2026-06-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Att han, lillponken, skulle vara inlåst 23 timmar/dygn är osanna uppgifter.

Enda gången man blir det, är när man blir isolerad. Antingen via egna meriter eller så har man sökt sig dit pga tex hot. Då är man inlåst 23 timmar/dygn med promenad 1 timme/dygn.
Att man skulle bli isolerad TILLSAMMANS med någon, nej, det stämmer INTE.
Korrekt samt om man tror man kan sova bort tiden i en isoleringsceĺl så glöm det " de" vakterna kommer hålla dig vaken så man sover normalt.
Citera
2026-06-11, 16:33
Medlem
Äntligen en bra nyhet.

Då blir mindre kul att avtjäna strafftiden på landets fängelser.

Lär ju gå åt mer hemorojdsalva på fängelserna nu.

Citera
2026-06-11, 16:51
Medlem
Det förekommer dubbelbeläggning på i stort sett alla anstalter nu. Dock inte på alla avdelningar, men troligen de flesta.
Och så småningom lär det väl vara 100% dubbelbeläggning.

Jag satt på Kumla rätt nyligen och på min avdelning delade alla cell.

Enligt mina erfarenheter är det 70% blattar på kåken idag
Citera
2026-06-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Man golar inte om man anmäler ett brott man själv råkat ut för. Ni småttingar är ju fan helt okunniga.

Att gola är att rapportera någon till myndigheter när man själv var med OM brottet på något sätt.
Jag är för det första medelålders och för det andra har jag definitivt skrivit tidigare att gola berör kriminalitet någon själv är inblandad i.

Folk har verkligen arbetat hårt för att driva på att det betyder att ingen någonsin får berätta om något men jo, begreppet berör att kriminella inte ska sätta dit varandra.

Att majoriteten av oss i normalbefolkningen inte anser att det är ett problem att anmäla våldtäkt, innebär inte att våldtäktsmän inom anstalterna anser detsamma. Miljön blir väldigt koncentrerad.

Använd hjärnan om du ämnar citera mig igen, tack.
Citera
2026-06-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0hnePixel

Att hamna på högre klassat säkerhetsfängelse har alltid en orsak. FAKTA!

Det stämmer inte helt.

I regel hamnar alla som fått ett straff på 4 år och uppåt på en riksavdelning på Kumla. På ”Riksen” studerar plitarna dig som att du är en försökskanin i ett laboratorium - kollar hur du beter dig osv osv osv. Sedan bestäms din säkerhetsklass, om du ska sitta på klass 1 eller klass 2.

Men det finns de som fått placering på Kumla fast de har löjligt låga straff och absolut inte är några gangsters.
Som ett exempel: Jag träffade en i häktet som hade 9 dagar kvar att avtjäna på sitt straff efter häktningstiden - han skickades till Kumla.
Han ville naturligtvis inte detta eftersom att han fattade att han kommer få så jävla mycket stryk (man kliver inte in på en avdelning på Kumla med 9 dagar kvar av straffet, då det sitter folk med lååånga straff och livstid där).

Sedan fick jag veta via ett brev att snubben åt med sugrör för att han hade fått käken avslagen bland annat.

Och till er som säger att ”vi” har det för bra i svenska fängelser osv - ni vet ingenting om vad ni snackar om, och ni ska bara hålla eran finniga lilla käft.

Vänligen,
Citera
2026-06-11, 17:21
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Äntligen en bra nyhet.

Då blir mindre kul att avtjäna strafftiden på landets fängelser.

Lär ju gå åt mer hemorojdsalva på fängelserna nu.

Förutom för våldtäktsbögarna då? Det blir ju some att inkvarteras på en gratis bordell för dem. Men det tänker väl inte psykfall som du på?

Sen när alla dessa våldtäktsskadade offer kommer ut från kåken så blir det andra som får lida, när de försöker behandla sitt trauma
Citera
2026-06-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Förutom för våldtäktsbögarna då? Det blir ju some att inkvarteras på en gratis bordell för dem. Men det tänker väl inte psykfall som du på?

Sen när alla dessa våldtäktsskadade offer kommer ut från kåken så blir det andra som får lida, när de försöker behandla sitt trauma

My little violin is playing a sad tune....

Buhu.

Om du bara kunde förstå hur lite jag bryr mig om det förutom att jag gläds åt att det blir mer straff att sitta på kåken.

Alla har ett val eller hur?!
Citera
2026-06-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorgottis
Det stämmer inte helt.

I regel hamnar alla som fått ett straff på 4 år och uppåt på en riksavdelning på Kumla. På ”Riksen” studerar plitarna dig som att du är en försökskanin i ett laboratorium - kollar hur du beter dig osv osv osv. Sedan bestäms din säkerhetsklass, om du ska sitta på klass 1 eller klass 2.

Men det finns de som fått placering på Kumla fast de har löjligt låga straff och absolut inte är några gangsters.
Som ett exempel: Jag träffade en i häktet som hade 9 dagar kvar att avtjäna på sitt straff efter häktningstiden - han skickades till Kumla.
Han ville naturligtvis inte detta eftersom att han fattade att han kommer få så jävla mycket stryk (man kliver inte in på en avdelning på Kumla med 9 dagar kvar av straffet, då det sitter folk med lååånga straff och livstid där).

Sedan fick jag veta via ett brev att snubben åt med sugrör för att han hade fått käken avslagen bland annat.

Och till er som säger att ”vi” har det för bra i svenska fängelser osv - ni vet ingenting om vad ni snackar om, och ni ska bara hålla eran finniga lilla käft.

Vänligen,

De har det bra. För bra.

För bra mat, för bra träningsmöjligheter, spelkonsoler, för många TV-kanaler.

De ska bara få en bibel och sitta begrunda varje vaken minut över det lidande deras brott orsakat.

Sedan ska det införas dödsstraff och straffarbete i stenbrott. Nu!
Citera
2026-06-11, 18:03
Medlem
Citat:
De har det bra. För bra.

För bra mat, för bra träningsmöjligheter, spelkonsoler, för många TV-kanaler.

De ska bara få en bibel och sitta begrunda varje vaken minut över det lidande deras brott orsakat.

Sedan ska det införas dödsstraff och straffarbete i stenbrott. Nu!

Ironi, kul.

Du kanske hamnar där själv någon dag.

Må bäst
Citera
2026-06-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorgottis
Ironi, kul.

Du kanske hamnar där själv någon dag.

Må bäst

Ingen ironi.

Ingen alls.

Skulle jag hamna där får jag ta mitt straff.
Citera
2026-06-11, 18:50
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ingen ironi.

Ingen alls.

Skulle jag hamna där får jag ta mitt straff.

Han har ju själv suttit i fängelse och har mer insikt än vad du har. Svenska fängelset är inte så lyx som du verkar tro. Visst, jämfört med USA eller Thailand ja, men det är en annan sak.
Citera
2026-06-11, 19:15
Medlem
Tror moderaterna med ledning av justitieministern gillar att ta den i röven. Därför har man inget emot att låsa in fångar med varandra 12h om dygnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in