2026-06-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Du skrev om självmord rörande Dumpen.(antar jag då det är den tråden)

Jag skrev inte generellt om självmord. Jag skrev om självmord p.g.a. sexuella övergrepp.

Alltså bemötte jag ditt inlägg då det också handlar om självmord p.g.a. Dumpen.

Eller missförstår jag dig?
Läs igen! Du bemötte inte innehållet i inlägget ett enda dugg ,utan bemötte den med en fokusförflyttning. Vad är det du inte förstår?
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-11 kl. 14:01.
Citera
2026-06-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Läs igen! Du bemötte inte innehållet i inlägget ett enda dugg ,utan bemötte den med en fokusförflyttning. Vad är det du inte förstår?

Ämnet som du skriver om är väl självmord och Dumpen?

Förväntar du dig att alla ska stryka dig medhårs på Flashback?

Vad är poängen med att diskutera då?
Citera
2026-06-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ämnet som du skriver om är väl självmord och Dumpen?

Förväntar du dig att alla ska stryka dig medhårs på Flashback?

Vad är poängen med att diskutera då?
Nu duckar du på sedvanligt och oärligt sätt igen.
Seriös diskussion handlar om att bemöta det som faktiskt skrivs i ett inlägg och det har du inte gjort , utan ägnat dig åt oärlig fokusförflyttning.
Å andra sidan har jag ingen förhoppning om att få ett ärligt svar, då din mission är att obstruera all seriös diskussion för att tysta kritiker. Du är alldeles för korkad och rabiat för att lyckas med det tyvärr.
Läs gärna inlägget en gång till om det är så svårt att förstå
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-11 kl. 14:22.
Citera
2026-06-11, 14:15
Medlem
Citat:
Nu duckar du på sedvanligt och oärligt sätt igen.
Seriös diskussion handlar om att bemöta det som faktiskt skrivs i ett inlägg och det har du inte gjort , utan ägnat dig åt oärlig fokusförflyttning.
Å andra sidan har jag ingen förhoppning om att få ett ärligt svar, då din mission är att obstruera all seriös diskussion för att tysta kritiker. Du är alldeles för korkad och rabiat för att lyckas med det tyvärr.
Läs gärna inlägget en gång till om det är så svårt att förstå

Vad menar du är oärligt med en annan syn på det du nämnde? Fokus är ju fortfarande på Dumpen och självmord.

Jag har ju t.o.m. visat en källa på det.

Citat:
Sammanfattningsvis visar de största metaanalyserna att sexuella övergrepp i barndomen är associerade med ungefär 2,4–3,4 gånger högre risk för självmordsförsök, beroende på studie och population.
Citera
2026-06-11, 14:19
Medlem
Ankan-mannens avatar
Dumpen fångar gäddor likt att flytta ut ett betongblock framför en fortkörare, om man tycker det handlandet är fel innebär det inte att man gillar fortkörare.
Citera
2026-06-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen fångar gäddor likt att flytta ut ett betongblock framför en fortkörare, om man tycker det handlandet är fel innebär det inte att man gillar fortkörare.

Säger en del om dig. När du jämför fortkörning(det vanligaste Svensson brottet) med det gäddorna håller på med.
Citera
2026-06-11, 14:27
Medlem
Citat:
Vad menar du är oärligt med en annan syn på det du nämnde? Fokus är ju fortfarande på Dumpen och självmord.

Jag har ju t.o.m. visat en källa på det.
Kan du förklara ett faktiskt svar på innehållet av mitt inlägg och en annan syn?
Det du kallar en annan syn är något helt annat än innehållet i mitt inlägg.
Är du kapabel att redogöra för det faktiska innehållet i mitt inlägg eller får vi ett sedvanligt korkat dumpensvar??
Citera
2026-06-11, 14:33
Medlem
Citat:
Kan du förklara ett faktiskt svar på innehållet av mitt inlägg och en annan syn?
Det du kallar en annan syn är något helt annat än innehållet i mitt inlägg.
Är du kapabel att redogöra för det faktiska innehållet i mitt inlägg eller får vi ett sedvanligt korkat dumpensvar??

