2026-06-10, 13:14
Medlem
LuiLuis avatar
Birgitta Ed - Sveriges första ”dam” är inte en dam utan en karl, bredaxlad och manhaftig som få.
Jag sätter en spänn eller två på att hon har en kuk under den där enorma, gigantiska militärtältet som kallas kjol som hon lufsar omkring i.
(Hon liknar K. Bauers konstverk ”ett gammalt bergtroll”)

Således är statsministerparet bögar.
Citera
2026-06-10, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
The lost cosmonauts -att det finns dödsfall som inträffat i rymden men som tystats ned.

Vi pratar konspirationsteorier här. Vad ska du nämna här näst? Att jorden är rund och att Finland existerar?

Jag tror på att Mossad mördade Kennedy. Hur vet du att jorden är rund? Finland är en del av Ryssland.
Citera
2026-06-10, 13:37
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
The lost cosmonauts -att det finns dödsfall som inträffat i rymden men som tystats ned.

Vi pratar konspirationsteorier här. Vad ska du nämna här näst? Att jorden är rund och att Finland existerar?

Det tror jag också på. Det var väl en anledning till att ryssarna aldrig annonserade ut sin uppskjutningar i förväg utan endast skröt om det hela när dom landat säkert.
Citera
2026-06-10, 13:42
Medlem
AlanGarners avatar
Elon Musk, Sergey Brin, Larry Page, Jeff Bezos, Larry Ellison, Michael Dell, Mark Zuckerberg, Jensen Huang.

Alla har tjänat hundratals miljarder på AI hype.

Citat:
Ursprungligen postat av pelican1
Vilka är de 8?
Citera
2026-06-10, 14:25
Medlem
Inte jag, men alla som inte tror att Jesus uppstått från de döda är ju per definition konspirationsteoretiker
Citera
2026-06-10, 14:28
Medlem
Threadkillers avatar
100 procent övertygelse kräver 100-procentig bevisning, åtminstone för rationellt tänkande människor, och om något är till 100 procent bevisat är det ingen konspirationsteori längre.

Med det sagt finns det ett flertal konspirationsteorier som troligen innehåller en del korn av sanning, och några som definitivt gör det.

De flesta människor som diskuterar konspirationsteorier är tyvärr idioter, särskilt konspirationsteoretikerna själva, just eftersom de är till 100 procent övertygade om att de har rätt. Men även de på andra sidan som inte ens kan tänka tanken att en konspirationsteori skulle kunna vara helt eller delvis sann bara för att den går emot allt de tror sig veta.
Citera
2026-06-10, 14:33
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Att de sedan årtionden sprider ut chemtrails dagligen i så stora mängder att det på bara en vecka skulle avliva hela befolkningen eller göra folk helt vansinniga.

Att vi fortfarande lever beror på att chemtrails sprids ut på så hög höjd att jetströmmarna driver ut kemikalierna ut över kanten och de sedan faller ned utanför jorden.

Poes lag slår till. Eftersom jag uppfattat dig som en skärpt debattör i övrigt väljer jag att tro att du skämtar, men man kan fan aldrig veta säkert nu för tiden.
Citera
2026-06-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Estonia sänktes och WTC var insidejob.

Aldrig i livet talibaner sitter i en grotta och lyckas sänka två torn med milimetersprecision i värlens mest bevakade luftrum.

Född 1987? Då var du ett litet barn 9/11 2001 och kan inte bedömma vad som hände. Al Queda fick skydd av Taliban, det var inte Taliban som utförde angreppet men ett gäng relativt högutbildade Saudier.

Tror du det inte var några B767/B757 som flög in i WTC eller hur tror du de rasade? Controlled demolition? Visste Al Queda om att de var med i en "false flag" operation eller var det parallella operationer. Intressant att förstå hur en representant av Millennials tänker. Ni har gått i skolan när ideen om att man kan forma sin egen verklighet och sanning stod som högst på dagordningen.
Citera
2026-06-10, 14:41
Moderator
Sun Rulers avatar
Att modeindustrin ofta skapar fula kläder med flit och när de sedan ser populasen betala dyra pengar för att gå omkring i gräsliga designerkläder så utbrister de i hånfulla skratt...
Citera
2026-06-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THECR1TIC
Foliehatt eller fakta? Vilken konspirationsteori tror du på?

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det är ju liksom det som är själva grejen med konspirationsteoretikerna, att de inte tror på det som vi andra betraktar som kunskap.
Får vi lära oss att jorden är ett klot så tror de att den är platt...

Detta med teorier är såklart nödvändigt. Finns i alla kunskaper både teori och realitet.
Men att det finns korruption och konspiration är ju inte bara teori - det finns i högsta grad i verklighet också.
Även karteller finns.
Jag trodde inget förrän jag förstod och numera förstår jag det finns och har funnits mycket korruption och konspiration och kartellverksamhet.
Allt från fusk med matvaror, byggnadsvaror - självförstörande tekniska produkter - till stora falskflaggade attentat.
Citera
2026-06-10, 15:19
Medlem
Amors avatar
Att det finns något mer i vår äldre historia som inte kommer fram i den etablerade historieskrivningen. Absurt att vi helt plötsligt för 6000 år sedan kom på allting som grundlade civilisationen.

Om det sedan handlar om forntida civilisationer, utomjordingar eller något annat vet jag inte.
Citera
2026-06-10, 15:31
Medlem
Att CIA/Mossad ligger bakom extremt mycket som har hänt i världen inkl sept 11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in