2026-06-11, 17:42
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Ska det gå runt moralpoliser och se till så att klädkodexen följs eller?
Ser framför mig en mjäkig myndighetssvensk som ligger på marken och får mottaga slag från muslimska kvinnors handväskor.
Löjlig sionistisk symbolpolitik.
Repatriera människorna istället för att förbjuda klädesplaggen
Tidö- Förbjud slöjan och importera hundratusentals gatubajsande våldtäktsmän från Indien istället.
Citera
2026-06-11, 17:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Man får ta seden dit man kommer!
Kvinnor som måste dölja sig hör inte hemma i sverige. Gillar man inte läget så ska det bli böter och sedan obligatorisk utvisning.
Slöja osv är inte bara klädsel utan kvinnoförtryck

Seden i Sverige är att man får klä sig som man vill, inte att en religiös och politisk överhet skall bestämma över den frågan. Jag tycker du skall åka hem till ditt land där du uppfostrats i sådant totalitärt och auktoritärt tänkande. Det hör inte hemma i Sverige.

Om du vill jobba mot kvinnoförtryck så är det fritt fram, men att ge sig på allas rätt att i Sverige klä sig som den enskilde önskar är inte att jobba mot kvinnoförtryck, det är tvärtom att förtrycka kvinnor.
Citera
2026-06-11, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Även jag som nationalist tycker detta är att gå för långt. Slöjan är inte ett problem förutom när det kommer till polis och rättsväsende. Problemet är att vi har människor som vill ha slöja på sig bor i Sverige.

Det är ju en markering.. ''Här regerar Islam''.

Lite som när muslimerna gör massbön och tar över parker för att visa sin styrka.
Citera
2026-06-11, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Seden i Sverige är att man får klä sig som man vill, inte att en religiös och politisk överhet skall bestämma över den frågan. Jag tycker du skall åka hem till ditt land där du uppfostrats i sådant totalitärt och auktoritärt tänkande. Det hör inte hemma i Sverige.

Om du vill jobba mot kvinnoförtryck så är det fritt fram, men att ge sig på allas rätt att i Sverige klä sig som den enskilde önskar är inte att jobba mot kvinnoförtryck, det är tvärtom att förtrycka kvinnor.

Religionsfrihet betyder att jag ska slippa se Islam i allmänheten, alltså slöjan.
Citera
2026-06-11, 17:48
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Hmmm..

https://lawline.se/answers/ar-hakkorsflaggan-en-forbjuden-i-sverige

Jag förstår din vinkel, det är symbolen som spelar roll här och inte flaggan. Men det är ju självklart att hakkorset inte kan jämföras, speciellt då den förtycker ANDRA (eller i detta fall bidrar till hets mot folkgrupp) och inte dig själv som individ som bär den.

Jag VET att det är en straffbar symbol och det blir ju även slöjor etc om lagförslaget går igenom.
Jo, naziflaggan kan visst förtycka mig som individ om jag är en judiskt kvinna som tvingas bära den. Inte sant?
Så, alla förtyckande kvinnor som bär slöjor etc om plagget blir olagligt, blir FRIA.
Tänk, vad glada ni alla kommer bli då!

Ni måste TACKA Sverige.
Citera
Medlem
Hoppas de köper stora mössor och trycker in håret i. Ingen ska behöva visa upp delar av dig de inte vill visa upp.
Citera
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Det är ju en markering.. ''Här regerar Islam''.

Lite som när muslimerna gör massbön och tar över parker för att visa sin styrka.
Så varför importerar tidö mer muselmaner då om man inte vill ha dem här?
Citera
2026-06-11, 17:49
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Naturligtvis hatar jag att sakta bli minoritet i Sverige till en muslimsk majoritet(??!)

De muslimer du är rädd för är i praktiken en minoritet. Majoriteten av dessa "muslimer" är som de flesta Svenssons, kunde inte bry sig mindre om religionen i praktiken. Du verkar lite förvirrad över vad du är rädd över egentligen.
Citera
2026-06-11, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Så varför importerar tidö mer muselmaner då om man inte vill ha dem här?

Gör dom? Källa på det.

Tycker jag har hört att invandringen från dom muslimska länderna är på det minsta sedan länge och många mussar återvandrar.
Citera
2026-06-11, 17:54
Medlem
Om detta går igenom kommer det bara innebära än mindre frihet för dessa kvinnor då männen kommer att förbjuda kvinnorna att gå ut överhuvudtaget. SD måste bort.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Religionsfrihet betyder att jag ska slippa se Islam i allmänheten, alltså slöjan.

Nej, religionsfrihet innebär att du är fri att utöva din religion och minst lika viktigt att du är fri att inte ha någon religion alls. Det innebär inte att du skall lägga dig i andras religion eller slippa se yttringar av den.

Religionsfriheten och principen bakom är enormt viktig just för att t ex islams tankar om motsatsen inte skall få inflytande i Sverige.

Därför har den som är Sverigevän och ogillar politiskt inflytande från islam ett väldigt stort intresse av att vi inte på detta sätt minskar religionsfriheten och ökar inflytandet från islamiska tankegångar som säger att det är staten som bestämma vilka religiösa angelägenheter som t ex sätt att klä sig som är bra eller dåliga.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hoppas de köper stora mössor och trycker in håret i. Ingen ska behöva visa upp delar av dig de inte vill visa upp.

Vem förbjudet det? Varför vill dom inte visa håret? Förklara varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in