2026-06-11, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför skulle jag göra det? För att provocera folk? Blir du provocerad av att inte få se alla kvinnor går? Annars förstår jag inte liknelsen.

HAHAHAHA, jävla pajas.

Så yttrandefriheten går bara åt ett håll.. likt slöjan för Islam..

Så satan dryg.
Citera
2026-06-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Där är du tack o lov rätt ensam om att tro.

.

Skrev fel. Menade hijab
Citera
2026-06-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
HAHAHAHA, jävla pajas.

Så yttrandefriheten går bara åt ett håll.. likt slöjan för Islam..

Så satan dryg.
Om ingen stör dig, varför ska du störa dem?
Citera
2026-06-11, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om ingen stör dig, varför ska du störa dem?

Dom äter bara upp min frihet sakta men säkert..

Så med din logik..

Med våld så kan vi alltså få bort slöjan på kvinnan? Då den provocerar mig som icke troende?
Citera
2026-06-11, 20:16
Medlem
glockenreins avatar
Tycker inte islam hör hemma i Sverige men har problem med direkta förbud. Tänker att det framför allt är en symbolisk fråga för att markera att vi inte vill ha islams värderingar här.
Citera
2026-06-11, 20:18
Medlem
Man borde göra som i Frankrike och förbjuda religiösa symboler i skolor. Samtliga. Religion kan man praktisera på sin fritid.

Sen borde burka och niqab vara förbjudet på allmän plats pga att islam är en jävla kvinnoförtryckande skitreligion. Sånt hör inte hemma i ett samhälle som aspirerar på att vara jämlikt och sekulärt. Varför då inte peka ut och förbjuda religiöst språk/symbolism som förtrycker kvinnor?
Citera
2026-06-11, 20:18
Moderator
Allaballawallas avatar
Ett riktigt dåligt förslag.

Vi har redan förbud mot politisk uniform i Sverige och även det är helt förkastligt.

I ett land där vi ska värna individens särart, rättigheter och friheter ska det självklart inte råda förbud för en viss typ av klädsel.

Det är helt hål i huvudet att med hjälp av lagen styra vad folk får eller inte får klä sig i.

En inskränkning kopplad till religiösa huvudbonader går dessutom rakt emot religionsfriheten och individens rätt att uttrycka sig.

Om vi ska förbjuda en typ av religiös huvudbonad kan vi lika gärna förbjuda samtliga och det kommer regna betong och armeringsjärn innan SD skulle acceptera ett förbud mot kippa för judarna. Alla ska vara lika inför lagen och då kan vi knappast särskilja den ena Abrahamitiska religionens utstyrsel från den andra.

Muhammedanernas hijab är bara ett stenkast från de flesta katolska nunnornas dok och de ortodoxa kristna och vissa katolska nunnors apostolnik.

Det hela är bara hyckleri.
Citera
2026-06-11, 20:20
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Tills Islam är en majoritet.. sen är vi som vilket annat Islamiskt land som helst.

Som sagt. De jag känner säger alla likadant, och de säger att alla som kommit hit säger så: man vill leva i ett demokratiskt land, man vill inte leva i religiöst förtryck, man vill inte att Sverige ska bli som det land man flytt från.
Om du visste hur många gånger jag på utvecklingssamtal hört pappor säga ”jag vill att min dotter ska studera och utbilda sig, för det hade hon inte haft stora möjligheter till i vårt hemland”.

Och när du nu tog upp Afghanistan. Flera av de killar och tjejer som kom hit var inte läs- och skrivkunniga. Flera av dem hade förlorat bägge föräldrarna. För dem blev svenska som ett modersmål, när de knäckt läs- och skrivkoden. Hade de stannat kvar i Afghanistan kanske de inte levt i dag, eftersom de inte ville acceptera den religiösa diktaturen.
Citera
2026-06-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Tycker inte islam hör hemma i Sverige men har problem med direkta förbud. Tänker att det framför allt är en symbolisk fråga för att markera att vi inte vill ha islams värderingar här.

Det är väl jättebra i så fall? Detta kommer framförallt få den mer extrema delen av Islam att inte söka sig hit eller vilja vara kvar när dom inte längre kan maskera sina kvinnor.

Tycker sedan att det är bra att man förbjuder förtryckande symboler. Slöjan är inget annat än förtryck och har inget att göra med "det fria valet" som vissa hävdar.
Citera
2026-06-11, 20:25
Medlem
howdie11s avatar
När Tidögänget försöker locka tillbaka väljare genom vänsterpolitik som halverade priser på lokaltrafik och tillbakadragande av förslaget om 13-åringar i fängelse, gör SD tvärtom och föreslår talibanfasoner 😂

De vill ha moralpoliser ute på gatorna som kontrollerar folks klädsel? 😂
Citera
2026-06-11, 20:27
Medlem
Citat:
Dom äter bara upp min frihet sakta men säkert..

Så du vill förbjuda slöjan som någon slags hämnd för att du stör dig på muslimer?
Citera
2026-06-11, 20:28
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Det är väl jättebra i så fall? Detta kommer framförallt få den mer extrema delen av Islam att inte söka sig hit.

Tycker sedan att det är bra att man förbjuder förtryckande symboler.

Ja, jag vill inte ha islam här men tycker egentligen som utgångspunkt att förbud är fel. Men är väl kanske det man blir tvungen till med tanke på hur demografin ser ut idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in