Citat:
Ursprungligen postat av
Periodic
Att sfinxen är betydligt äldre än pyramiderna, inte nödvändigtvis att det måste vara så men jag tror det.
Att Stanley Kubrick blev kontrakterad för att fejka månlandningen. Däremot tror jag att vi(människan) och de(USA) landade på månen inte långt därefter. Tror den första landningen är producerad för att säkerställa vinst gentemot Sovjet.
Alternativet är att Stanley Kubrick är ett troll av största mått som planerat scener för att det ska kunna tolkas så utan att det är sant.
Finns annat som jag lutar åt är sant, exempelvis att USA kände till 9/11 i förväg(men kanske inte dess omfång) och lät det ske för att ha en förevändning att invadera, likaså tror jag inte de på riktigt trodde att Irak hade kärnvapen. Har även läst någon övertygande text om samma sak gällande Pearl Harbor så skulle väl kanske kunna dra slutsatsen att det är ett återkommande tema.
Tror den första landningen är producerad för att säkerställa vinst gentemot Sovjet.
Problemet med denna teori är väl att ryssarna måste vetat om USA faktiskt skickade en farkost dit (samt tebax) eller inte?
Att sfinxen är betydligt äldre än pyramiderna, inte nödvändigtvis att det måste vara så men jag tror det.
Inte helt osannolikt när jag själv kollat in detta. Du har väl hört talas om dom ev gigantiska pelar-strukturerna
under pyramiderna oxå? (jag har inte hållt mig uppdaterad dock ang dessa)