2026-06-10, 09:11
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Amerikanska sociologer har nyligen börjat kalla denna kategori män blue balls-män, eftersom det är en mer träffande beskrivning.

Skulle karlar väljas bort bara för att de har karljobb? Skulle inte tro det va. Nej, väljs de bort så är det pga att de inte är något vidare attraktiva.
Citera
2026-06-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Dummaste jag hört, klart de har!
Det är knappast yrket som gör att killar inte får ligga, snarare att folk är för dumma att vistas uti rum. Och det verkar gälla båda könen i yngre årgångar.

Nej precis, så om yrket inte hjälper dem att ligga så har det noll värde på dejtingmarknaden. Just det som var min poäng. Och således behöver inte män inom dessa yrken känna någon oro över att tappa någon status, som Bimbodeluxe påstod, eftersom de inte har någon status att tappa.
Citera
2026-06-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Skulle karlar väljas bort bara för att de har karljobb? Skulle inte tro det va. Nej, väljs de bort så är det pga att de inte är något vidare attraktiva.
Lite så tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej precis, så om yrket inte hjälper dem att ligga så har det noll värde på dejtingmarknaden. Just det som var min poäng. Och således behöver inte män inom dessa yrken känna någon oro över att tappa någon status, som Bimbodeluxe påstod, eftersom de inte har någon status att tappa.
Ah ok, du menar så .
I min värld spelar yrket ingen större roll, gillar man någon så är de flesta yrken acceptabla såvida de ligger inom lagens ramar. Däremot är det attraktivt att vara kompetent oavsett om man är röris eller läkare.
Och vem vill bli uppskattad och älskad pga en titel när det kommer till en kärlekspartner? Då vill man väl bli älskad för den man är som människa? Det är väl just det som skiljer ut sig och är anledningen till att man vill ha en väldigt speciell person lite närmare än alla andra man ändå har i livet?
Citera
2026-06-11, 02:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Är detta hållbart i längden? Vad händer med ett samhälle där så stor del av de unga männen nekas något så fundamentalt som närhet och sex?

Givetvis är det inte hållbart. Samhället kommer att bli alltmer instabilt när män förnekas sex och familjeliv på grund av feminismens härjningar, Det blir en krutdurk.
Citera
2026-06-11, 08:04
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Givetvis är det inte hållbart. Samhället kommer att bli alltmer instabilt när män förnekas sex och familjeliv på grund av feminismens härjningar, Det blir en krutdurk.

I min värld så vill kvinnor ha en bra man, och hittar hon en så ger hon så gärna bort sig till honom. Alltså, hon gör allt för att han ska var nöjd och må bra och stanna hos henne. Du är väl en bra man WordWarrior?
Citera
2026-06-11, 08:32
Medlem
Tänker tillbaka till när jag var i 20-årsåldern, och jag var minst lika kåt då som nu 40+. Så jag tänker låter vansinnigt att 40% av unga män väljer att inte ligga. Vad gör de med sin tid som är viktigare för dom? sporta? karriär? Kanske blir bättre folk av dom i slutändan än det blev av oss äldre, men för en dom älskar knulla äre fan sjukt att så många väljer bort det
Citera
2026-06-11, 08:52
Medlem
Kleiners avatar
Låter inte alls bra eller jämställd.

Citat:
I min värld så vill kvinnor ha en bra man, och hittar hon en så ger hon så gärna bort sig till honom. Alltså, hon gör allt för att han ska var nöjd och må bra och stanna hos henne. Du är väl en bra man WordWarrior?
Citera
2026-06-11, 09:28
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Låter inte alls bra eller jämställd.

Jämställt ja. Det är väl bara i teorin kärringarna vill ha en jämställd man, och sån sätter väl inte fart på det kvinnliga maskineriet direkt va? Nej, till det behövs det en karl, en karl som leder och pekar med hela handen, utan att för den delen vara en mansgris.
Citera
2026-06-11, 09:46
Medlem
Kleiners avatar
Hur är en relation jämställd om en kvinna agerar utifrån rädslor? Om en kvinna gör allt för att göra sin man nöjd för att hon ska behålla honom, då är det inte en jämställd relation.

Citat:
Jämställt ja. Det är väl bara i teorin kärringarna vill ha en jämställd man, och sån sätter väl inte fart på det kvinnliga maskineriet direkt va? Nej, till det behövs det en karl, en karl som leder och pekar med hela handen, utan att för den delen vara en mansgris.
Citera
2026-06-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asworinsbora
Tänker tillbaka till när jag var i 20-årsåldern, och jag var minst lika kåt då som nu 40+. Så jag tänker låter vansinnigt att 40% av unga män väljer att inte ligga. Vad gör de med sin tid som är viktigare för dom? sporta? karriär? Kanske blir bättre folk av dom i slutändan än det blev av oss äldre, men för en dom älskar knulla äre fan sjukt att så många väljer bort det
Dom väljer inte att inte ligga. Dom får inte ligga. Samtliga tjejer delar på en liten andel av männen.
Citera
2026-06-11, 10:34
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Hur är en relation jämställd om en kvinna agerar utifrån rädslor? Om en kvinna gör allt för att göra sin man nöjd för att hon ska behålla honom, då är det inte en jämställd relation.

Vad har det halaltarzan skrivit med rädsla att göra? Varför skulle en kvinna vara rädd för att vara med en man som vet vad han vill, som är beredd att leda och agera?

Relationer är sällan jämställda. Jag känner inte till någon relation som är det. Jag anser inte heller att det är något att sträva efter. Det är mycket viktigare att båda parter är nöjda och trivs i relationen än att det är helt jämställt på allt. Där finns det ett ansvar från båda parter att säkerställa det, tillsammans med att ta ett eget ansvar för sig själv och sitt egna mående. Tyvärr är det alltför många som vill att ens partner ska säkerställa det...

// CC
Citera
2026-06-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Dom väljer inte att inte ligga. Dom får inte ligga. Samtliga tjejer delar på en liten andel av männen.

Ok ett gäng töntar som inte kan ta tag i sina liv eller bete sig normalt så de ”inte får ligga”. Stackars. Låter mest som bortförklaringar att skylla på tjejerna i sådana här fall. Går fan utför för män om de har sån attityd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in