2026-06-10, 21:27
Medlem
Dubbla måttstockar är dömt att misslyckas, även om politikerna stiftar hets mot folkgrupplagar som tvingar urbefolkningen till lydnad
Hoppas korthuset faller nu
Citera
2026-06-10, 21:31
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Som vanligt har du fel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/d4kkb1/knivattack-i-belfast-man-misstankt

Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
I alla de medier du räknar upp så står det att förövaren är en person med flyktingstatus samt när han kom till landet. Räcker inte det?
Vanligtvis har jag inte fel, såsom TheBuster antyder. Däremot medger jag att jag hade fel i detta fall. Var lite tidigt ute när SVT, Expressen och AB skrev sin TT-kopia. Snart därefter ändrade de och meddelade att förövaren var sudanes. Så, jag hade fel!
Citera
2026-06-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
Förfärligt vad som hänt, samtidigt är jag otroligt glad att folk har vaknat och vågar "slå tillbaka", äntligen liksom!

Idiotiskt att tända eld på random saker dock..
Enligt vad jag läst är det svarta och deras hem och saker som attackerats, helt rätt
Citera
2026-06-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det är samma svar som för alla andra västeuropeiska länder - kriminella politiker som gladeligen förråder sitt land

Med hjälp av Davids folk som gladeligen ser till att Goiymen och Gentilerna översköljs av halvmäniskor. Med hjälp av politiker som fått pengar eller löften om efter ett väl utfört arbete så väntar ett välbetalt arbete inom, FN, EU eller internationel bank och då har man råd att betala för att inte behöva beblanda sig med den fina mångkulturen.

Man bor långt bort, skickar ungar på dyra internatskolor osv. Man drabbad inte.

Bara att se hur de funkar i Sverige. Eliten bor i Täby och Danderyd. Skickar sina ungar på Lundsberg eller Sigtuna. Eller nått ännu exklusivare i Schweiz. Där ungarna odlar kontakter med andra från välbärgade bakgrunder så de i framtiden hjälper varandra med välbetalda arbeten så man slipper beblanda sig med kaoset.
Men i samma mening propagerar man för mer lågkvalificerad invandring.
Citera
2026-06-10, 21:44
Medlem
Är det protestanter eller katoliker som protesterar? I allmänhet är ju protestanter på Nordirland höger och katolikerna vänster, åtminstone rent partipolitiskt.

Hur som helst är ju Nordirländare (både katoliker och protestanter) de sista man vill bråka med då de faktiskt i närtid brukat våld, typ IRA, UDA, UDF osv.
Citera
2026-06-10, 21:47
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalletelefonare
Är det protestanter eller katoliker som protesterar? I allmänhet är ju protestanter på Nordirland höger och katolikerna vänster, åtminstone rent partipolitiskt.

Hur som helst är ju Nordirländare (både katoliker och protestanter) de sista man vill bråka med då de faktiskt i närtid brukat våld, typ IRA, UDA, UDF osv.
Vet faktiskt inte men i riktiga Irland så demonstrerar de tillsammans och har lagt ner stidsyxan men just i det här faller är det protestanter. Och de har vapen i massor om shit hits the fan. Varierar Men katolikerna står bakom den såvitt jag vet,
Citera
2026-06-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Enligt vad jag läst är det svarta och deras hem och saker som attackerats, helt rätt

Dom har ingenting med detta att göra och är förmodligen totalt oskyldiga till några som helst brott.
Våld mot oskyldiga, negrer eller inte, löser ingenting, det skapar bara mer problem och kaos.

Rösta ut och skicka tillbaka dom är vad som behövs och det enda rätta göra!
Den möjligheten finns nämligen fortfarande.
Citera
2026-06-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
https://x.com/i/status/2064204096882577700
vad är det jihadistjäveln skriker? någon som vet om det översatts?

Undrar jag med. Finns det fler klipp på händelsen? Hoppas den barbariska apan får vad han förtjänar i fängelset. Synd ingen ingrep innan stackaren på marken fick sitt öga utstucket..
Citera
2026-06-10, 21:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Det var ju inga araber / muslimer vare sig i Mellanöstern eller Egypten under bronsåldern dock. Araberna spred sig under 600-talet efter Kristus. Folket i det forntida Egypten var närmare släkt med vår tids fransmän än med araber.
Helt riktigt
Citera
2026-06-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
Dom har ingenting med detta att göra och är förmodligen totalt oskyldiga till några som helst brott.
Våld mot oskyldiga, negrer eller inte, löser ingenting, det skapar bara mer problem och kaos.

Rösta ut och skicka tillbaka dom är vad som behövs och det enda rätta göra!
Den möjligheten finns nämligen fortfarande.
Negern som försökte halshugga gubben gjorde det för han var vit, alla vet det, och nej det här går inte att rösta bort, det krävs annat
Citera
2026-06-10, 22:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalletelefonare

Jag tror inte att den uppdelningen spelar så stor roll i just det här fallet. Frågan är väl dock om det kan leda till mer eller mindre oroligheter. Å ena sidan pucklar de inte på varandra om det råder enighet, men å andra sidan kan de puckla på mycket mer om de gör gemensam sak.

Men visst, inte minst på grund av deras relativt närliggande historia skulle det väl inte förvåna om det är just i Nordirland missnöjet kokar över på allvar.
Citera
2026-06-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger

Varför är det rätt att attackera folks hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in