2026-06-11, 19:13
Medlem
pn222jws avatar
Oskyddat sex sker ibland därför att man som kille är så kåt vid det tillfället, att man inte bryr sig, Det är inte psykopatiskt - men det är en punkt där manlig och kvinnlig sexualitet skiljer sig åt. Jägare och byte. Därför borde tjejer tänka på att den manliga driften är starkare - precis som muskelstyrkan och våldsacceptansen. Det är som att erbjuda en narkoman en drog gratis - det går förmodligen inte att stå emot.
Citera
2026-06-11, 19:25
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag ligger bara med tjejer som jag i alla fall kan tänka mig har barn med. Det är minnstrategi. Det finns störda kvinnor där ute. Jag brukar också ha stenkoll på vart satsen faktiskt tar vägen.
Citera
2026-06-11, 19:26
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Oskyddat sex sker ibland därför att man som kille är så kåt vid det tillfället, att man inte bryr sig, Det är inte psykopatiskt - men det är en punkt där manlig och kvinnlig sexualitet skiljer sig åt. Jägare och byte. Därför borde tjejer tänka på att den manliga driften är starkare - precis som muskelstyrkan och våldsacceptansen. Det är som att erbjuda en narkoman en drog gratis - det går förmodligen inte att stå emot.

Jag är man och har 100% kontroll över min utlösning. Lär dig behärska dig!
Citera
2026-06-11, 19:32
Avstängd
det blir som det blir
Citera
2026-06-11, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Skulle inte ligga med en barnlös kvinna 30+ och resonera så. Hon kan ha en tickande biologisk klocka.
Jag kan inte svara indirekt på hur kvinnor i den åldern tänker , men sex är ju inget som kvinnor oavsett ålder har svårt att få. Hade vi män haft den typen av biologisk klocka, hade stressen varit på en annan nivå. Tjejen kan tänka att det börjar bli dags, men behöver inte ta första bästa ligg. Hon kan ändå ha 10 om dagen om hon vill, tragiskt nog.

Är du två meter lång, byggd som en grekisk gud och kan riva ost på dina kindben. Ja, möjligen löper du risken att en kvinna lurar dig då hon ser dig som genetiskt perfekt för sina barn.
Citera
2026-06-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!

Killar bör definitivt tänka sig för och inte droppa sats i oskyddat skrymsle. Talar av egen erfarenhet. Väldigt märkligt om inte denna enkla försiktighetsåtgärd är allmänt spritt beteendemönster.
Citera
2026-06-11, 19:56
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Hur känns vasektomi?
Jag har inte nördat in mig på ämnet så passar på att fråga. Hoppas det är okej
Känns allt likadant som innan?
Kommer det fortfarande någon form av sprut?
Hur lång tid tog det innan du kunde ha sex efter operation igen?
Rekommenderar du fler män till denna operationen (förutsatt att dom är klara med barn, eller inte vill ha)?
Jag rekommenderar inte att yngre män gör vasektomi om de inte är helt hundra på att de aldrig vill ha barn. Skydda er i stället så ni slipper "ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha" - som det står i ts.
Jag har många manliga vänner som blev frivilligt föräldrar (och älskar sina familjer) när det var 30+ och få av dem ville bli föräldrar när de var yngre.

Bedövningen kändes lite, men det går ju snabbt med sprutor. Ingreppet som sådant gick också snabbt.
Allt känns som vanligt. Jag sprutar som vanligt. Väntade en vecka eller två, men hade kunnat ha sex tidigare.
Citera
2026-06-11, 19:57
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Jag avlossade kanonen i strykfula tjockis-fia från grannkommunen och nu sitter jag här med en strykful dotter.
Givetvis känner jag mig duktig och mer lyckad än alla mina vänner.
Jag brukade predika om att jag minsann inte skulle ha några barn, jag har en personlighetsstörning av typen mytomani.
Hoppas inte min dotter blir en spermahink åt volvoraggarna på bygden som sin mamma.

Jag jobbar förövrigt i kassan på Lidl, jag är en riktig patriark hehe
Senast redigerad av StormuftinMagda 2026-06-11 kl. 19:59.
Citera
2026-06-11, 20:01
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnz
Hej killar på flashback.

Jag har haft en del erfarenhet av att killar jag kännt väldigt kort tid eller one night stands vill ligga utan kondom.

Hur resonerar man då? Man riskerar ju ett livslångt ok av ett barn man inte vill ha. Då blir man ju också betalningsskyldig tills det blir 18 utöver de känslomässiga påfrestningar det skulle innebära oavsett hur situationen blir.

Sen mer kortsiktigt riskerar man ju sjukdom och därmed infertilitet.

Jag är genuint nyfiken kring hur tankarna går om detta? Är det bara så att man tänker med kuken? Ofta när man ligger med en främling så har man ju ofta haft tid att förbereda sig/vet att möjligheten till sex finns är det då planerat från början? Är det helt enkelt en acceptabel risk? Berätta!

Det är inte direkt tankesättet då det biologiska drivet att ha oskyddat sex är mycket starkt, eftersom evolutionen har programmerat oss att inte ha ett modernt synsätt på riskfaktorer i den stunden. Annars hade vi nog slutat existera som ras.
Citera
2026-06-11, 20:02
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
De är egoister och utgår från att du och alla andra kvinnor ser till att de inte blir pappor, de vill bara maximera njutningen. Kompletta idioter, men de har väl blivit så av manosfären. Finns inget att förstå, de tänker inte alls. Tänker med kuken ligger väl närmast.

Använder man ord som "manosfären" så har man inte alla hästar hemma. Signalen du ger oss är att du är en MSM-hjärntvättad vänsterextrem manshatare.

Observera att jag är en kvinna och har den uppfattningen om dig. Hos männen går du hem ännu mindre. Incel?
Citera
2026-06-11, 20:04
Avstängd
Jag resonerar som så att det är mer ditt problem än mitt. Några betalningsskyldigheter kan du glömma om jag är ett one night-stand och du inte känner till mer än mitt förnamn.

Det är iofs inte ett problem för dig heller eftersom Försäkringskassan då kommer ge dig barnbidraget istället.
Citera
2026-06-11, 20:13
Medlem
glockenreins avatar
Tycker personligen det är weird att inte använda kondom om man inte vet att bruden skyddar sig på annat sätt och man litar på att hon inte har nåt. Vissa snubbar tycker dock det är mycket mer najs utan kondom och tar väl tyvärr för givet att det är brudens problem om hon blir på smällen/tänker att hon får göra abort. Vet inte hur gamla ni är men skulle gissa att snubbarna du träffar är ganska unga och omogna och därför inte tänker så mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in