2026-06-09, 11:12
  #133
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Mamman eller flickan?

En socialsekreterare säger det på ett möte när hon träffar flickan om flickan. Mamman träffade en annan i socialsekreterare i annat rum.
Citera
2026-06-09, 11:16
  #134
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Tack Eren-Jaeger för FUP, som nog är det mörkaste jag någonsin läst. Det förekommer ju fall när barn lämnas ensamma enstaka gånger, vilket är illa nog, men här har dett skett systematiskt vid ungefär 40 tillfällen under ett halvår. Mamman är adopterad från ryskt barnhem vid 4 års ålder. Den unge mannen som dödade sin adoptivfar i Karlskrona tror jag var ännu äldre när han kom till Sverige. Grav neglekt under de egna formativa åren är ingen ursäkt, men kanske en delförklaring. Är hon såpass störd att hon har kunnat dissociera helt?

Grav försummelse gör skapar ofta en individ med personlighetsstörningar. Nämns ju att mamman har BPD med. Hennes väninnor verkar ju inte så mycket bättre de.

Tycker också det här med att föräldrar skämmer bort sina vuxna barn med pengar verkar skapa monster. Tänker på den vuxna mannen och hans flickvän som mördade hans mamma i Åkersberga.
Citera
2026-06-09, 12:09
  #135
Medlem
Bjurras avatar
Otroligt att varken förskola eller BVC slog larm. De borde ha misstänkt vanskötsel.
Citera
2026-06-09, 12:26
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Otroligt att varken förskola eller BVC slog larm. De borde ha misstänkt vanskötsel.


Exakt min tanke också!!! Även soc samt polis som ryckt ut dit på lägenhetsbråk tidigare. Tjänstefel så det skriker om det.

Hur har alla kunnat missa alla varningssignaler? Stackars lilla flickan.
Citera
2026-06-09, 12:27
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Otroligt att varken förskola eller BVC slog larm. De borde ha misstänkt vanskötsel.
Det fanns många orosanmälningar. Katastrofalt uselt skött av samtliga som ska vara till för att skydda barn. Kan de inte anställa självständigt tänkande som kan ta strid för barnen?

Barnet hade inga framtänder. Sådant såg man för 70 år sedan, barn som fick napp eller klut med sockerlösning för att vara lugna. Ibland med sprit inblandad.
__________________
Senast redigerad av Tokugawa 2026-06-09 kl. 12:34.
Citera
2026-06-09, 12:42
  #138
Medlem
Extremeflys avatar
Ni som lyckats få hela fup, var hon inlåst i lägenheten eller i sitt rum?
Citera
2026-06-09, 12:49
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det fanns många orosanmälningar. Katastrofalt uselt skött av samtliga som ska vara till för att skydda barn. Kan de inte anställa självständigt tänkande som kan ta strid för barnen?

Barnet hade inga framtänder. Sådant såg man för 70 år sedan, barn som fick napp eller klut med sockerlösning för att vara lugna. Ibland med sprit inblandad.


Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Ni som lyckats få hela fup, var hon inlåst i lägenheten eller i sitt rum?
På bilderna är hon överallt i lägenheten. Mamma. har riggat med trampolin och basketkorg och annat. Hon hade katter att umgås med. Flickan på
bilderna och de små snuttar film verkar inte ledsen vilket jag tolkar som att hon redan är van vid det. Det har blivit normalt för henne , men därför kan det vara så att hon varit lämnad tidigt och därför stoppad i utveckling.
Hon har ändå fått kärlek av morföräldrarna som hade henne ofta i veckan. Hursomhelt, horribel händelse när man ser mönstret och vilka avarter det finns bland oss. På något sätt så var hennes öde sånt här. Hade det inte hänt nu så hade något hänt senare.
Citera
2026-06-09, 12:59
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adacse
På bilderna är hon överallt i lägenheten. Mamma. har riggat med trampolin och basketkorg och annat. Hon hade katter att umgås med. Flickan på
bilderna och de små snuttar film verkar inte ledsen vilket jag tolkar som att hon redan är van vid det. Det har blivit normalt för henne , men därför kan det vara så att hon varit lämnad tidigt och därför stoppad i utveckling.
Hon har ändå fått kärlek av morföräldrarna som hade henne ofta i veckan. Hursomhelt, horribel händelse när man ser mönstret och vilka avarter det finns bland oss. På något sätt så var hennes öde sånt här. Hade det inte hänt nu så hade något hänt senare.
Barnet hade inget språk förrän vid 3-4 år. Då talade hon mest engelska som hon lärt sig från plattan. Det kan inte varit många som pratatde med henne, inte heller morföräldrarna.
Citera
2026-06-09, 13:00
  #141
Medlem
Hjärtskärande att se bilderna på lilltösen. Minns tyvärr inte vilken sida men på någon av bilderna tycker jag det ser ut som att hon har massa utslag(?) på rumpan/övre delen av låren.

Jävla avskräde till morsa. Fy fan, hoppas hon aldrig får frid. Lider med morföräldrarna också.

Någon som lyckats förstå varför hon varvar med att skriva på svenska/engelska till sin ”pojkvän”?
Citera
2026-06-09, 13:04
  #142
Medlem
Har skräp mamman någon fb?
Citera
2026-06-09, 13:13
  #143
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepslina
Har skräp mamman någon fb?

Verkar helt stängd nu. Förut fanns lite olika profilbilder, och bilder på förskräckliga lösnaglar:

https://www.facebook.com/groups/1587475831541415/user/100004231262554/

Edit: Medlem i en grupp som heter "Birth Family Search Russia". Har kanske de vanliga "adoptionsproblemen" med allt vad det innebär psykiskt.

Såg dessutom att profilbilderna finns kvar.
__________________
Senast redigerad av 2560p 2026-06-09 kl. 13:20.
Citera
2026-06-09, 13:22
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Hjärtskärande att se bilderna på lilltösen. Minns tyvärr inte vilken sida men på någon av bilderna tycker jag det ser ut som att hon har massa utslag(?) på rumpan/övre delen av låren.

Jag såg oxå det, men det var nästan FÖR rött, som att hon målat med röd färg på nåt och sedan råkat trycka baksidan mot låren emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in