Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
OK, ja då orkade de inte ens testa andra alternativ. Jo exakt, visumet lär han ju haft. Möjligt att de hittat nåt annat då men oavsett, vad ska en fotbollsdomare göra för skada? Är det inte bättre att släppa in honom än att få denna shitstorm? Känns märkligt eller så vill de ha den? En smidigare regim hade ju fixat så att sånt här löste sig ändå även om Somalier i övrigt är portade.
Du är inne på rätt spår.
USA ville ha denna shitstorm för att ytterligare understryka att
alla somalier betraktas som persona non grata av USA, t.o.m. denna högt kvalificerade och respekterade fotbollsdomare.