2026-06-09, 23:29
Medlem
zombie-nations avatar
Jag tror att Donald Trump är bisexuell.

Att covid kan ha läckt av misstag från ett labb tycker jag inte är konstigt att tro.
Citera
2026-06-10, 00:21
Medlem
löls avatar
Att vi kommer ha ett krig mellan två primära civilisationer.

Har redan börjat i skolorna där barnen lider och det ökar för varje år.
Citera
2026-06-10, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
”Men är de 8 männen inte konkurrenter”, säger du då kanske.

Jo, absolut, men konkurrens har en helt annan betydelse för dem än för dig och mig. För dig och mig är det ”vinna eller försvinna”. För dem är konkurrens en story, ett verktyg, ett kraftfullt sätt att få ännu mer av vad de vill ha.

Konkurrens hjälper dem i själva verket att pressa löner, ansamla ännu mer kapital och makt (utan att ta från varandra, de tar istället från den mycket mer tillgängliga resursen som är de 50% de inte redan kontrollerar).

De vet att oavsett vem av dem som i slutändan vinner själva tävlingen så blir de alla vinnare i och med att de ansamlar så mycket resurser och kapital i själva tävlingen. De vinner alla av att tävla.

På det sättet är ju konspirationsteorier rätt löjliga. Ja världen styrs av en liten klubb av män. Varför då hitta på att det skulle vara en hemlig kabal av judar när de med verklig makt lever helt öppet och är helt öppna med vad de gör.

De älskar dock de här konspirationsteorierna, och de tillhandahåller plattformarna som gör att de kan spridas. De fungerar som ett kamouflage som gör folk upptagna med fantasier så att de här maktens män kan iscensätta sina planer helt öppet.
Vilka är de 8?
Citera
2026-06-10, 00:28
Medlem
Fotbolls-VM spelades aldrig i Sverige 1958. En granne påstod att han var på Råsunda och såg en match och han var borta en tid. I själva verket satt han och några andra konspiratörer och tryckte några dar i ett magasin på Alvesta järnvägsstation. Man fick bra betalt och frågade inte efter något varken före eller senare.
Citera
2026-06-10, 00:44
Medlem
Vilken härlig humortråd! Gud så uppfriskande 😂 😂 😂
Citera
2026-06-10, 00:49
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Om man är 100 % tror man väl inte på en konspirationsteori.

Efterbliven trådstart.

Varför? Konspirationer har ju funnits många av.
Citera
2026-06-10, 00:50
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Varför? Konspirationer har ju funnits många av.
Om man är 100 % på något tror man ju inte på det, dumidiot.
Citera
2026-06-10, 01:15
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Något är skumt med Estonias förlisning

Frågan är bara - exakt vad? (exakt vad hände egentligen - det fanns ju ev skumma leveranser från gamla sovjet till väst - frågetecken finns oxå kring sjunkförlopp med mera)

Lars Vilks infogar jag oxå i tråden. NÅGOT var skumt där. Jag vill minnas att det fanns en smäll precis innan olyckan sker som man inte kunde identifiera helt? EDIT: det hela blir inte mindre skumt då mannen ifråga några dagar tidigare på en konstutställning satte sig i en apparat som skulle simulera vad? En bilkrasch.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-06-10 kl. 01:35.
Citera
2026-06-10, 01:21
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Att sfinxen är betydligt äldre än pyramiderna, inte nödvändigtvis att det måste vara så men jag tror det.

Att Stanley Kubrick blev kontrakterad för att fejka månlandningen. Däremot tror jag att vi(människan) och de(USA) landade på månen inte långt därefter. Tror den första landningen är producerad för att säkerställa vinst gentemot Sovjet.

Alternativet är att Stanley Kubrick är ett troll av största mått som planerat scener för att det ska kunna tolkas så utan att det är sant.

Finns annat som jag lutar åt är sant, exempelvis att USA kände till 9/11 i förväg(men kanske inte dess omfång) och lät det ske för att ha en förevändning att invadera, likaså tror jag inte de på riktigt trodde att Irak hade kärnvapen. Har även läst någon övertygande text om samma sak gällande Pearl Harbor så skulle väl kanske kunna dra slutsatsen att det är ett återkommande tema.

Tror den första landningen är producerad för att säkerställa vinst gentemot Sovjet.

Problemet med denna teori är väl att ryssarna måste vetat om USA faktiskt skickade en farkost dit (samt tebax) eller inte?

Att sfinxen är betydligt äldre än pyramiderna, inte nödvändigtvis att det måste vara så men jag tror det.

Inte helt osannolikt när jag själv kollat in detta. Du har väl hört talas om dom ev gigantiska pelar-strukturerna under pyramiderna oxå? (jag har inte hållt mig uppdaterad dock ang dessa)
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-06-10 kl. 01:29.
Citera
2026-06-10, 02:47
Medlem
Jag är övertygad om att Olof Palme mördades av den så kallade Dekorimamannen, som ännu inte har blivit officiellt identifierad. Samtidigt menar många att det kan röra sig om en polis som ofta benämns som “AA” och det faktum att alla förhör med denna person fortfarande är sekretessbelagda väcker ytterligare frågor.
Citera
2026-06-10, 03:04
Medlem
Att när Hesa Fredrik ljöd över Stockholm sommaren 2017 av "misstag" var det planerat av tjänstemän på MSB eller dylik myndighet för att påvisa hur oförberedda militär och civilbefolkning är vid skarpt läge.
Citera
2026-06-10, 03:05
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einh
Att Palmeutredningen blev infiltrerad och saboterad för att dölja och förvilla spåren till dom som bar ansvaret för hans död.

Jag tror Palmemordet och dess utredning medvetet saboterades för att man ville dölja något fuffens, inte nödvändigtvis för att skydda mördaren men att Palme själv eller möjligen regeringen var inblandad i något ljusskyggt och lät Palme bli offer i en avledningsmanöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in