2026-06-10, 06:55
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drottningavis
Oklart om kameran återger färg på ett sätt som inte är tillförlitligt. Men röstar på blöjeksem isf. Står inget i fup om att hon skulle varit utsatt för fysik misshandel. Därmed inte sagt att det aldrig hänt men inga spår finns efter det.

Med tanke på att mamman inte bytte blöjor skapas lätt exem
Citera
2026-06-10, 08:45
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drottningavis
Oklart om kameran återger färg på ett sätt som inte är tillförlitligt. Men röstar på blöjeksem isf. Står inget i fup om att hon skulle varit utsatt för fysik misshandel. Därmed inte sagt att det aldrig hänt men inga spår finns efter det.

Enligt FUP har mamman själv vid några tillfällen sagt att hon ”smiskat” barnet.
Citera
2026-06-10, 08:49
  #219
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Blir jätteförvirrad av denna tanddiskussionen så tänker att vi reder ut det nu när jag läst alla 1600 sidorna av FUPen.

Som cp-mongo skrev så saknar hon tänder för att hon är ca 5 år och då börjar man tappa sina mjölktänder. Hon har alltså inte tappat tänderna pga vanvård utan det rör sig om mjöktänder och det är helt normalt att tappa dem.

Enligt FUP:en anges aldrig hur många mjölktänder hon tappar. Dock i samband med Emmas granne Jennie utför HLR på flickan så blöder flickan i munnen, varav följande uttalas om flickans mjölktänder (FUP, s. 1084)

Jennie, granne, i sitt förhör
‘’Mamman [Emma] tryckte på bröstkorgen och när hon stoppad gjorde jag inandning. Jag kände att det gurglade och jag fick slem på mig som kom från hennes mun. Jag sa att det kommer blod och frågade varför det gjorde det. Där någonstans sa mamman att barnet precis tappat tänder och att det kanske var därför [som Jennie känner blodsmak vid inandningsförsöken under HLR] .’’

Hur många tänder som saknas framkommer inte i FUPen. Hon kan ha tappat alla, hon kan ha tappat en. Oavsett så tappar hon tänder för att hon är 5 år, inte pga vanvård. Så, då har vi klarat upp det.

Det är ju inte så att mjölktänderna ploppar ut som en protes samma dag man fyller fem, utan man tappar dem vanligtvis mellan 5-7 års ålder. Mina barn började tappa sina mjölktänder i sexårsåldern, och sonen till en bekant tappade sin första tand igår, och han fyller snart sju.

Så visst kan det handla om naturlig tandlossning. Det är möjligt. Men att säga att det är uppklarat, när vi vet att flickan vanvårdades och kom till förskolan med oborstade tänder (läste jag i tråden, har ej läst FUP), känns lite förhastat.
Citera
2026-06-10, 09:24
  #220
Medlem
Vidrig läsning av FUP.

Mamman Emma Olsson eller Persson? e adopterad från ryssland. Men hon är uppfostrad som en svensk med svenska adoptiv föräldrar som verkar förmögna? Då dom skickar pengar till henne hela tiden och betalar alla hennes räkningar fast Mamman jobbar.
Av någon skev anledning pratar morsan engelska väldigt ofta…. Det reagerade någon på i FUPPEN… riktigt jävla konstigt.
Mamman kan inget annat språk än svenska och engelska.
Hon bär ett bulgariskt efternamn då hon gifte sig med en bulgar, pappan till barnet

Han verkar vettig! Den enda som brytt sig men blivit totalt utestängd.

Man får läsa sex chattar mellan mamman och någon man . Hur hon gillar HÅÅÅÅRT SEX…. Hon verkar ragga mer på sex än efter en familjeman…. Hon är konstant klädd som trash och har hela tiden stay ups och man ser detta från kamera bilderna från övervakningen i bostaden.
Mamman är så trashig man kan bli.
Lägenheten är vidrig, smutsig och förjävligt helt enkelt.
Pappan träffade barnet en gång om
Året då mamman blockerade ut pappan fast han hade konstant oro, men han bor i tyskland och jobbar där.
Han hade bett flera gånger om att få ta över dottern. Enlig pappan så var mamman empatilös och hon hade ingen anknytning till familj eller barn eller som mamma. Han berätta att hon var smutsig och han var den som laga mat och städa.. han sa att allt var okej i början men när hon blev gravid förändrades allt

Stackars stackars lilla flicka…. Finner inga ord.
Citera
2026-06-10, 11:01
  #221
Medlem
Fy fan att ingen har skyddat det här värnlösa barnet, hoppas den här helvetes-äckel-värdelösa morsan får livstid.
Citera
2026-06-10, 11:04
  #222
Moderator
blomvattnares avatar
Tillägg i rubrik: "femåring avliden".

/Mod
Citera
2026-06-10, 11:24
  #223
Medlem
Orm Ondes avatar
Detta var det vidrigaste jag läst på länge. Inte för att jag är särskilt lättrörd, men det här var ta mig fan på gränsen till att jag började gråta.

Jag tror ingen vettig person vill ha ett samhälle där det sociala hela tiden övervakar barnfamiljer, men i sammanhanget kan man tycka att det är konstigt att socialtanterna, som har så mycket tid att hantera okynnesanmälningar, samtidigt har missat totalt vad som hänt i det här ärendet.

Önskar att Emma, den jävla horan, kunde hängas offentligt på Götaplatsen. Eller stenas.
Citera
2026-06-10, 11:30
  #224
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Det är ju inte så att mjölktänderna ploppar ut som en protes samma dag man fyller fem, utan man tappar dem vanligtvis mellan 5-7 års ålder. Mina barn började tappa sina mjölktänder i sexårsåldern, och sonen till en bekant tappade sin första tand igår, och han fyller snart sju.

