Citat:
Ursprungligen postat av
Tolvan
Det såg vi väl redan med de rumänska barnhemsbarnen. De satt och vaggade osv.
Idag så är det standard att ge alla vanvårdade barn autismdiagnos.
Nu är det här.ett extremfall (för vårt samhälle menar jag) då mamman inte tycks kapabel att ge lägsta omvårdnad.
Det jag upplever märkligt ä att en såpass knäpp förälder inte misshandlat sitt barn genom direkt fysiskt våld.
Otroligt störda män hon träffat också som inte sett något märkligt i ett barn som stä dig lämnats ensam, burats in med kompostgaller som en hund och alltid tycks ha gått omkring i bara trosorna.
Det är ett barn som ändå haft en otrolig tyr i oturen att hon inte utsatts låmgt värre än vad hon gjort. Skadorna hon lär ha haft på hjärnan bör helt ha lämnat henne såpasss dålig att hon aldrig kunnat ha utvecklats till en normalfungerande vuxen människa. Tre tändare på ett barnrum... mamman är uppenbart även hon obotligt hjärnskadad från första tiden i sitt liv om det nu stämmer att hon är adopterad.
Adoptivföräldrarna har verkligen brustit djupt i det här fallet då de bör ha sett under moderns uppväxt att hennes skador var så pass allvarliga och omfattande att hon inte utvecklades som normalt. Jsg menar inte att skuldbelägga dem, de gjorde sannolikt allt vad de kunde. Bara det ekonomiska ansvar de fortsatt ta tyder på att de älskade modern och hennes dotter, de borde dock ha ingripit. Antagligen tänkte de att utbrotten och kontaktsvårigheterna var något genetiskt från modern.
Man slås av hur orättvist världen är och hur fel det är att människor får vad de "förtjänar". Oftast ät det oskyldiga som drabbas mest i livet.
Tänkte på något jag läste igår.
Gud ger dig inte mer än vad du orkar bära.
Såvida du inte är född på fel plats och fattig, Gud hatar sådant
Hoppas att jämtan har kommit till ro iallafall.