Citat:
Prime Minister Sir Keir Starmer said those behind the violence "will feel the full force of the law"
https://www.bbc.com/news/live/cr47x99k5n6t
Starmer sa ingenting om själva attacken. Så klart. Sånt är inte mycket att bråka om, verkar han tycka, för shit happens.
Så, kära engelsmän och nordirländare, hälsar Starmer, var nu snälla och fina när vi fortsätter att öppna våra gränser för muslimer från Mellanöstern och Afrika och för folk från skumma sekter som sikher. En och annan av er kan ju bli ihjälknivad med en sikhisk rituell kniv eller få ett öga utskuret av en sudanes, men sånt händer. Nu sjunger vi "We Shall Overcome" och så är vi vänner med varandra.