2026-06-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Piller
Perfekt.
Skit ska skit ha.

Your wish is my command.

Givetvis riktigt äckligt. Straff och rättvisa.... Fyfan vilket äckligt samhälle.

Vilket monumentalt misslyckande från statens sida.
I nivå med L's ("Liberalerna") klitoris kontroller.
Citera
2026-06-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
”satt på Kumla för skitsaker”

Är det verkligen möjligt?

Då är det väl dags med kameraövervakning i cellerna. Man kan ju inte säga att de har en intakt integritet när de ändå är inlåsta.
Jag satt där 2004 och då var det inga som hade under 4 år som satt på kumla.. så inga skitsaker. Kanske var nån som hade under 4 men då hade de blivit klassades extremt våldsbenägna etc så de endast fick sitta på klass 1.

Och de enda som sitter 23 tim om dagen är ju de på isol eller ski... och då går man ju emot hela grejen när man placerar en annan intagen i cellen med den personen.

Detta känns lite som en rövarhistoria.
Citera
2026-06-11, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
lol vad yrar du om det är inte vanligt däremot finns det absolut folk med straff på månader som kan hamna på Kumla FAKTA !!!!!!!
Enda anledningen till att det skulle hända är om kvv har klasat dig att ha sånt våldskapital el gänganslutning att du endast får sitta på klass 1 anstalt. Och detta är ej speciellt vanligt.
Och om de nu varit så hade personen inte bara accepterat att vara knulldocka för att sen gråta ut i tidningen.

Så nog är de nåt som inte stämmer med historien. Skulle inte förvåna mig om det är nåt de ljugit ihop för att slippa alla dubbelbeläggningar.

Sen har de verkligen dubbelbeläggming på kumla? De gamla cellerna är ju inte speciellt stora och de har inga våningssängar.
Citera
2026-06-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorgottis
Det är extremt ovanligt med våldtäkter bland internerna på Sverige kåkar. Men det förekommer väl kanske. Men isf lär det vara på knas-avledningar eller knas-kåkar.

Den hederliga kåken-kulturen lever vidare i stora delar.

Jag satt 4 år effektivt rätt nyligen. Upplevde aldrig något bögsex eller liknande. Inte ens i närheten.

Och säga vad man vill om alla dessa blattar på kåken, men de verkar vara väldigt anti bög-sex iallafall.
Jag tyckte också hela grejen kändes väldigt off med det jag känner till... satt på kumla 2004-2006... aldrig nån bögsex eller våldtäkter. Satt på Halmstad efter det o inget där heller. Trodde inte ens man dela cell på klass 1 anstalter.. e ju iofs ett tag sen jag satt...
Citera
2026-06-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkrutsskalle
Jag satt där 2004 och då var det inga som hade under 4 år som satt på kumla.. så inga skitsaker. Kanske var nån som hade under 4 men då hade de blivit klassades extremt våldsbenägna etc så de endast fick sitta på klass 1.

Och de enda som sitter 23 tim om dagen är ju de på isol eller ski... och då går man ju emot hela grejen när man placerar en annan intagen i cellen med den personen.

Ja, jag tror som du.
Citera
2026-06-11, 15:58
Medlem
Citat:
Enda anledningen till att det skulle hända är om kvv har klasat dig att ha sånt våldskapital el gänganslutning att du endast får sitta på klass 1 anstalt. Och detta är ej speciellt vanligt.
Och om de nu varit så hade personen inte bara accepterat att vara knulldocka för att sen gråta ut i tidningen.

Så nog är de nåt som inte stämmer med historien. Skulle inte förvåna mig om det är nåt de ljugit ihop för att slippa alla dubbelbeläggningar.

Sen har de verkligen dubbelbeläggming på kumla? De gamla cellerna är ju inte speciellt stora och de har inga våningssängar.

Kan intyga att det finns folk som suttit på Kumla som inte är i närheten av kumla material. Så det existerar utan tvekan.

Tiderna har förändrats. 2000-talet finns inte kvar.

Frihetsberövar staten någon, så har staten fullt ansvar över personen. Punkt slut.

Såvida inte staten ville ha en våldtäktsfest på våra fängelser så bär dom utan tvekan ansvaret.

Dubbel beläggning. Vilken efterbliven idiot kom på detta. Nästan så att man tror att samhället styrs av en bög-våldtäktsman.
Senast redigerad av YouAlreadyKnow 2026-06-11 kl. 16:00.
Citera
2026-06-11, 15:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Piller
Perfekt.
Skit ska skit ha.
Garbage in garbage out.

Kallas även Poetic Justice.

När jag läser i tråden inser jag att insidan av fängelser sannolikt ändrats ändrats rätt mycket sista 10 åren? Kanske sitter det en MENA i varannan cell så självklart brer MENA-problemen ut sig även i finkan. Kanske får vi se en ändring av den gamla traditionen att 75-80% av alla intagna röstar (s).
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-11 kl. 16:02.
Citera
2026-06-11, 15:59
Medlem
bangarangas avatar
Citat:

Ja, kumla har trångt och det är normalt med dubbelbeläggning numera enligt justitieminister Strömmer.

Strömmer menar att man förvisso ska ta fackets och antaltsledningens oro för dubbelbeläggningen på allvar, men att det ändå är så att det kommer bli normalt framåt.

– Jag uppfattar ändå att kriminalvården klarar det och gör det på ett säkert sätt. Framåt kommer vi behöva planera för dubbelbeläggning när anstalter byggs om och renoveras. Det kommer vara nödvändigt under överskådlig tid, det nya normala. Även om det givetvis kommer göras undantag av säkerhetsskäl, isolering och liknande. Jag uppfattade nästan att trängseln i gemensamma utrymmen här inne var ett större problem.
https://www.sydnarkenytt.se/kumla/artikel/dubbelbelaeggning-det-nya-normala-pa-vara-anstalter
Citera
2026-06-11, 16:01
Medlem
bangarangas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouAlreadyKnow
Dubbel beläggning. Vilken efterbliven idiot kom på detta. Nästan så att man tror att samhället styrs av en bögvåldtäktsman.

Det vore bättre med ett mega prison som i El Salvador.

https://www.scmp.com/news/world/americas/article/3211509/el-salvador-moves-thousands-mega-prison-amid-gang-crackdown
Citera
2026-06-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga
Det vore bättre med ett mega prison som i El Salvador.

https://www.scmp.com/news/world/americas/article/3211509/el-salvador-moves-thousands-mega-prison-amid-gang-crackdown

Ja om det är ett sånt samhälle som man strävar efter.

Vi som inte vill det funderar över vad vi ska göra mer er.
Citera
2026-06-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
lol vad yrar du om det är inte vanligt däremot finns det absolut folk med straff på månader som kan hamna på Kumla FAKTA !!!!!!!

"Jag e oskyldig" är ju ledordet för alla kåkfarare.

Att hamna på högre klassat säkerhetsfängelse har alltid en orsak. FAKTA!
Citera
2026-06-11, 16:20
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:

På ett eller annat sätt är det i slut ändan rövar det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in