2026-06-10, 20:09
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosse2002
Omgivningen hit och dit- föräldrarna då?
Saknar man föräldraförmåga redan innan barn ska man avstå. Detta är föräldrarnas ansvar. Ingen annans.

Jag håller inte med. Nu var ju barnet fött. Vilken normal människa kan stå och se på när ett barn lider med hänvisning till att de inte skulle skaffat barn från första början? Det är ju som att lämna grinden öppen till en krokodil och sen stå och skylla på krokodilen för att den ätit upp ungen. Man kan liksom inte förvänta sig att en psykisk sjuk mamma ska skärpa sig och börja ta ansvar. Pappan däremot.
Citera
2026-06-10, 20:18
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Ja, hon hade (har?) självskadebeteende. Hon nämner i ett meddelande till någon att hon ”fallit tillbaka till att skära sig”.

Okej skumt ställe att göra det på. Normalt är väl så fall handlederna.
Citera
2026-06-10, 20:20
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Mamman har haft psykologkontakt, hon hade någon form av stödperson. Hon har ljugit för soc i samband med alla tre orosanmälningar hon fått emot sig. Hon fick ekonomiskt hjälp av föräldrarna och hjälp med hämtning etc. Pappan har erbjudit sig att ta hand om flickan.

Det är mammans fel och mammans ansvar. Istället för att ta ansvar lipar hon över vilket offer hon är. Om du mår dåligt och vet med dig att du inte klarar av att ta hand om ditt barn… sitt då inte och ljug socialtjänsten rätt upp i ansiktet.

Soc borde ha reagerat men mamman har gömt sig bakom hjälpen hon valt att ta emot och samtidigt inte talat sanning om situationen.

Därför är barnet dött.

Oavsett hur tragiskt barndom mamman haft ursäktar det inte hennes beteende som vuxen.

Även psykiskt sjuka människor har val. Även psykiskt sjuka människor utan de rätta verktygen, har val. Hon är inte bara ett offer för omständigheter.

Sen är socialtjänsten inte heller några änglar. Det ska gudarna veta. Många barn som placerats på fel ställe som idag inte lever.
Citera
2026-06-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowattack
Jag håller inte med. Nu var ju barnet fött. Vilken normal människa kan stå och se på när ett barn lider med hänvisning till att de inte skulle skaffat barn från första början? Det är ju som att lämna grinden öppen till en krokodil och sen stå och skylla på krokodilen för att den ätit upp ungen. Man kan liksom inte förvänta sig att en psykisk sjuk mamma ska skärpa sig och börja ta ansvar. Pappan däremot.
Det jag menar är att den naiva synen på personer med multifunktionell problematik måste tas på allvar. Alla får skaffa bar hur man vill- men barnen då? Barnperspektivet saknas och vi skulle verkligen behöva ett förbud mot IVF och tvångssterilisering igen.
Citera
2026-06-10, 20:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Strabajn
Jävlar vilken sorglig läsning. Den "ömma" modern kommer få ett "varmt" mottagande på Hinseberg.

Det får man ju faktiskt hoppas. En vän berättade om ett fall där modern stoppade in dottern i tvättmaskinen och som efter det fick bestående skador. Minns inte själv detta fallet men hon fick det tydligen inte lätt bakom grindarna, med all rätt.
Citera
2026-06-10, 20:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
En sak jag tänkt på, ser varken ut som att det fanns dricka eller mat lätt tillgängligt för lillan. Emmas förhör är helt sjuka! Hon kommer tydligen ihåg processen exakt när hon nekats traumavård, men minns inte om hennes pojkvän träffat hennes dotter och saker man ej glömmer i första taget.

Vad var det för trauma? En skål kall pasta hade hon under sängen, dricka vet jag inte
Citera
2026-06-10, 20:26
Medlem
FUPen
https://gofile.io/d/7BI26v
Citera
2026-06-10, 20:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Hemskt. Socialtjänsten gjorde fel här med barnet. Hennes rop på hjälp blev inte besvarade. Hon borde ha fått avlastningshem varannan helg så hon kunde ha fått andats ut. Jobba och vara ensam vårdnadshavare och ha sina egna diagnoser där på är jobbigt. Barnet kunde ha levt idag om mamman hade fått hjälp i tid. Lätt att sitta här och skriva o skälla ut henne. Men min åsikt är att hon hade behövt hjälp med terapi och ekonomirådgivning o en massa annan stöd.

Varannan helg? Skulle det räckt när hon lämnat barnet flera ggr I v?
Citera
2026-06-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Vad var det för trauma? En skål kall pasta hade hon under sängen, dricka vet jag inte

Det är bilder från många olika dagar jag sett
Citera
2026-06-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66

Adoptionen

Gissningsvis har hon kanske varit på barnhem innan hon kom
Hit

Barnhemmen i Ryssland är inte bra
Citera
2026-06-10, 20:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
I förhört med flickans pappa så säger han att hon varit väldigt utseendefixerad och vägrat amma för att hon inte velat förstöra sin kropp bland annat. Han berättat också att hon rött snabbt efter att hon fått barn är otrogen med andra män pga att hon behöver uppmärksamhet för sitt utseende. Hon ska också swishat sina älskare upp mot 80 000kr enligt pappan

Jobbigt om man behöver betala för att få sex
Citera
2026-06-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Kommer det vara öppet för allmänheten?

De förmedlar sal 26 men inte om det kommer vara öppet eller stängt för allmänheten vad jag kan se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in