2026-06-09, 19:46
  #169
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
På vilket sätt har dom varit riktigt bra?
Vi är på väg att bli en diktatur där allt övervakas.
Strömmer är fan sjuk

Så här fungerar svensk demokratur. Högern kommer till makten och Timbro/näringslivet/Wallenberg får större makt i samhället utan att sosse-staten, sosse-myndigheterna eller sosse-byråkratin egentligen på allvar någonsin undermineras. Sedan kommer sossarna tillbaka och statens, myndigheternas och byråkratins makt ökar igen utan att Timbro/näringslivet/Wallenberg tar någon egentlig skada.

Och så pågår denna loop i årtionden. Om och om igen.

Fast du har rätt i att Strömmer är störd i huvudet och att övervakningssamhället alltid tar sjumilakliv så fort det är höger-regering. Fast sen när sossarna är tillbaka i Rosenbad så bibehåller dem skit som FRA lagen och nu antagligen det här med ungdomsfängelser och svenska polisens samarbete med Palantir.
Citera
2026-06-09, 19:50
  #170
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Våldet och kriminaliteten styrdes från utlandet. 13 åringar sköt för kaffepengar. Nu sitter ett flertal av ledargestalterna bakom lås och bom.

Nu måste jag ändå ge er Tidö troll en känga igen (för det förtjänar ni egentligen alltid).

Nej det Strömmer gjort är bara att främst straffa barn för det vuxna lurat in dem i.

Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Arbetslösheten (bland de som vill jobba) har gått ner.

Ännu en lögn de flesta med en fungerande hjärna redan vet är en lögn så jag tänker inte ens utveckla.

Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Europas starkaste ekonomi.

Vaknade du sen eller?
Citera
2026-06-09, 19:51
  #171
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Om det stämde så hade det varit rejält allvarligt.
Tycker du inte det är trist att ljuga ihop saker?
Ingen kommer tro på dig eller det gör knappt någon nu heller.

Det stämmer att SD har flest riksdagsledamöter som är dömda för brott, men inte 20%
S: cirka 1,1 % av kandidaterna hade dömts för brott
SD: cirka 3,3 % (högst av alla partier)
Så du menar att vi skall kalla dig lögnare?

Du kan kalla dig själv det istället.

Så många av partiernas kandidater är dömda

Sverigedemokraterna: 18 av 96. = 19%
Moderaterna: 25 av 260.
Centerpartiet: 21 av 239.
Socialdemokraterna: 35 av 554.
Liberalerna: 8 av 146.
Kristdemokraterna: 8 av 177.
Vänsterpartiet: 11 av 222.
Miljöpartiet: 3 av 105.

Källa: (SVT) Var 13:e politiker är dömd för brott >>
Citera
2026-06-09, 19:51
  #172
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
De saknar grundläggande demokratiska värderingar som allas lika värde, likhet inför lagen och rättsstatens oberoende.

Du kan inte ge ett enda exempel på detta.
Citera
2026-06-09, 19:53
  #173
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det vet jag inte, men S som parti har det. Var 5:e sverigedemokrat är dömd för brott, menar du att SD därmed är en kriminell organisation?
Ojdå.

Kan du beskriva IB affären? Lite snabbt?
Citera
2026-06-09, 19:55
  #174
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Ojdå.

Kan du beskriva IB affären? Lite snabbt?

Äsch. IB härvan är ingenting. Dräm till ärketrollet med bordellhärvan för att få denne att verkligen börja svettas istället.
Citera
2026-06-09, 19:56
  #175
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Ingen rättsstat är oberoende. Sluta flumma nu. Och i sosse-Sverige är inte alla lika inför lagen heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du kan inte ge ett enda exempel på detta.

Eftersom politiker är lagstiftare ska de hålla en armlängds avstånd till rättsväsendets arbete och inte lägga sig i eller ha några åsikter om det. Det är en demokratisk princip som precis alla politiker förstår, förutom SD, som nyligen hade en kampanj i sociala medier med budskapet: "Nu tvingar vi åklagare att yrka på utvisning i de fall det är möjligt."

Om du inte fattar det oerhörda i att uttrycka nåt sånt, då måste du också vara sverigedemokrat. En demokratiskt sinnad politiker skulle aldrig tänka tanken på att lägga sig i åklagares arbete, än mindre uttrycka åsikter om det och definitivt inte tvinga dem att att ändra sitt arbetssätt. Herregud.
Citera
2026-06-09, 19:57
  #176
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Nu måste jag ändå ge er Tidö troll en känga igen (för det förtjänar ni egentligen alltid).

Nej det Strömmer gjort är bara att främst straffa barn för det vuxna lurat in dem i.



