hon var ju "safe", inte i fertila fönstret så att säga, enligt henne. Men woops, nån vecka senare så får han ett samtal från henne, gravid. Så nu sitter han fast i 18år.
Fan vad vidrigt.
Citera
2026-06-11, 20:57
Avstängd
Monerokungens avatar
Jag hade en ONS För många år sen! Kvinnan blev gravid, Hon fick veta det sent in i graviteten. Födde min dotter. Och skrev över all vårdnad till mig. Inte hört från henne sen dess. ( förhoppningsvis död)

Men eftersom jag inte är en Råtthor**ge som majoriteten av män eller "Män" så tog jag mitt ansvar och har tagit hand om henne själv sen dess.

Bästa valet i mitt liv. Gör man något gravid och sen inte tar ansvar är patetiskt, Och då ska man inte ha Simmare i påsen.
Citera
2026-06-11, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Det mesta handlar om att är man ute efter ett ONS så är båda parterna oftast inte ute efter något mer än det.

Och det beror på tjejen man raggar på. Inte alltid helt uppenbart men man kan se mönstret oftast.
Hur brukar ett sådant mönster se ut hos dom damerna?
Jag skrev några exempel på min upplevelse av snubbar som man bör vara försiktig med.
Har du någon jämförelse?
Citera
2026-06-11, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Jag hade en ONS För många år sen! Kvinnan blev gravid, Hon fick veta det sent in i graviteten. Födde min dotter. Och skrev över all vårdnad till mig. Inte hört från henne sen dess. ( förhoppningsvis död)

Men eftersom jag inte är en Råtthor**ge som majoriteten av män eller "Män" så tog jag mitt ansvar och har tagit hand om henne själv sen dess.

Bästa valet i mitt liv. Gör man något gravid och sen inte tar ansvar är patetiskt, Och då ska man inte ha Simmare i påsen.
Fint att det blev bra
Vet din dotter vem hennes mamma är?
Vill hon träffa henne?
Citera
2026-06-11, 21:01
Medlem
Pinnzs avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mathias-har-haft-gonorre-och-klamydia-fem-ganger

2023 drabbade klamydia 307 personer på 100 000
Gonorre 40 personer på 100 000
Syfilis 5 personer på 100 000

Drabbar främst unga vuxna mellan 18 och 29

Det är ju också risken för graviditet som man tänker mest på. Men risken för sjukdom är ju också uppenbar. Det går att bota med antibiotika för det mesta men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in