Du skriver om hur Dumpen ser på självmord. Att 20 stycken fått sätta livet till.

Jag bemöter då hur Dumpen antagligen ser på det. Alltså din fråga i inlägget?

Jag skriver då att det sannolikt är vanligare att de som blivit utsatta tar livet av sig.
Alltså andra sidan av myntet.

Vill du bara diskutera med folk som håller med dig eller?
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-06-11 kl. 14:44.
Citera
2026-06-11, 14:44
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Men det är okej att hänga ut gäddor utan anhöriga?

Nej, det har jag varken skrivit eller påstått.

Frågan handlar om rättssäkerhet och konsekvensanalys. I en rättsstat har vi domstolar och poliser som utreder, dömer och straffar. När en person döms i domstol blir straffet individuellt och proportionerligt utifrån lagen.

När en privat sajt med miljonomsättning agerar domstol på nätet skiter de fullständigt i proportionalitet. De straffar blint och permanent, vilket gör att oskyldiga anhöriga - oavsett om det finns barn eller inte - dras med i fallet.

Att peka på att barn till de uthängda drabbas av ett livslångt trauma innebär inte att det är fritt fram att hänga ut ensamstående. Det belyser bara hur jävla snett det går när man ersätter rättssystemet med en kommersiell lynchpöbel som helt saknar etiska gränser.

Om vi ska börja dela ut straff baserat på hur någons familjesituation ser ut har vi lämnat rättsstaten bakom oss för gott.
Citera
2026-06-11, 14:46
Medlem
Citat:
Du skriver om hur Dumpen ser på självmord. Att 20 stycken får sätta livet till.

Jag bemöter då hur Dumpen antagligen ser på det. Alltså din fråga i inlägget?

Jag skriver då att det sannolikt är vanligare att de som blivit utsatta tar livet av sig.
Alltså andra sidan av myntet.

Vill du bara diskutera med folk som håller med dig eller?
Ja, hur ser nu dumpen på gäddors självmord??
Mitt inlägg handlade om dumpens och anhängarnas lättsinniga förhållningssätt till gäddors självmord.
Det handlade inte ditt svar ett enda dugg om. Istället serveras en självklarhet om att utsatta barn i många fall tar livet av sig och gärna indirekt göra gällande att kritiker bortser ifrån denna tragik. Det kallar jag för fokusförflyttning.
Alltså sedvanlig oärlig dumpenstrategi som du är en god representant för.
Fortsätt trolla om det gör dig lycklig.
Citera
2026-06-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt

Frågan handlar om rättssäkerhet och konsekvensanalys. I en rättsstat har vi domstolar och poliser som utreder, dömer och straffar. När en person döms i domstol blir straffet individuellt och proportionerligt utifrån lagen.

När en privat sajt med miljonomsättning agerar domstol på nätet skiter de fullständigt i proportionalitet. De straffar blint och permanent, vilket gör att oskyldiga anhöriga - oavsett om det finns barn eller inte - dras med i fallet.

Att peka på att barn till de uthängda drabbas av ett livslångt trauma innebär inte att det är fritt fram att hänga ut ensamstående. Det belyser bara hur jävla snett det går när man ersätter rättssystemet med en kommersiell lynchpöbel som helt saknar etiska gränser.

Om vi ska börja dela ut straff baserat på hur någons familjesituation ser ut har vi lämnat rättsstaten bakom oss för gott.

Fast varken du eller jag vet omfattningen på hur de drabbas. Dumpen uppmanar ju besökarna att inte ta kontakt med anhöriga. Bara för att det funnits några enstaka artiklar som påpekar det så betyder inte det att det är ett jättestort problem. De flesta fattar nog att det blir tufft för anhöriga. Sedan så har ju Dumpen anhörigstöd efter publicering.

Tydligen så har ju det funnits brister i rättsstaten då Dumpen fått genomslagskraft både med lagar och samhällspåverkan. De flesta som vill ha förändring bryter ju mot lagen.
Det är bara att se på miljörörelsen.
Citera
2026-06-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt

Var beredd på att inte få något svar på dina frågeställningar förutom ett sedvanligt dumpensvar taget ur deras arsenal på dumsvar. Du fick ju ett ovanstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in