2026-06-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det var inte mycket.
11% mer än vad du påstod.
Citera
2026-06-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Fortfarande skrattretande lite. Så min poäng att det bara handlar om en liten obetydlig minoritet kvarstår.
Citera
2026-06-09, 12:48
Medlem
Citat:
Fortfarande skrattretande lite. Så min poäng att det bara handlar om en liten obetydlig minoritet kvarstår.
Och min poäng om att antalet kvinnor inom mansdominerade yrken växer kvarstår.

Tror du det är lite läskigt för vissa män att de blir mindre oumbärliga med tiden?
Citera
2026-06-09, 13:00
Medlem
Citat:
Och min poäng om att antalet kvinnor inom mansdominerade yrken växer kvarstår.

Tror du det är lite läskigt för vissa män att de blir mindre oumbärliga med tiden?

Eftersom det handlar om så obetydligt låga nivåer av växande så finns det nog ingen risk för det, nej. Jag raljerade när jag sa 1-2%. Men 13% var ju inte särskilt långt ifrån.

Sen har ju män strippats på sin oumbärlighet sedan länge, när feminismen kom och ersatte mannen med staten. 40% lever redan i celibat. 40% får slåss med varandra om småsmulor. Så 80% av männen har redan förlorat. Finns inte så mycket kvar att vara rädd för med andra ord.
Citera
2026-06-09, 13:05
Medlem
Citat:
Eftersom det handlar om så obetydligt låga nivåer av växande så finns det nog ingen risk för det, nej. Jag raljerade när jag sa 1-2%. Men 13% var ju inte särskilt långt ifrån.

Sen har ju män strippats på sin oumbärlighet sedan länge, när feminismen kom och ersatte mannen med staten. 40% lever redan i celibat. 40% får slåss med varandra om småsmulor. Så 80% av männen har redan förlorat. Finns inte så mycket kvar att vara rädd för med andra ord.
Det är väl vissa hantverkarjobb då som återstår att förlora. Men så behöver det ju verkligen inte bli så länge de är bra på sina jobb.
Citera
2026-06-09, 13:25
Medlem
Citat:

11 procentenheter, inte 11%
Citera
2026-06-09, 13:26
Medlem
Citat:
Det är väl vissa hantverkarjobb då som återstår att förlora. Men så behöver det ju verkligen inte bli så länge de är bra på sina jobb.

Finns ingenting som talar för att män någonsin skulle förlora hantverkarjobb (eller några jobb överhuvudtaget) till kvinnor.

Jag pratar om att män i allmänhet förlorat sitt partnervärde.
Citera
2026-06-09, 16:41
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Men rätt gulliga ibland också faktiskt.

Haha ja vi lär av våra misstag och går vidare i livet. Hoppas att dom där 18-29 åringarna utan sex gör detsamma.
Citera
2026-06-09, 21:33
Medlem
Citat:
Finns ingenting som talar för att män någonsin skulle förlora hantverkarjobb (eller några jobb överhuvudtaget) till kvinnor.

Jag vet inte vilka manliga hantverkare du träffat men jag har träffat ett gäng som brister på områden såsom personlig hygien, tidsuppfattning och social kompetens. Så om en kvinnlig hantverkare med samma sakkunskap erbjuder sina tjänster hade jag nog ändå varit villig att prova.
Citera
2026-06-10, 00:07
Medlem
Citat:
Jag vet inte vilka manliga hantverkare du träffat men jag har träffat ett gäng som brister på områden såsom personlig hygien, tidsuppfattning och social kompetens. Så om en kvinnlig hantverkare med samma sakkunskap erbjuder sina tjänster hade jag nog ändå varit villig att prova.

Men som sagt så finns det ingenting som tyder på att kvinnor i någon betydande grad inom överskådlig tid kommer konkurrera ut män inom mansdominerade yrken. Så det är knappast någon man som är orolig för detta.

Sen är det som sagt inte det jag pratar om och jag ser inte riktgt vad detta ens har med trådens ämne att göra. Utan det jag menar är att män redan har gjorts värdelösa/strippats på sin oumbärlighet i och med den feministiska revolutionen osv. Resultatet av detta ser vi nu där 80% av de unga männen antingen lever i celibat eller får slåss om bottenskrapet av kvinnor som blir över medan topp 20%-männen har julafton.

Så det finns liksom ingen oumbärlighet kvar att förlora. Vanliga blue collar-män har noll värde på dejtingmarknaden ändå idag.
Citera
2026-06-10, 00:16
Medlem
Citat:
Vanliga blue collar-män har noll värde på dejtingmarknaden ändå idag.
Dummaste jag hört, klart de har!
Det är knappast yrket som gör att killar inte får ligga, snarare att folk är för dumma att vistas uti rum. Och det verkar gälla båda könen i yngre årgångar.
Citera
2026-06-10, 08:44
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Vanliga blue collar-män har noll värde på dejtingmarknaden ändå idag.
Amerikanska sociologer har nyligen börjat kalla denna kategori män blue balls-män, eftersom det är en mer träffande beskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in