Så visst kan det handla om naturlig tandlossning. Det är möjligt. Men att säga att det är uppklarat, när vi vet att flickan vanvårdades och kom till förskolan med oborstade tänder (läste jag i tråden, har ej läst FUP), känns lite förhastat.

Absolut! Men även om Danya hade haft god munhygien så påverkar inte det tidpunkten för när hennes mjölktänder börjar lossna. Det är biologiskt. Hennes tänder lossnar för att de är mjölktänder inte för att hon har karies. Sedan kan karies absolut bidra till hål i mjölktänderna men det påverkar inte lossningsprocessen. Bara för att man har dålig munhygien gör inte det att alla mjölktänder plötsligt bestämmer sig för att lossna. Det var mer så jag menade.
Citera
2026-06-10, 11:52
  #225
Medlem
Det är så obeskrivligt hemskt och vidrigt gjort. Hemska vuxna människor och fega jävla andra människor runt henne som inte räddade barnet.
Citera
2026-06-10, 11:53
  #226
Medlem
Ska uppdatera då jag nu läser förhören med morföräldrarna som adopterade den häktade mamman när hon var 4 år. Helsvenska..... Dom lever i förnekelse och skyddar Mamman.....förhöret med svenska mormor är helLT SJUUUK...enligt mormorn lever det döda barnet under bra förhållanden och allting är jätte bra, inga problem ingenting........hon förnekar och förnekar och förstår ingenting. hon förstår inte anklagelserna mot sin adoptiv dotter...

Morföräldrarna verkar förmögna, dom äger tydligen också adoptivdottern(häktade mamman) hennes bostad.dom betalar ALLT..dom betalar alla räkningar, parkeringar, mat ALLT...Fast den häktade mamman jobbar. Mormorn tycker inte något varit konstigt eller ÄR konstigt... hon säger också att det är omöjligt att den häktade mamman lämnat barnet ensam. hon säger att man måste hitta bevis och och att det bara inte stämmer..... mormorn skyddar den häktade mamman till max eller så är hon riktigt jävla blind.... det känns ändå som en helt vanligt adoptiv svensson familj den häktade mamman växt upp i men jag får en hint att det kan ha förekommit sexuella övergrepp i hennes barndom....... varför ska ett svenskt äldre par annars åka till Ryssland för att adoptera en 4 åring(den häktade mamman) ? Den häktade mamman är i princip besatt av sex, jag har läst igenom vissa sms konversationer och sex går före allt för den häktade mamman, oftast brukar det bottna i sexuella övergrepp från barndom, eller något slags beroende. Knarka gör hon också i mellan åt. eller gjorde innan. lite rörigt.

jag försöker bara få en profil på den häktade mammans inre hjärna... hon ville absolut inte att andra skulle ta hand om det nu döda barnet men lämnade sin nu döda 4 åring så många gånger själv, över 40-50 gånger om inte mer.

Ni måste läsa förhöret med mormorn...TRAGISKT...

den häktade mamman hade på slutet en ny pojkvän, vic*tor j*hani eller något. han är också enligt sms helt galen i sex. det var så dom Connecta. Enligt mormorn säger hon att victor har bekräftat för mormorn att den nu döda barnet alltid var med dom hos honom.....den jäveln går fri, så han borde också undersökas jävla kräk...ska läsa igenom hans förhör nu också..ska bli intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Vidrig läsning av FUP.

Mamman Emma Olsson eller Persson? e adopterad från ryssland. Men hon är uppfostrad som en svensk med svenska adoptiv föräldrar som verkar förmögna? Då dom skickar pengar till henne hela tiden och betalar alla hennes räkningar fast Mamman jobbar.
Av någon skev anledning pratar morsan engelska väldigt ofta…. Det reagerade någon på i FUPPEN… riktigt jävla konstigt.
Mamman kan inget annat språk än svenska och engelska.
Hon bär ett bulgariskt efternamn då hon gifte sig med en bulgar, pappan till barnet

Han verkar vettig! Den enda som brytt sig men blivit totalt utestängd.

Man får läsa sex chattar mellan mamman och någon man . Hur hon gillar HÅÅÅÅRT SEX…. Hon verkar ragga mer på sex än efter en familjeman…. Hon är konstant klädd som trash och har hela tiden stay ups och man ser detta från kamera bilderna från övervakningen i bostaden.
Mamman är så trashig man kan bli.
Lägenheten är vidrig, smutsig och förjävligt helt enkelt.
Pappan träffade barnet en gång om
Året då mamman blockerade ut pappan fast han hade konstant oro, men han bor i tyskland och jobbar där.
Han hade bett flera gånger om att få ta över dottern. Enlig pappan så var mamman empatilös och hon hade ingen anknytning till familj eller barn eller som mamma. Han berätta att hon var smutsig och han var den som laga mat och städa.. han sa att allt var okej i början men när hon blev gravid förändrades allt

Stackars stackars lilla flicka…. Finner inga ord.
Citera
2026-06-10, 11:57
  #227
Medlem
Om det nu stämmer att hon har en BPD-diagnos så förstår man ju den där hypersexualiteten bättre, mycket vanligt hos folk som har den diagnosen. Verkar ju ha varit helt besatt. Enligt provtagning hade hon dessutom venlafaxin i blodet, vilket är ett antidepressivt preparat som man ofta förskriver till folk med BPD.
Citera
2026-06-10, 12:07
  #228
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Om det nu stämmer att hon har en BPD-diagnos så förstår man ju den där hypersexualiteten bättre, mycket vanligt hos folk som har den diagnosen. Verkar ju ha varit helt besatt. Enligt provtagning hade hon dessutom venlafaxin i blodet, vilket är ett antidepressivt preparat som man ofta förskriver till folk med BPD.

Vad betyder Bpd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in