Citat:
Ursprungligen postat av
Hirmas142
På vilket sätt har dom varit riktigt bra?
Vi är på väg att bli en diktatur där allt övervakas.
Strömmer är fan sjuk
Så här fungerar svensk demokratur. Högern kommer till makten och Timbro/näringslivet/Wallenberg får större makt i samhället utan att sosse-staten, sosse-myndigheterna eller sosse-byråkratin egentligen på allvar någonsin undermineras. Sedan kommer sossarna tillbaka och statens, myndigheternas och byråkratins makt ökar igen utan att Timbro/näringslivet/Wallenberg tar någon egentlig skada.
Och så pågår denna loop i årtionden. Om och om igen.
Fast du har rätt i att Strömmer är störd i huvudet och att övervakningssamhället alltid tar sjumilakliv så fort det är höger-regering. Fast sen när sossarna är tillbaka i Rosenbad så bibehåller dem skit som FRA lagen och nu antagligen det här med ungdomsfängelser och svenska polisens samarbete med Palantir.