2026-06-10, 20:53
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
Den korrupte Åkesson är inte från Stockholm.

Exakt, han har inte förstört Sverige.
Citera
2026-06-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Exakt, han har inte förstört Sverige.

Han är korrupt dock. Och umgås med kriminella Mc-gäng. Dessutom finns det många SD-politiker från Stockholm, t.ex. stockholmaren Henrik Vinge, och de är lika dåliga.
Citera
2026-06-10, 20:56
Medlem
Intressant att så många vill relativisera detta som uppenbart är korruption. What about…
Citera
2026-06-10, 21:00
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Att överleva, för mat till familjen och betala hyran, som man får slita som ett djur för att få ut till som arbetslös och ännu värre om man har försörjningsstöd vilket är ett jättejobb och svårt och förnedrande som inte en jävel väljer själv, DET har du synpunkter på. Men inte korruptionen, bonusar och ersättningar till miljonärer och svinerierna i sd, sanslöst! Blir du själv sjuk eller fattig borde du inte ha en spänn, störda jävel!

Folk som gnäller på stackars människor som har försörjningsstöd, har ni en jävla aning om hur det är att ha försörjningsstöd? Ständig dokumentation på allt i massor, kontoutdrag hela tiden, förnedrande möten, rent slaveri i form av praktik och arbete för summor ingen hade arbetat för. Vad är det att vara avundsjuk på eller hacka på som folk här gör? Bedrövligt! Såna skulle behöva ha försörjningsstöd som enda alternativ själva en tid så skulle det nog låta annorlunda.

Du missförstår mig. Jag menar bidrag till någon som inte bidragit. Oftast invandrare. Har inga synpunkter på hederliga knegare som får bidrag vid arbetslöshet eller sjukdom.
Citera
2026-06-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du missförstår mig. Jag menar bidrag till någon som inte bidragit. Oftast invandrare. Har inga synpunkter på hederliga knegare som får bidrag vid arbetslöshet eller sjukdom.

Försämringarna och gnället drabbar alla, särskilt alla som verkligen behöver stödet och kämpar som djur.
Citera
2026-06-10, 21:27
Medlem
WordWarriors avatar
Speltorsken Jimme saknar all trovärdighet och integritet. SD är nästan lika illa som sossarna. Den här mandatperioden har bestått av svek efter svek till oss som givit dem vår röst i hopp om ändring. Nu blir Det ÖP och AfS för hela slanten för min del.
Citera
2026-06-10, 21:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
Han är korrupt dock. Och umgås med kriminella Mc-gäng. Dessutom finns det många SD-politiker från Stockholm, t.ex. stockholmaren Henrik Vinge, och de är lika dåliga.

Vinge är bland de värsta. En uppblåst och maktberusad sprätt.
Citera
2026-06-10, 21:29
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Är det någon som har läst hans fittbok?
Citera
2026-06-10, 21:35
Medlem
AndersPersson99s avatar
Idiotiskt. Och det är möjligt att Jimmie är en fet idiot. Men valet handlar om så mycket mer än Jimmie.

Massinvandring, tvångsblandning, folkutbyte, skattehöjningar, avindustrialisering, censur, kvotering och könsbyten. Det är vad som väntar efter 2026 ifall vi väljer fel.
Citera
2026-06-10, 21:37
Medlem
Vad fan håller högern på med fattas bara att Ebbas attefallshus är en gammal KD-valstuga och Mohamedssons julskinka varit betald av LUF sedan 10 år tillbaka.
Citera
2026-06-10, 21:48
Medlem
knasen79s avatar
Vissa klarar inte av att hantera en maktposition. Uffe och Jimmie ska självfallet utredas för korruption.
Citera
2026-06-10, 21:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Ja, att hela tiden betona "skattepengar" gör att granskningen känns klart mindre seriös. Skattebetalarnas problem är att partistödet existerar till att börja med. Partiets eventuellt dåliga affärer med partiledaren är medlemmarnas problem.

Snyggt är det verkligen inte, annat än om det skulle visa sig att partiet faktiskt tjänat på affären - vilket TV4 inte redovisar. Men det är medlemmarnas problem. Skattebetalarna hade redan blivit rånade på pengarna när de betalades ut som partistöd, oavsett till vilket parti.

Ptja, huruvida det är snyggt eller inte beror väl lite på vad man sätter det i relation till. Jag har ingen aning om hur andra partier använder sina bidrag men jag förmodar att det inte kan uteslutas att delar av de medlen går till att sponsra deras partiledare.

Hur som helst så är det väl bara att lyfta frågan om helt slopat partistöd och se om de övriga partierna nappar? Om inte kanske det inte var så farligt att en del gick till Åkessons böcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in