2026-06-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Vad betyder Bpd?

Borderline.
Citera
2026-06-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Va? Det är en bild på hela bålen. Det finns ingen tillstymmelse till bröst öht.
Ser du på bild 998 så syns bröstet, vinkeln på fotot på 996 är lite märklig men tittar du i nederkant på tatueringen så ser du början på ena bröstet.
Citera
2026-06-10, 14:26
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttan65
Ser du på bild 998 så syns bröstet, vinkeln på fotot på 996 är lite märklig men tittar du i nederkant på tatueringen så ser du början på ena bröstet.

Ja, nu ser jag tillstymmelsen till hängpattar.. Men de börjar ju för fan på magen... Är hon missbildad på något sätt? Jävla freak.
Senast redigerad av b00b00 2026-06-10 kl. 14:42.
Citera
2026-06-10, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Tidigare i tråden stod det att mamman skylde på trauma, PTSD osv nu nämns BPD, borderline. Som numera brukar kallas Emotionellt Instabil Personlighetsstörning/syndrom.

Jag vet med mig att jag inte bör läsa FUP.
Så jag undrar om det framgår exakt vad Emma sagt sig ha för diagnoser och vad som finns bekräftat. Kan någon snäll själ berätta?

Har hon sagt trauma och någon användare tolkat/överdrivit/raljerat så det blivit PTSD?

Varifrån kommer uppgiften om att hon har Emotionellt instabilt personlighetssyndrom? (Tidigare borderline personlighetssyndrom )

Något är uppenbarligen väldigt fel på henne.

En väninna till henne nämner BPD. Emma själv nämner PTSD.
Citera
2026-06-10, 14:38
Medlem
Målnummer i Göteborgs tingsrätt: B 2552-26.
Citera
2026-06-10, 14:51
Medlem
zemfiras avatar
Vad är det högsta straffet hon kan få om hon blir dömd på alla punkter?
Citera
2026-06-10, 14:58
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Något som står ut är att det var 3 tändare inne på flickans rum?!?! Det i samband med att man inte larmar sos när man ser rök..... och att det går ytterligare 7 minuter från det hon kommer hem tills hon ringer 112?

Var det kanske så att hon ville bli av med tösen?

Stackars barn. Man ska inte skuldbelägga omgivningen, men det känns verkligen som att vänner och familj borde ställt mer krav....

Det där med de tre tändarna i flickans rum stör mig också, rejält. En sak till som slår mig var att det finns åtminstone ett vittne som säger att mamman var klädd i pyjamas och utan skor när de såg henne ute i trapphuset medan ambulanspersonalen höll på med upplivningsförsök av dottern. Samtidigt finns det utredning att mamman sett kamerabilder på rökutveckling i lägenheten och då åkte hem, samt att hon kom till lägenheten ett antal minuter innan hon ringde till SOS. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att hon innan ambulans och brandkår kom har bytt om till pyjamas för att det skulle se ut som om hon själv legat och sovit i lägenheten när branden uppstod. Hon har i så fall uppenbart hunnit besinna sig och tänka ut hur det skulle se bäst ut för henne själv, när hon funnit dottern död. Att hon sedan tjuter och gråter när räddningstjänsten kommer är ju inte konstigt - men förmodligen gråter hon minst lika mycket över hur hon har ställt till det för sig själv som över hur det gått för dottern.

Genomgående minns hon i förhören inget annat än hur illa behandlad hon själv blivit och hur dåligt hon själv mått och mår, när hon konfronteras med bevisningen. Jag gissar att hon i och för sig inte haft för avsikt att ta livet av dottern men kanske hon haft en undermedveten önskan att bli av med henne.
Citera
2026-06-10, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Det där med de tre tändarna i flickans rum stör mig också, rejält. En sak till som slår mig var att det finns åtminstone ett vittne som säger att mamman var klädd i pyjamas och utan skor när de såg henne ute i trapphuset medan ambulanspersonalen höll på med upplivningsförsök av dottern. Samtidigt finns det utredning att mamman sett kamerabilder på rökutveckling i lägenheten och då åkte hem, samt att hon kom till lägenheten ett antal minuter innan hon ringde till SOS. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att hon innan ambulans och brandkår kom har bytt om till pyjamas för att det skulle se ut som om hon själv legat och sovit i lägenheten när branden uppstod. Hon har i så fall uppenbart hunnit besinna sig och tänka ut hur det skulle se bäst ut för henne själv, när hon funnit dottern död. Att hon sedan tjuter och gråter när räddningstjänsten kommer är ju inte konstigt - men förmodligen gråter hon minst lika mycket över hur hon har ställt till det för sig själv som över hur det gått för dottern.

Genomgående minns hon i förhören inget annat än hur illa behandlad hon själv blivit och hur dåligt hon själv mått och mår, när hon konfronteras med bevisningen. Jag gissar att hon i och för sig inte haft för avsikt att ta livet av dottern men kanske hon haft en undermedveten önskan att bli av med henne.

Ja, hur ska man tolka det hon skriver till Viktor ”Every mornin I swear to god child abuse” ?
Citera
2026-06-10, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Vad är det högsta straffet hon kan få om hon blir dömd på alla punkter?

10 år är maxstraff för olaga frihetsberövande.
Tror 4 eller 6 år är max för vållande till annans död.
Citera
2026-06-10, 15:08
Medlem
Ju mer jag läser desto sjukare förhör.

Det ni ska läsa är mormors förhör och Emmas egna förhör samt hennes nuvarande pojkväns förhör.

Enligt Mamman , emma, så kunde hon känna i vecka 17 som gravid att hennes nu döda dotter hade autism och adhd pågrund av hur mycket hon sparkade…..

Altså dom sparkar väl inte förrän efter vecka 25-30?!? Eller senare?
Hur fan kan man tro barnet kommer ha autism och adhd pågrund av gravid sparkar från fostret?
Sedan, hennes nu döda dotter fick aldrig diagnos autism och adhd för vården ville vänta att utreda tills barnet är 6 år…. Stackars flicka var bara en trotsig 3-4 åring och mamman kallade det för bebisstadiet, att dotter var bra fram till 2 års åldern men sedan kom i någon ”bebisstadie” och då förstog mamman att dottern är sjuk och har diagnos?!? NEJ DET ÄR FAN TROTTSÅLDERN!!! Denna mamma verkar HELT blind och fattar inte saker…. Mormorn har totalt ignorerat och bara duschat mamman med pengar och betalat för allt…. Orkar inte
Citera
2026-06-10, 15:12
Medlem
Gällande rättegång: Huvudförhandling startar mån 15 juni kl 9.00 i Göteborgs tingsrätt.
Citera
2026-06-10, 15:21
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
Ja, hur ska man tolka det hon skriver till Viktor ”Every mornin I swear to god child abuse” ?

Dåligt samvete, kanske?

Om jag varit Viktor hade jag blivit chockad av ett sådant meddelande och åtminstone frågat vad i h-e hon höll på med. Nu säger Viktor själv i förhören att han är en grönsak med social fobi mfl. problem, men helt slut i huvudet verkar han inte vara. Han har nog åtminstone anat att allt inte stod rätt till, men tänkte väl med kuken i första hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in