Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Ja, fördelningen av vad män arbetar fram och vad som ges till kvinnor är en (av flera) stark förklaring till varför kvinnor är mer "vänster". Hela vänsterns ideologi är att ta från de som arbetar och sliter till de som inte gör det med en elit i toppen som sköter fördelningen. Många kvinnor har tänket att män ska "ge" till kvinnor så inte alls konstigt. Vad som är konstigt är att vi män som grupp accepterar det. Jag tror dock som sagt att pendeln är på väg att vända. När allt fler män ser orättvisa i att bara ge men inte få något tillbaka, då kommer viljan att ge att minska. Själv tror jag starkt att när AI-flickvänner och AI-robotar blir vanliga kommer män i än högre grad förlora sin vilja att försörja kvinnor och vi kommer att få se en rättvisedebatt där män tydligt kommer att visa sitt missnöje och sin makt. Vi är dock inte där ännu men inom några få år.
// CC
Jag tror att vänstern har ett spel som går ut på att så lite män som möjligt ska få sex speciellt unga män. Därav ser de det som en vinst när färre män får sex och jublar . Ja vi har lyckats ; nu får bara 60% sex ,vi måste jobba vidare så det sjunker ytterligare till 50% osv.
Vad ska de göra istället satsa enorma summor på psykiatrin som ska behandla alla sexlösa män. Centern har det som förslag. Nu ska man inte få det till att män är helt beroende av sex och relationer men det underlättar för män att stärka den mentala hälsan. Forskning skulle behöva visa hur och varför. Alla fall lever de män som är sammanboende och får mer sex 7 år längre.
Fakta från Chat GPT
Livslängd:
Asiatiska män ca 82–83 år
Hispanics/latino män ca 78–79 år
Vita män ca 76 år
Svarta män ca 72–73 år
Amerikanska urfolk / Alaska Native män ca 64–66 år
I relation ,sammanboende män i USA:
Asiatiska män ~65%
Vita män ~60–62%
Hispanic/latino män ~58–60%
Svarta män ~45–50%
Amerikanska urfolksmän ~40–45%
Det stämmer ;ju högre andel som har sex och relationer desto längre livslängd.