Ännu en lögn de flesta med en fungerande hjärna redan vet är en lögn så jag tänker inte ens utveckla.



Vaknade du sen eller?


Finns det någon fakta som vänstern har koll på? Allt baseras på känslor. Sverige var påväg ner i avgrunden som land. Tidö kom in och styrde skutan rätt och nu kommer ni vänsterflummare utan verklighetsförankring och tror sig kunna rätta någon baserat på känslor? Varför yttrar du dig? Kryp tillbaka under den sten där du hör hemma. Låt politik utföras av de som förstår sig på samhället och bygger värderingar och lösningar grundade på fakta.
Citera
2026-06-09, 20:00
  #177
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Eftersom politiker är lagstiftare ska de hålla en armlängds avstånd till rättsväsendets arbete och inte lägga sig i eller ha några åsikter om det. Det är en demokratisk princip som precis alla politiker förstår, förutom SD, som nyligen hade en kampanj i sociala medier med budskapet: "Nu tvingar vi åklagare att yrka på utvisning i de fall det är möjligt."

Om du inte fattar det oerhörda i att uttrycka nåt sånt, då måste du också vara sverigedemokrat. En demokratiskt sinnad politiker skulle aldrig tänka tanken på att lägga sig i åklagares arbete, än mindre uttrycka åsikter om det och definitivt inte tvinga dem att att ändra sitt arbetssätt. Herregud.

Att politiker någonsin inte lagt sig i vad rättsväsendet gör är en tjurskallig myt om att allt var så rumsrent och korruptionsfritt i ditt kära folkhem. Men det var det inte. Har aldrig funnits en oberoende rättsstat. Någonstans. Du kan vrida och vända och relativisera bäst fan du vill. Politik har alltid varit ett korrupt jävla avlopp. I alla läger. Från vänster till höger. Där har du relativism från min sida som faktiskt är befogad.

Och vems sida är jag på? Ingens. För ingen är på min. Jag ska skriva "Barbapappa" på en blank röst i höst.
Citera
2026-06-09, 20:01
  #178
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Finns det någon fakta som vänstern har koll på? Allt baseras på känslor. Sverige var påväg ner i avgrunden som land. Tidö kom in och styrde skutan rätt och nu kommer ni vänsterflummare utan verklighetsförankring och tror sig kunna rätta någon baserat på känslor? Varför yttrar du dig? Kryp tillbaka under den sten där du hör hemma. Låt politik utföras av de som förstår sig på samhället och bygger värderingar och lösningar grundade på fakta.

Jag har redan förklarat hur svensk politik egentligen fungerar i ett tidigare inlägg:


Citat:
Så här fungerar svensk demokratur. Högern kommer till makten och Timbro/näringslivet/Wallenberg får större makt i samhället utan att sosse-staten, sosse-myndigheterna eller sosse-byråkratin egentligen på allvar någonsin undermineras. Sedan kommer sossarna tillbaka och statens, myndigheternas och byråkratins makt ökar igen utan att Timbro/näringslivet/Wallenberg tar någon egentlig skada.

Och så pågår denna loop i årtionden. Om och om igen.

Fast du har rätt i att Strömmer är störd i huvudet och att övervakningssamhället alltid tar sjumilakliv så fort det är höger-regering. Fast sen när sossarna är tillbaka i Rosenbad så bibehåller dem skit som FRA lagen och nu antagligen det här med ungdomsfängelser och svenska polisens samarbete med Palantir.
Citera
2026-06-09, 20:04
  #179
Medlem
Man kan inte sälja skinnet innan björnen är skjuten, Tror S vill gå till val ensamma
Citera
2026-06-09, 20:09
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Sjukt att folk som du får rösta. Vi kommer från en inflation på 10% nu nere på drygt 2-3.

Våldet och kriminaliteten styrdes från utlandet. 13 åringar sköt för kaffepengar. Nu sitter ett flertal av ledargestalterna bakom lås och bom.

Arbetslösheten (bland de som vill jobba) har gått ner.

Europas starkaste ekonomi.

I framkant när det gäller stödet till Ukraina.


Att du ens frågar. Vad tror du Magda tillsammans med V och MP gjort? Ett skämt att ens kunna tänka tanken att rösta på en så svajig opposition. Finns knappt en fråga de är överens om. Vinner S, MP, V, C valet så landet i en ytterst svår position i händelse av krig. Och vi balanserar på en smal tråd gällande.

Kamrat.
Har jag uttryckt min kärlek för vänstern? Nej.
Du antar massa saker.
Jag står fast vid att högern gått för långt gällande den personliga integriteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in