2026-06-10, 09:40
Medlem
Det är socialnämnden och sedan Förvaltningsrätten som beslutar om LVU. Socialnämnden vid ett akut omhändertagande. Sedan utreds det och lämnas till Förvaltningsrätten.
Citera
2026-06-10, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
När Länsstyrelsen spikat LVU?
Det är ju förvaltningsrätten som beslutar LVU
Länsstyrelsen är ju lidande djur
Citera
2026-06-10, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnSken

Hahahaha satt med skoluppgift samtidigt.
Var det jag skulle skriva men var kvar i skolhjärnan.
Citera
2026-06-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnSken

Både barn o djur led väl?
Citera
2026-06-10, 10:05
Medlem
Troligtvis är det en orosanmälan som kommit in. Tror inte den ledde till något men J blev rädd. Bästa att dra sig undan för att slippa sådant. Nästa alla flunsor har fått, för det mesta obefogade orosanmälningar på sina barn. Folk klagar på allt.
Citera
2026-06-10, 10:17
Medlem
pixiewings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuzz
Troligtvis är det en orosanmälan som kommit in. Tror inte den ledde till något men J blev rädd. Bästa att dra sig undan för att slippa sådant. Nästa alla flunsor har fått, för det mesta obefogade orosanmälningar på sina barn. Folk klagar på allt.

Det tror jag redan kommit in en hel drös...
Nu var det helt klart något större och mer omfattande.
Citera
2026-06-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuzz

Ja, men när det gäller Jackie var de befogade. Du tror inte på händelsen förra veckan då?
Citera
2026-06-10, 10:43
Medlem
Undrar verkligen var och hur de lever just nu..? Är någon av dem hemma på BV?
Skrik, hot, bråk, fylla och en fullkomligt otrygg miljö är ett faktum för båda barnen. Hemskt att lilla spädbarnet redan är utsatt för denna otrygga miljö. Samma för Patriks äldre son som får uppleva det här på ett annat sätt eftersom han är lite äldre. Hans äldre son förstår, hör och blir säkerligen rädd när de där två tappar fattningen, som hänt ett flertal gånger sen Jackie kom in i bilden. Inte vanliga tjafs utan rent av skrämmande situationer. Tack o lov har nog Patriks äldre son en mamma som till synes verkar mer stabil. Säkert därför Jackie är avundsjuk på henne.
Tyvärr är det väl så att en person med narcissistiskt beteende aldrig kommer ändra på sig. Det är för sådana människor ett nederlag att erkänna, inse och rätta till sina brister. Jackie har inte kapacitet att bättra sig på något sätt, det har vi sett i många år, upprepade gånger.
Om det nu skulle bli så att lilla bebisen hamnar i fosterhem/familj eller (förhoppningsvis) adopteras till ett tryggt och kärleksfullt hem så tror jag dessvärre att Jackie kommer ”kämpa för sitt barn” och i och med det terrorisera barnet psykiskt för resten av dens uppväxt och göra det omöjligt för barnet att utvecklas i en trygg värld. Historien om en minst sagt dålig uppväxt kommer upprepa sig.
Jackie kommer aldrig släppa sitt ego och låta stackars barnet få en trygg uppväxt. Jackie framför allt, alltid, det är hennes väg och ego som går först.
Sanningen är trots allt att allt har gått käpprätt åt helvete sen första stund Jackie kom in i P:s liv. Var inte mycket bättre med Jackys numera ex heller.
Citera
2026-06-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotlinje
Undrar verkligen var och hur de lever just nu..? Är någon av dem hemma på BV?
Skrik, hot, bråk, fylla och en fullkomligt otrygg miljö är ett faktum för båda barnen. Hemskt att lilla spädbarnet redan är utsatt för denna otrygga miljö. Samma för Patriks äldre son som får uppleva det här på ett annat sätt eftersom han är lite äldre. Hans äldre son förstår, hör och blir säkerligen rädd när de där två tappar fattningen, som hänt ett flertal gånger sen Jackie kom in i bilden. Inte vanliga tjafs utan rent av skrämmande situationer. Tack o lov har nog Patriks äldre son en mamma som till synes verkar mer stabil. Säkert därför Jackie är avundsjuk på henne.
Tyvärr är det väl så att en person med narcissistiskt beteende aldrig kommer ändra på sig. Det är för sådana människor ett nederlag att erkänna, inse och rätta till sina brister. Jackie har inte kapacitet att bättra sig på något sätt, det har vi sett i många år, upprepade gånger.
Om det nu skulle bli så att lilla bebisen hamnar i fosterhem/familj eller (förhoppningsvis) adopteras till ett tryggt och kärleksfullt hem så tror jag dessvärre att Jackie kommer ”kämpa för sitt barn” och i och med det terrorisera barnet psykiskt för resten av dens uppväxt och göra det omöjligt för barnet att utvecklas i en trygg värld. Historien om en minst sagt dålig uppväxt kommer upprepa sig.
Jackie kommer aldrig släppa sitt ego och låta stackars barnet få en trygg uppväxt. Jackie framför allt, alltid, det är hennes väg och ego som går först.
Sanningen är trots allt att allt har gått käpprätt åt helvete sen första stund Jackie kom in i P:s liv. Var inte mycket bättre med Jackys numera ex heller.
På tal om exet, hur är denne Ola? Han måste ju haft ett tålamod som jag vet inte vad eftersom de var tillsammans så länge eller är han också missbrukare?
Citera
2026-06-10, 11:35
Medlem
Hur är denne Ola som hon var tillsammans med så länge? En ängels tålamod? kuvad? missbrukare?
Citera
2026-06-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Både barn o djur led väl?
Djuret vet jag inte
Det jag sett på Insta så ser det ut att vara i sin ordning
Hunden ser frisk och spänstig ut
Citera
2026-06-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julen
Hur är denne Ola som hon var tillsammans med så länge? En ängels tålamod? kuvad? missbrukare?
Jag tror att det var en kombination. Ola har själv skrivit om hur kär han var i Jackie och rädd för att hon skulle lämna honom. Men till slut ledsnade han på hennes utbrott och på att försörja henne. Om jag förstått det rätt så drack han också mycket under den tiden men är idag helt vit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in