Citat:
Ursprungligen postat av
Lelleolsson
Vad är det som är så svårt att förstå? Skattepengar/partistöd ska inte gå till partiledares privata konton. Ej heller till partiledares företag. Alla partier vet det, inklusive SD. Hör till gängse etikregler.
Och ja, jag vet. Ingen kommer sluta rösta SD. Då gör det väl inget att man drar fram deras skit?
Efter att ha läst på lite kan jag informera om att partistödet inte behöver redovisas. Vad jag kan se har det aldrig krävts någon återbetalning av det.
Får man en påse pengar man kan göra vad man vill med, vad kan man förvänta sig att används till?
Vad tror du att de andra partierna använder pengarna till?
Hela poängen med partistödet är att partiet får bestämma själva vad det ska användas till. Vill de lägga pengarna på reklam, eller villl de köpa in böcker?
När man granskade vem som betalar regionpolitikers resor till konvent fann man att 180 stycken lät skattebetalarna stå för det (vilket var emot regler na).
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jQ4M5A/politiker-lat-valjarna-sta-for-festen-kd-varst
Enda skillnaden är att man råkar ha en person inom SD som läckt allt.
Hade man haft det i något annat parti, tror du inte man upptäckt liknande saker?
Vill Lundin och andra kräva ansvar måste de ändra reglerna.