2026-06-08, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamn
Nu har jag läst det mesta i FUP:en
Kvinnan var adopterad från Ryssland eller nåt annat östställe, vid 4 års ålder. I förhören tycker hon väldigt synd om sig själv och skyller på PTSD och allt vad det är. Att hon varit i fight or flight mode bla bla. Om det kan hon berätta detaljerat, men på frågor om hur dottern hade det när hon var ensam, om hon låste dörren och annat så svarar hon ”minns inte”.
Påstår att dottern var odiagnostiserad autistisk och kunde få ”regressioner och utbrott”. På frågan om hon kan ha fått sådana drag av att ha blivit lämnad ensam så mycket, med början innan hon ens fyllt 2 år, svarar inte mamman.
Verkar vara en otroligt självupptagen, omogen, idiotisk j*vla bitch.
Hon hade förskola till dottern, men trots det var hon ändå ensam flera gånger när mamman jobbade (dagtid). Förutom alla ggr hon var borta kvällar och nätter hos nån pojkvän.

Också gått igenom det mesta. Jag tycker det är troligt att hon låst in dottern på sitt rum, man ser hur dom har fixat med grinden när hon lär sig ta sig över grinden den 2025/08/10, 2025/12/19 har dom gjort den högre, men hon lär sig öppna den, man ser att den misstänkte dagarna innan(25 till 31 januari 2026) dödsfallet på dottern har gjort flertalet sökningar på olika typer av lås och anordningar för "barnsäkerhet"(I citat för i detta fall handlar det inte om barnsäkerhet), samtidigt är bilderna ifrån den tiden med dottern i sitt rum och bilderna ifrån köket är dörren stängd, jag skulle satsa en slant att den dörren är låst utifrån.

Med tre tändare inne i det rummet...
Senast redigerad av Slater12345 2026-06-08 kl. 22:58.
Citera
2026-06-08, 23:00
Medlem
Personligen ger jag blanka fan i om du är adopterad eller inte, ursprung,PTSD får man inte inte av adopterad vid 4-års ålder, rent BS,
utan jag känner bara ett enormt äckel och förakt inför en Mamma( vilket jag tycker denna människa inte förtjänar att bli kallad för) som väljer att låsa in sin lilla dotter för att tillgodose sin egoism!! Om din pojkvän inte accepterar att du har barn, DUMPA HONOM!!
Stackars barn 🥺Fy fan för egon som denna avart till människa!!!!
Citera
2026-06-08, 23:26
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Dagblad på över 1500 sidor...

FUP:arna nuförtiden är verkligt groteska i sitt omfång. Undrar hur tingsrätten kan tillgodogöra sig allt?
Citera
2026-06-09, 00:07
Medlem
I sms:en är hon mer orolig över att hamna i fängelse. Inte ett ord om att hon saknar sin dotter/är ledsen över vad som hänt.

Och sextar dessutom. Hur kan hon ens vara kåt när hennes barn dött i en brand? Psykopatbrud
Citera
2026-06-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Det såg vi väl redan med de rumänska barnhemsbarnen. De satt och vaggade osv.
Idag så är det standard att ge alla vanvårdade barn autismdiagnos.

Nu är det här.ett extremfall (för vårt samhälle menar jag) då mamman inte tycks kapabel att ge lägsta omvårdnad.

Det jag upplever märkligt ä att en såpass knäpp förälder inte misshandlat sitt barn genom direkt fysiskt våld.

Otroligt störda män hon träffat också som inte sett något märkligt i ett barn som stä dig lämnats ensam, burats in med kompostgaller som en hund och alltid tycks ha gått omkring i bara trosorna.

Det är ett barn som ändå haft en otrolig tyr i oturen att hon inte utsatts låmgt värre än vad hon gjort. Skadorna hon lär ha haft på hjärnan bör helt ha lämnat henne såpasss dålig att hon aldrig kunnat ha utvecklats till en normalfungerande vuxen människa. Tre tändare på ett barnrum... mamman är uppenbart även hon obotligt hjärnskadad från första tiden i sitt liv om det nu stämmer att hon är adopterad.

Adoptivföräldrarna har verkligen brustit djupt i det här fallet då de bör ha sett under moderns uppväxt att hennes skador var så pass allvarliga och omfattande att hon inte utvecklades som normalt. Jsg menar inte att skuldbelägga dem, de gjorde sannolikt allt vad de kunde. Bara det ekonomiska ansvar de fortsatt ta tyder på att de älskade modern och hennes dotter, de borde dock ha ingripit. Antagligen tänkte de att utbrotten och kontaktsvårigheterna var något genetiskt från modern.

Man slås av hur orättvist världen är och hur fel det är att människor får vad de "förtjänar". Oftast ät det oskyldiga som drabbas mest i livet.

