2026-06-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Så inga svar alltså. Vad överraskad jag blir. Har du funderat på att bli sosse politiker om du nu inte redan är det?
Detta är ett underforum för inrikes politik. Till skillnad mot lågintelligenta människor kan jag argumentera utan att lägga någon vikt på känslor. Om du inte förstår detta så blir inte jag överraskad.
Citera
2026-06-11, 13:21
Medlem
Extremeflys avatar
Är en fasad för att de snart är val
Citera
2026-06-11, 13:24
Medlem
TUKs avatar
Bra att den grovt rasistiska tidöregeringen låter barn vara barn så de kan springa runt och skjuta folk till höger och vänster helt utan konsekvenser.
Citera
2026-06-11, 13:24
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Finns väl ingen människa puckad nog att tro att 13-åringar bör vara i fängelse? Visst håller jag med om att man backar från något man lovat, och den principen är tråkig, men om man backar för att man insett sitt misstag så är det något att åtminstone se positivt på.

Lite som att någon har en sketen åsikt, får fakta och lite information och ändrar sig. Det är en bra sak i slutändan oavsett vad de tidigare "lovat".

Fast en 13-åring som är kapabel att begå ett brott som ger fängelse i straffskalan är ju givetvis redan förstörd för livet.
Och kommer fortsätta sin brottsliga karriär.
Citera
2026-06-11, 13:28
Medlem
AI-2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Är en fasad för att de snart är val

Det får vi hoppas
Citera
2026-06-11, 13:32
Medlem
Locri-Buffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det spelar ingen roll vad folket tycker, Sverige SKA vara de kriminellas paradis.

Men det är sjukt hur högern kröker rygg när gammelmedia skriver kritiska artiklar. Har de inte fattat att gammelmedia är på utdöende?
Hur ska landet förbättras av att 13-åringar får ännu fler kriminella vänner "på insidan"? 13-åringar är fortfarande oerhört formbara. De måste bort från den miljön för att ha minsta chans.
Citera
2026-06-11, 13:33
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Detta är ett underforum för inrikes politik. Till skillnad mot lågintelligenta människor kan jag argumentera utan att lägga någon vikt på känslor. Om du inte förstår detta så blir inte jag överraskad.

Hela du är ju en känsla. Det handlar ju om baaaaaaaaarn eller?

Väldigt intelligent att skjuta ner ett förslag utan att komma med ett motförslag.
Citera
2026-06-11, 13:35
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe

- Om ungen är under 18 och begår brott ställs föräldern/vårdnashavaren inför rätta som om denne utfört dådet.

Ja. Sån jävla nobrainer. Inför direkt.
Citera
2026-06-11, 13:36
Medlem
Locri-Buffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
13-åringar i fängelse.. vilken djävla cuck-idiot föreslog detta?
Håller vi på att bli en Bananrepublik med mesar till ledare?

Förslag:
- Se till att stimulera kärnfamiljer där föräldrarna har ekonomiska fördelar att hålla ihop (ALLA tjänar på detta)
- Skärp föräldraansvaret.. NEJ det är inte skolans eller samhällets uppgift att uppfostra dina djävla ungar.. det är ditt ansvar!
- Om ungen är under 18 och begår brott ställs föräldern/vårdnashavaren inför rätta som om denne utfört dådet.
- Ej svensk medborgare.. direkt utvisning av hela familjen vid våldsbrott

Då hade sett hur dessa föräldrar engagerar sig mer samt att ungdjävlarna hade tänkt efter ett par gånger om föräldern riskerar hamna i knipa för deras skit.

och sjävklart i sann Feministisk and så börjar vi med mamma som får tå till svars

Tankar?
Håller med om allt, förutom "hela familjen". Som kristen tror jag inte på kollektiv bestraffning, det är en del av hederskulturer att familjen tar skulden. Dock kan ena vårdnadshavaren åka till hemlandet med barnet i fråga, medan andra vårdnadshavaren och de icke kriminella syskonen bor kvar.

Edit: Såg inte det om icke-medborgare. Håller med till fullo om att stökiga utlänningar ska hem.
Senast redigerad av Locri-Buffy 2026-06-11 kl. 13:39.
Citera
2026-06-11, 13:36
Medlem
Och eftersom Tidö har valt att satsa på massövervakning och stenhårda straff kan vi dra slutsatsen att dom inte har för avsikt att stoppa massinvandringen.

Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Med massinvandring och mångkultur måste man ha massövervakning och hårda straff. Så är det tyvärr.
Citera
2026-06-11, 13:37
Medlem
Locri-Buffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Ja. Sån jävla nobrainer. Inför direkt.
Japp.
Citera
2026-06-11, 13:38
Medlem
Nästa gång en 13-åring mördar faller ansvaret tungt på socialdemokraterna och deras islamistunderstödpartier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in