Citat:
Ursprungligen postat av
ExtremaMitten
Tack. Du avslöjar dig när du kallar liberal demokrati, forskning, pragmatism och arbetslinje för att “föröda landet”. Det är inte sakpolitik. Det är dina känslor, din bitterhet och affekt. Ni tappade det här valet, SD. Dags att tvätta er igen. Skrubba ordentligt. 😉🇸🇪
Centerpartiet står inte mot folket. C står mot den enkla sagan att Sverige blir starkare av mer misstänksamhet, mer kulturkrig och mindre samarbete. Sverige behöver krav, trygghet, företagande, bildning och fungerande välfärd – inte ännu ett läger som ropar förräderi så fort någon räknar på verkligheten.
Att hålla mitten strongt när ytterkanterna vill äga hela berättelsen är inte alls att föröda landet. Det är att vägra lämna landet till dem som gör politik av förakt. Det är att värna svenskheten på riktigt.
Centerpartiet står emot både empiri och forskning när det kommer till hur samhällen utvecklats vid den typ av decentralisering ni vill se. Att dessutom göra decentraliseringen på ett vis som centraliserar makten federalt är ett experiment som kommer att leda till ökade inhemska konflikter.
Väldigt tröttsamt förövrigt, att ni politiker aldrig klarar av debatt som inte följer de riktlinjer ni lagt för att besvara riksdagens partiers strategier. Detta är Flashback, inte ett forum för partiers strateger med följare utan ett debattforum för väljare.
Du lockar hittills inte tillbaka mig till C, det kan jag lova dig. Och jag är inte sverigedemokrat, har inte ens röstat Sd sedan 2014.
Finns en människa bakom den här rapmaskinen du uppträder som här inne?