Tänkte på något jag läste igår. Gud ger dig inte mer än vad du orkar bära.

Såvida du inte är född på fel plats och fattig, Gud hatar sådant

Hoppas att jämtan har kommit till ro iallafall.
Citera
2026-06-09, 01:19
Medlem
Vilket sjukt knarkande luder till mamma. Inte på en av kamerabilderna ser man henne ge sitt barn någon som helst kärlek eller närhet. Psykologen skulle orosanmälan. Pappan ville ha barnet eftersom han insåg vad mamman pysslade med.

90% av bilderna på flickan är antingen sängen eller i köket där hon inte kan komma ut pga grinden. Vilket jävla liv.
https://ibb.co/ccj896Cs
https://ibb.co/PGwxntSc
Citera
2026-06-09, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Vi måste börja uppmärksamma hur vanvårdade barn får "autistiska" symptom.

Helt galet att majoriteten av oss med husdjur aldrig skulle tänka tanken att lämna vård djur lika mycket som barnet lämnats.

Verkligen. Helt sjukt när socialsekreteraren säger ”det var tydlig att hon hade någon form av diagnos och det visste vi sen innan” 🤦🏻‍♀️ Hur inkompetent får man vara.
Citera
2026-06-09, 02:10
Medlem
Tack Eren-Jaeger för FUP, som nog är det mörkaste jag någonsin läst. Det förekommer ju fall när barn lämnas ensamma enstaka gånger, vilket är illa nog, men här har dett skett systematiskt vid ungefär 40 tillfällen under ett halvår. Mamman är adopterad från ryskt barnhem vid 4 års ålder. Den unge mannen som dödade sin adoptivfar i Karlskrona tror jag var ännu äldre när han kom till Sverige. Grav neglekt under de egna formativa åren är ingen ursäkt, men kanske en delförklaring. Är hon såpass störd att hon har kunnat dissociera helt?
Citera
2026-06-09, 06:34
Medlem
Kan inte hitta något obduktionsprotokoll i fupen. Någon som har den bilagan?

Känns som fupen inte är komplett 🤔

Dem brukar ju alltid finnas med även om dem är kraftigt maskade
Citera
2026-06-09, 07:50
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Vilket sjukt knarkande luder till mamma. Inte på en av kamerabilderna ser man henne ge sitt barn någon som helst kärlek eller närhet. Psykologen skulle orosanmälan. Pappan ville ha barnet eftersom han insåg vad mamman pysslade med.

90% av bilderna på flickan är antingen sängen eller i köket där hon inte kan komma ut pga grinden. Vilket jävla liv.
https://ibb.co/ccj896Cs
https://ibb.co/PGwxntSc
Fyfan, jag kan inte göra annat än att ha medkänsla för pappan. Han har ju uppenbarligen velat ge dottern ett bra liv. Kan det ha varit så att hon ändå insisterade på att ha dottern hos henne (Även när hon tydligt inte vill ta hand om henne) för att hämnas på pappan? Jävla sjuk människa hon är. Såna som henne borde aldrig få ha barn. Om hon blir gravid igen hoppas jag att SOC väntar på BB och tar barnet ifrån henne så fort som möjligt. Hon borde inte ens få hålla i barnet. Det är grovt men jag tycker verkligen inte att hon förtjänar bättre.
Senast redigerad av Lemonade.347 2026-06-09 kl. 07:52.
Citera
2026-06-09, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Fyfan, jag kan inte göra annat än att ha medkänsla för pappan. Han har ju uppenbarligen velat ge dottern ett bra liv. Kan det ha varit så att hon ändå insisterade på att ha dottern hos henne (Även när hon tydligt inte vill ta hand om henne) för att hämnas på pappan? Jävla sjuk människa hon är. Såna som henne borde aldrig få ha barn. Om hon blir gravid igen hoppas jag att SOC väntar på BB och tar barnet ifrån henne så fort som möjligt. Hon borde inte ens få hålla i barnet. Det är grovt men jag tycker verkligen inte att hon förtjänar bättre.
Ja, och barnet pratade mer engelska än svenska pga barnprogrammen på surfplattan.
Mamman och mormor säger i FUP:en att det var pga att engelska är mjukare språk för autister. 🤦🏼
Det är hemskt synd att barnet inte hann börja i förskoleklass där det är krav på närvaro. Hur hade mamman löst det?
Så otroligt tragiskt fall, jag låg och tänkte igår kväll på att man borde stoppa ner mamman levande i en tunna med syra.
Citera
2026-06-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
Verkligen. Helt sjukt när socialsekreteraren säger ”det var tydlig att hon hade någon form av diagnos och det visste vi sen innan” 🤦🏻‍♀️ Hur inkompetent får man vara.

Mamman eller flickan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in