2026-06-11, 18:07
Medlem
Svavelbryggas avatar
Otroligt töntigt att försöka få det till något slags omsorg om flickor under tvång. Bara stå för att du tycker det är osvenskt.
Citera
2026-06-11, 18:08
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
vem fan tror på sd och -j-å längre , då är man bra dum.

+1. Trodde på honom och SD fram till 2014. Efter deras attack på SDU släppte jag dem.
"Öppen svenskhet". "Ut ur EU blev ja till EU". "Nej till NATO blev ja till NATO". "Fängelse för åsiktsbrott", "Vaccinationstvång" osv osv. Deras vurmande för Israel ligger 100% fel i tiden, om det någonsin ens varit 1% rätt.

Slöjförbud är bara valfläsk och inget annat. SD är köpta. Det positiva är att de tror att en stor del av befolkningen har dessa åsikter annars skulle de aldrig komma med dessa utspel. På samma sätt är fylle-maggan eller Arga Andersson som hon tydligen kallas, av åsikten att stram invandring är det som kommer attrahera väljare. Båda blocken har örat mot marken och kommer med valfläsk av arten anti-invandring och sedan kommer man i vanlig ordning skita i det man sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har inte folk lärt sig efter påskupploppen att inte jävlas med förorten, en förort som ingen rår på för övrigt.

Snack. De 300 gettona kan Sverige ta kontroll på innan morgonkaffet, om man bara vill. På 3 månader KAN landet vara rensat. Poängen är att inget av partierna i riksdagen vill det. Det är den avgörande faktorn. De har haft 15-20 år på sig och de har accelererat in i vansinnet. Var vaksam på när landsförrädarna börjar positionera sig på allvar. De gör det när hotet inifrån är reellt eller när andra länder får nya ledare som börjar städa upp. Min hållning är att aldrig glömma och aldrig förlåta. Att utöva folkmord kommer med en prislapp.
Citera
2026-06-11, 18:10
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Du menar vänsteraktivisterna inom migrationsverket sätter sig emot TIDÖ och stämplar igenom medborgarskap i panik?

Alltså, vänsteraktivisterna går emot vår demokrati.
Tidö har haft 4 år på sig, men det blev bara mer massinvandring.
Nu kommer vallöftena eller jag menar vallögnerna.
Det finns ingen skillnad på höger och vänsterblocken i Sverige.
Du har blivit lurad av småhattarna, svensk politik liknar mer och mer politiken i USA.
Valmöjligheten en röd strumpdocka och en blå, båda parter finansierade av småhattarna.

Hur kan du köpa deras fattiga försök till symbolpolitik, är du ett SD-troll eller är du en riktig människa?
Citera
2026-06-11, 18:10
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Jag fattar varför burka och niqab kan förbjudas, men slöja? För religiöst tvång? Okej, ska vi börja förbjuda andra saker som faller inom samma kategori som könsstympning av småpojkar (metzitzah b'peh), men verkar som JÅ backat om detta med.

Tycker alla kan bära burka så jag slipper se fula nunor.
Klart han har, den där lilla råttan springer ju omkring någonstans i tel aviv och skämtar nedlåtande om jesus. Om man på allvar tror på SD så är man hjärndöd. Det hela handlar om att i ett första steg se till så att europa har en stor invandrad muslimskt befolkningsandel (se dig om), steg två är att provocera skiten ur samma muslimer och när sedan israel begpr folkmord och försöker få till greater israel så är europa glada för det.
Citera
2026-06-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Vem förbjudet det? Varför vill dom inte visa håret? Förklara varför.
Hela förslaget handlar väl om att förbjuda dem att dölja sitt hår?

Ja du, varför väljer de flesta att dölja sina bröst och sin röv? Olika människor är olika bekväma med att visa upp olika delar av sig bara.
Citera
2026-06-11, 18:12
Medlem
Kommer SD att skriva in slöjförbudet i Sverigelöftet med L? Ny pressis och kramis väntar! Först då kan det bli verklighet. Så fortsätt stödrösta!
Citera
2026-06-11, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hela förslaget handlar väl om att förbjuda dem att dölja sitt hår?

Ja du, varför väljer de flesta att dölja sina bröst och sin röv? Olika människor är olika bekväma med att visa upp olika delar av sig bara.

Så hår och röv är samma sak?

Förklara, varför måste muslimas dölja sitt hår? Och vem sa det?

Hörde att Dawah's vill förbjuda muslimas att prata på internet och TV, även med niqab! Då deras röst är lockande för dom svaga männen.

Är det rätt väg att gå? I religionsfrihetens namn.
Citera
2026-06-11, 18:13
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Kollade på regeringskansliet idag, nu skall man genomföra censur på internet för att "skydda barnen".
Alltså man slår mot transparens, om något obekvämt händer som kan slå tillbaka mot makthavarna likt händelsen i Belfast till exempel. Makthavare som är ansvariga vill censurera materialet på internet.
Samma förslag lanserade man i Storbritannien under Keir Starmer.
Då vill man ha verktygen så man kan censurera allt material så människor inte ser vad som händer.
Det handlar om kontroll som användaren du svarade på skrev.
Övervakningskameror förhindrar inte heller att brott begås, men det är bra om man vill övervaka och trakassera medborgarna för åsiktsbrott eller liknande.

Precis samma kontroll som gör av svenska skolor inte får fira skolavslutningen i kyrkan eller sjunga den blomstertid…
Just D! Det var ju en annan kontroll..
Citera
2026-06-11, 18:14
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Käften på dig, jävla mes.
Rätt åt muslimerna, för fan.
Muslimer kan flytta till Dubai eller Saudiarabien.

Vi i Sverige vill inte ha en polisstat, gillar du inte det så förvinn härifrån jävla blatte!
Citera
2026-06-11, 18:15
Medlem
Jag tycker att det skulle räcka med niqab och burka förbjud, men slöja kan vara problematiskt om om det barn i skolåldern. Vuxna kan välja vad de vill, personligen tycker jag att kvinnor har inget behov eller ansvar att dölja håret pga religion. Många romantiserar det hela eller vill vara kul, annorlunda, men fattar man betydelse då ingen smart kvinna skulle välja slöja.
Citera
2026-06-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vi i Sverige vill inte ha en polisstat, gillar du inte det så förvinn härifrån jävla blatte!

Va tjänar du på att rövslicka muslimer då, autistiske arge vänstergossen ?
Citera
2026-06-11, 18:19
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Seden i Sverige är att man får klä sig som man vill, inte att en religiös och politisk överhet skall bestämma över den frågan. Jag tycker du skall åka hem till ditt land där du uppfostrats i sådant totalitärt och auktoritärt tänkande. Det hör inte hemma i Sverige.

Om du vill jobba mot kvinnoförtryck så är det fritt fram, men att ge sig på allas rätt att i Sverige klä sig som den enskilde önskar är inte att jobba mot kvinnoförtryck, det är tvärtom att förtrycka kvinnor.

Medhåll.
Kvinnorna är inte tvingade.
I lägenheten ovan mig bor en familj från Syrien. De har bott här i elva år och är som svenskar är mest. Mamman i familjen har huvudduk, dottern som är i övre tonåren har det inte. Det känns ju inte speciellt troligt att mannen i familjen skulle tvinga sin fru att ha huvudduk, men inte dottern.

Jag har haft muslimska arbetskamrater; vissa har huvudduk, andra inte. Likadant mina muslimska elever; en del har, andra inte. Alla jag frågat säger samma sak. Det är varken religionen eller männen som tvingar kvinnorna. Det handlar om tradition.
Man tar av sig huvudduken om man vill. Man har den på om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in