2026-06-11, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Vad blev straffet

börjar på måndag kl 9.00 så straffet har ej kommit än. men fasar för att det kommer bli ytterligare ett svek mot den här flickan….
enda rätta straffet är att låta denna häxan få brännas på bål och låta alla se på och ingen hjälpa henne
Citera
2026-06-11, 09:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Vad blev straffet

Rättegången har inte varit än
Citera
2026-06-11, 09:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rapsodyinsweden
Nej. han hade en ny tjej. Vilket kräket, tillika mamman inte accepterade. Pappan hade flera gånger tryckt på att han kunde ta över vårdnaden om hon kände att hon inte klarade av det.

Detta avslogs dock eftersom soc verkar tro att det är bättre för ett barn att växa upp på svensk jord, snarare än bulgarisk. Så pass mycket bättre att beslut gällande vårdnadshavaren kommer sekundärt.

Kan sveriges socionomutbildning vara det största skämtet sen palmemordet?🤔

Hon verkade själv inte vilja ta hand om barnet så, ändå låter hon inte pappan.. Märkligt och egoistiskt.
Citera
2026-06-11, 09:44
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jaaa, blev verkligen helt tagen av FUP:en 💔 Vilket typ av straff gissar ni sakkunniga att hon kan få? I mina ögon borde hon minst dömas för grov mordbrand (dvs livstid) då hon medvetet lämnat flickan ensam samt ljuger om händelsen att hon var i lägenheten när det hände. Samt fortsätter ljuga under förhören att "hon inte minns/vet någonting" och inte påvisar någon som helst skuld eller ånger (enligt Victor påvisade hon igen reaktion när hon såg rökbilden i telefonen). Borde inte straffet bli hårdare pga av dessa omständigheter? Hur kan försummelsen av flickan vägas in i straffet? För nog borde det oxå påverka strafflängden? Hon lämnade den lilla flickan ensam fredag-söndag några tillfällen. Alltså mitt hjärta går sönder 💔

Värsta brottet hon är åtalad för är grovt vållande till annans död där maxstraffet är 6 år.
Mer troligt är att det blir av normalgraden och då är det fängelse i högst två år.
Citera
2026-06-11, 09:49
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Värsta brottet hon är åtalad för är grovt vållande till annans död där maxstraffet är 6 år.
Mer troligt är att det blir av normalgraden och då är det fängelse i högst två år.

3 åtalspunkter: Framkallande av fara för annan, Olaga frihetsberövande, Vållande till annans död.
Citera
2026-06-11, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamn
Ja, och barnet pratade mer engelska än svenska pga barnprogrammen på surfplattan.
Mamman och mormor säger i FUP:en att det var pga att engelska är mjukare språk för autister. 🤦🏼
Det är hemskt synd att barnet inte hann börja i förskoleklass där det är krav på närvaro. Hur hade mamman löst det?
Så otroligt tragiskt fall, jag låg och tänkte igår kväll på att man borde stoppa ner mamman levande i en tunna med syra.
subban borde placeras upp och ner i en syra tunna levande, vilken jävla pissmänniska att göra så mot ett barn
Citera
2026-06-11, 09:51
Medlem
Kan nån länka FUP? Hittar inte riktigt i tråden.
Citera
2026-06-11, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Så, Viktor pojkvännen säger i förhör att emma var helt normal, helt som vanligt när hon lämnade vid 12:30 tiden……. Hon visste om röken redan vid 10-11 tiden enligt polisen när man ser loggarna hur hon tittar på appen kameran,och lät den fortgånoch chillade hos viktor till 12:30. Enligt polisen ringde hon då ambulans sos vid 12:40? Cirka…

Hon ringde SOS kl 12:52 (!) vad jag förstått, och räddningstjänsten/ambulans kom på plats ca 13.

Tidsramen stämmer överens med att flickan var likstel. Hon hade varit död i minst 2 timmar innan odjuret ens bemödade sig att ringa SOS, fastän hon noterat röken redan tidigare. Att hon sedan ens kan med att ljuga om att hon varit hemma under tiden.. sinnessjukt.

Jag skulle gissa på att hon får 10 år sammanlagt för olaga frihetsberövande (grovt brott), grov försummelse av barn, vållande till annans död och framkallande av fara för annan. Hoppas dock på betydligt längre straff.
Citera
2026-06-11, 10:06
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
3 åtalspunkter: Framkallande av fara för annan, Olaga frihetsberövande, Vållande till annans död.

Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Hon ringde SOS kl 12:52 (!) vad jag förstått, och räddningstjänsten/ambulans kom på plats ca 13.

Tidsramen stämmer överens med att flickan var likstel. Hon hade varit död i minst 2 timmar innan odjuret ens bemödade sig att ringa SOS, fastän hon noterat röken redan tidigare. Att hon sedan ens kan med att ljuga om att hon varit hemma under tiden.. sinnessjukt.

Jag skulle gissa på att hon får 10 år sammanlagt för olaga frihetsberövande (grovt brott), grov försummelse av barn, vållande till annans död och framkallande av fara för annan. Hoppas dock på betydligt längre straff.

Tyvärr får man i Sverige väldigt lite extratid för fler brott, om hon ens döms för flera.
Citera
2026-06-11, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq

Exakt, om jag minns rätt från förhören , så när
Hon kommer hem, i loppet av dessa få minuter hinner hon altså att byta om medans ungen är död och låtsas att hon sovit hemma. Att hon är så iskall mamman att hon byter om till pyjamas innan ambulansen kommer…. Hon håller på och låtsas rädda ett liv, samtidigt som hon skriver till den ”ovetandes ” pojkvännen Viktor.

Han måste dömmas för medhjälp eventuellt….. han har varit delaktig i detta genom att ha haft kännedom…. Nu gråter han av skuldkänslor och knullar samtidigt emma . Nu kan dom ses hela tiden utan den där döda ungen. Emma fick vad hon innerligt omedvetet önskade…… ett liv utan ansvar
Citera
2026-06-11, 11:01
Medlem
Har läst delar av FUP men missat att hon bytt om till pyjamas efter att hon kommit hem från Viktor, har jag fattat det rätt???
Citera
2026-06-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagung
Har läst delar av FUP men missat att hon bytt om till pyjamas efter att hon kommit hem från Viktor, har jag fattat det rätt???

12:32:45 Emma_6714 rör sig från området där Viktor bor till området vid hemmet i Biskopsgården. Rörelsen
ses pågå första gången ca klockan 12:32. Framme i området vid hemmet från ca klockan 12:44. Emma_6714
har då varit borta från området vid hemmet i ca 19 timmar och 22 minuter:

—————

Undertecknad tillsammans med kvinnan går i snön till nummer 11. Hon sätts på en utfällbar
stol inne vid entrén. Flertalet andra grannar kommer ner och hjälper till med strumpor, skor
och tjocktröja då kvinnan var så pass lättklädd. En granne kommer även med vatten till
kvinnan.
————-
Emma ringer altså 112 12:53 😢. Då har hon varit borta i över 19 timmar…. 19 timmar lämnade hon barnet. Enligt bakjours läkaren som var på plats sa han att barnet varit dött i flera timmar, 5 timmae cirka säger den läkaren och att någon ljuger sa läkaren.

Ambulansen fann mamman i trappen eller vid utgången vid trappen i enbart pyjamas och barfota. Stod något om pyjamas tidigare, Går igenom en gång till för att vara säker. Hur fan har hon hunnit allt detta?
Senast redigerad av Snusbuslus 2026-06-11 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in