2026-06-11, 18:54
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Och det fördömer jag kyrkan för.

Kan Muslimerna fördöma den falska Profeten för allt hemskt han har gjort och alla som gör hemskheter i hans namn? Nej, då är det haram.
Vad är det för någon löjlig moralism.
Buuuhuu Mohammedsson dödade 80 miljoner gatubajsare!
Citera
2026-06-11, 18:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Det är helt rätt. Vi måste göra allt vi kan för att Sverige ska vara en så oattraktiv plats som möjligt för dessa människor. Vi måste även göra halalslakt olagligt.

Vill du motarbeta politisk islam och göra Sverige oattraktivt för hardcore muslimer skall du göra könsstympning av små pojkar olagligt. Det hade varit effektivt. Det har fördelen att det är ett bra förbud som värnar om individers rättigheter. Istället vill du och SD införa lagar som inskränker allas våra rättigheter med religionen som skäl, helt i politisk islams anda.

Men det är inte vad SD för fram som förslag. De gillar att det skärs i pojkbebisar kön.
Citera
2026-06-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Halalslakt är inte tillåten i Sverige!

Jo det är det, enligt google åtminstone.
Citera
2026-06-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vill du motarbeta politisk islam och göra Sverige oattraktivt för hardcore muslimer skall du göra könsstympning av små pojkar olagligt. Det hade varit effektivt. Det har fördelen att det är ett bra förbud som värnar om individers rättigheter. Istället vill du och SD införa lagar som inskränker allas våra rättigheter med religionen som skäl, helt i politisk islams anda.

Men det är inte vad SD för fram som förslag. De gillar att det skärs i pojkbebisar kön.

Jag är helt för även detta!
Citera
2026-06-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Hmm detta påminner otroligt mycket om något som hände precis innan världskriget. Vad kan gå fel?

Skillnaden är att ingen vill döda muslimer utan bara att de inte ska vara i Sverige. Finns det något man kan säga negativ till att så många utlänningar ska bosätta sig just i Sverige som enligt er inte påminner om Hitler? Det är så infantilt...
Citera
2026-06-11, 18:58
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Fel!

Vart sa Jesus att Kristna ska döda?

Korståget var ett direkt svar mot Islams erövringar i Europa.

I Koranen så står det att muslimer MÅSTE döda alla icke troende på Muhammed.

Okej men ditt argument var ju antalet döda, så vi pratar praktisk påverkan. Självklart finns det problematiska saker i Islam, men det gör det i alla religioner. Allt beror på tolkning, och de kristna innan hade en helt annan tolkning som var betydligt mer barbarisk. Låt oss inte ta upp kyrkan och dess rykte med småpojkar nu. Religion och extrem dogma hör inte hemma här eller någonstans. Extrema ortodoxa judar som spottar på och attackerar kristna i Jerusalem verkar inte vara ett problem, men deras våld är ju motiverad från exakt samma punkt. Poängen är inte att Islam är bra, utan att extremism är dåligt oavsett. Jag tror bara att du antar att minoriteten som är extrem är majoriteten.
Citera
2026-06-11, 19:00
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Jag läser Koranen och lyssnar på pods via Youtube..

Koranen ger inte en bild av hur de flesta muslimer lever.

Bibeln ger heller inte en bild av hur de flesta som kallar sig kristna lever.

Lever alla som kallar sig kristna så som Jesus lärde:

Matteusevangeliet 5:43-48: Jesus säger: "Men jag säger er: Älska era fiender och be för dem som förföljer er." Han förklarar att Gud låter sin sol gå upp över både onda och goda, och uppmanar sina efterföljare att efterlikna denna fullkomliga kärlek.

Lukasevangeliet 6:27-36: Här uppmanar Jesus lyssnarna att inte bara älska sina fiender, utan också att göra gott mot dem som hatar dem, välsigna dem som förbannar dem och be för dem som behandlar dem illa

Lika lite som svenskar i allmänhet följer bibeln och Jesus ord till punkt och pricka, lika lite följer muslimen i allmänhet Koranen till punkt och pricka.

Det är de makthavande i flera av de muslimska länderna som försöker tvinga befolkningen att leva på ett visst sätt.

Som sagt: jag känner muslimer, jag hör vad de berättar för mig. Den källan är mycket bättre än Koranen.
Citera
2026-06-11, 19:00
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Skillnaden är att ingen vill döda muslimer utan bara att de inte ska vara i Sverige. Finns det något man kan säga negativ till att så många utlänningar ska bosätta sig just i Sverige som enligt er inte påminner om Hitler? Det är så infantilt...

Jo allt börjar ju med blommor och solsken, sen går det väldigt snabbt åt helvete när hatet bara växer bland folk som försöker bli av med andra. Detta är definitivt inte rätt väg att gå.
Citera
2026-06-11, 19:01
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Jo det är det, enligt google åtminstone.

Nej, det är inte och google är inget facit, klappmongo!
Citera
2026-06-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej, det är inte och google är inget facit, klappmongo!

https://jordbruksverket.se/djur/djurtransportorer-och-slakterier/religios-slakt
Citera
2026-06-11, 19:04
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
https://jordbruksverket.se/djur/djurtransportorer-och-slakterier/religios-slakt

Det är inte riktig halal om djuret är bedövat! Prova igen!
Citera
2026-06-11, 19:04
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Blablabla... Har ni inget annat än att dra fram Hitler så fort någon ifrågasätter mångkulturen bör ni bara vara tysta.

När det gäller partiet som heilade på offentlig plats när nuvarande partiledare gick med så är det faktiskt lite relevant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in