2026-06-11, 18:46
Avslutad
Detta kan såklart få folk att inte vilja komma hit och att islamister flyttar hem igen, att jag inte ens tänkte på det i mitt tidigare inlägg. Ibland är man dum i huvudet.
Citera
2026-06-11, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Huvudduk var vanligt i Sverige för 100 år sedan. På den tiden var den standard att bära en huvudbonad. Fattiga bönder och arbetare hade inte råd med hattar, så fick de bli en duk i stället. Ska Jimmie Nazist förbjuda detta också?

Dödade vi våra kvinnor också om dom tog av sig slöjan bland folk? Såg vi dom som horor?
Citera
2026-06-11, 18:48
Medlem
Underbart! Även om det låter som en liten sak så är detta ett viktigt steg i att av-Islamifiera Sverige och ett hårt slag mot mot de som anser att Islam står högre än Svenska lagar. Det kommer göra Sverige mindre välkomnande för Islamister och annat avskum.
Citera
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Det är helt rätt. Vi måste göra allt vi kan för att Sverige ska vara en så oattraktiv plats som möjligt för dessa människor. Vi måste även göra halalslakt olagligt.

Hmm detta påminner otroligt mycket om något som hände precis innan världskriget. Vad kan gå fel?
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Också slippa religion.

Du är medveten om att Islam har makten att rösta sig till makten och ta bort vår demokrati? Kan gå så snabbt som inom en generation..

Islam vill inte vara en minoritet, dom vill styra.

Vi vänder på det istället.

Kan en kvinna i Sverige.. Gå in till en moské, utan slöja.. via huvudentrén.. hålla bönen och vara framför alla män.

Om inte, varför? Vi har ju religionsfrihet? Varför får kvinnan inte lov till detta?

Hade detta beteende varit ok inom den Svenska Kyrkan? Nej.

Var i Islam finns Frihet? Ingenstans.. alla är Allahs slavar.

Just det. Frihet från religion. Därför ska man värna principen att det är den enskilde som väljer hur denne skall klä sig. Inte staten, vare sig den är religiös eller inte. Du går islams och dess politiska anspråks ärende om du istället vill införa seden och den politiska praktiken i Sverige att det är den religiösa och politiska överheten som skall styra över vilken klädsel som är ok ideologiskt och vilken som inte är det.
Citera
2026-06-11, 18:49
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Detta kan såklart få folk att inte vilja komma hit och att islamister flyttar hem igen, att jag inte ens tänkte på det i mitt tidigare inlägg. Ibland är man dum i huvudet.
Ja tänk hur bra detta fungerade i Frankrike, knappt några muselmaner där längre hehe.
Citera
Medlem
Vi ska sträva mot att Sverige ska bli som innan invasionen. Det är en jäkla uppförsbacke. Men man måste ändå jobba mot det som är rätt!
Citera
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Varifrån har ni fått era kunskaper om islam?
Känner ni någon muslim?
Pratar ni med någon muslim?

Jag känner personligen flera muslimer. Som vänner och som arbetskamrater. Och vi har en ingift muslimsk man i släkten. Han tvingar inte sin fru, en kusin till mig, att konvertera eller ha huvudduk.

Den familj som jag berättade om känner jag mycket väl.
Mamman i familjen har alltså huvudduk, den 19-årliga dottern har det inte.
Om det är fråga om tvång, hedersförtryck etc, varför tillåter då mannen att dottern låter bli att ha huvudduk?

Och i skolan; en del tjejer har huvudduk, andra inte. På utvecklingssamtal kommer ofta både mamman och pappa för att höra hur det går för dottern. I del familjer har mamman inte huvudduk, i andra har hon det. Det är upp till en själv hur man vill göra.

Bara för att förtydliga så var min kommentar sarkastisk. Kanske inte var så tydligt hehe.
Citera
2026-06-11, 18:50
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Dödade vi våra kvinnor också om dom tog av sig slöjan bland folk? Såg vi dom som horor?
Kyrkan brände kvinnor på bål, vår "kultur" har inte varit speciellt mycket bättre ur ett mer långsiktigt historiskt perspektiv.
Citera
2026-06-11, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Kyrkan brände kvinnor på bål, vår "kultur" har inte varit speciellt mycket bättre ur ett mer långsiktigt historiskt perspektiv.

Och det fördömer jag kyrkan för.

Kan Muslimerna fördöma den falska Profeten för allt hemskt han har gjort och alla som gör hemskheter i hans namn? Nej, då är det haram.
Citera
2026-06-11, 18:52
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Vi ska sträva mot att Sverige ska bli som innan invasionen. Det är en jäkla uppförsbacke. Men man måste ändå jobba mot det som är rätt!
Då bör man repatriera utlänningarna till deras egna modersländer, inte dressera dem efter någonslags pervers anti-jihadistisk sionistisk globohomo pervers form av marxist-liberalistisk politik.
Småhattsdemokraterna vill ju bara reta upp getingboet som man har kastat in i Svenssons vardagsrum.
Senast redigerad av StormuftinMagda 2026-06-11 kl. 18:55.
Citera
2026-06-11, 18:54
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
https://www.sverigesradio.se/artikel/sd-vill-infora-slojforbud-i-sverige

Fy fan villket vidrigt förslag, har aldrig varit en stark sd-hatare men det är den är typen av förslag som kommer göra mig till det.

Varför ska vi ha slöjbärande kvinnor i Sverige? Ett mycket bra förslag då jag är en motståndare till islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in