2026-06-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Jag har inte satt mig in i historien helt och hållet men av det man hört på tex nyheterna verkar det ju inte vara det allvarligaste man har hört talas om. Nån oxfile och några öl. Det är ju inte som att Sverige går under.
Ibland räcker det med en Toblerone men det brukar hänga på vem som gjort fel, inte vilket fel den gjort.
Citera
2026-06-09, 11:54
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
TV4 är en riktigt jävla vänsterkanal.

Var väl inte så längesen deras politiskt sakkunnige som skall vara opartisk, uttryckte glädje när SDs senaste väljarbarometer hade gått ner.

Konstigt att alla medier än vänster! Ska väll vara Riks då som är en ren SD kanal!
Citera
2026-06-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Det är väl er förhoppning? Men alla som röstar på SD inkl.mig själv bryr sig inte nämnvärt vilken dom det blir!
Alternativet är ändå sämre! SD är ett missnöjes parti för alla som ogillar Sveriges utveckling!

Dessutom verkar av något konstig anledning alla som röstar rött ha ett jävligt kort minne och verkar immuna mot självrannsakan?
Ja. Inte fan röstar jag på Skattehöjar-Magda! Långtifrån. Men jag avskyr korruption. Så det finns bara en väg framåt. Och det är att rättsväsendet får utreda exakt vad som förevarit.

SD och Tidö tjänar på att denna varböld får spricka och tömmas lång tid före valet.
Citera
2026-06-09, 12:19
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det finns massa andra partier du kan rösta på som inte är ovanstående. Det kan du läsa mer om här på delforumet Politik: Inrikes. Välkommen hit, du verkar ny här.

Vilka då? Nämn ett riksdagsparti som saknar skandaler och medlemmar med förtroendeuppdrag som burit sig dumt åt.

Meningslösa småpartier är ointressanta.
Citera
2026-06-09, 12:36
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jaha så det är helt normalt att fuska och fiffla?
Men då önskar jag ändå att nästa gång Jimmie uttalar sig om bidragafuskare etc så får han frågan varför han är ok med att det egna partiet gör det?

Jag försvarar inte bidragsfusk, men frågan är om SD har ägnat sig åt bidragsfusk i detta fall. Partistödet betalas ut i förhållande till mandat i riksdagen, utan något som helst krav på motprestation. Det ska användas till partiernas politiska arbete, men staten har ingen rätt att bestämma hur det politiska arbetet ska se ut. Då hade vi levt i en diktatur, om staten hade kunnat bestämma det.

Allt det här betyder att du och jag som skattebetalare drabbas lika hårt oavsett vad SD gör med pengarna. En konferensresa till Sälen, oxfilé, porrklubb, alkohol, valstugor.
Citera
2026-06-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Absolut det görs i MSM, men inte på samma vis som granskningar av höger sidan. Så fort SD diskuteras i båda SVT och TV4 ackompanjeras diskussionen med hånflin, gester och insinuationer. MSM (SVT, SR och YV4) följer inte det beslut om opartiskhet som krävs enligt deras sändningstillstånd.

Det är ändå otroligt att SD ökat i alla val dom deltagit i trots massivt motstånd från MSM och, tills nyligen, övriga riksdags partier.

SD2026

Inte så otroligt egentligen, folk som inte lever i någon låtsasvärld har fått nog.. Och det gäller ju oavsett ursprung. Enligt färska uppgifter är var sjätte röst för SD från väljare med utomeuropeiskt ursprung. Det säger ganska mycket.

Ja, det där med hånflinandet och mobbandet, t.o.m. i partiledardebatter, är extremt oseriöst.
Citera
2026-06-09, 13:03
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Teambuilding, månne?
Citera
2026-06-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Sådär ja, nu är SD ett sosseparti.
Har de alltid varit, värdekonservativa socialdemokrater för att vara exakt.
Citera
2026-06-09, 13:24
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Ja. Inte fan röstar jag på Skattehöjar-Magda! Långtifrån. Men jag avskyr korruption. Så det finns bara en väg framåt. Och det är att rättsväsendet får utreda exakt vad som förevarit.

SD och Tidö tjänar på att denna varböld får spricka och tömmas lång tid före valet.

Det viktiga i den här frågan är inte själva fifflandet och att jimmy och han kompisar väljer att fiffla. SD är ett riksdagsparti, med det följer att man medverkar i lagstiftningen. Om man har rätt att medverka i lagstiftningsprocessen följer en skyldighet att visa respekt för lagarna. Man kan inte fritt välja vilka lagar man följer och sen skita i andra som man ogillar. Om man ogillar en lag så får man i riksdagen arbeta för att ändra den.

Så fifflande när det gäller jimmys supande är ungefär lika respektlöst som när MP ledamöter gömmer flyktingar som fått avslag på sina asylansökningar. I båda fallen visar det en avsaknad av respekt för lagar och demokratin. I båda fallen visar det på en mycket bristande vandel. Det är viktigare än att jimmy super på skattefritt. Jimmy kan inte enbart kräva att Mena ska visa upp en god vandel även riksdagsledamöter och riksdagspartier måste kunna visa en god vandel
Citera
2026-06-09, 13:58
Medlem
Hejdå Tidö!
Citera
2026-06-09, 14:01
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Hejdå Tidö!
Allahu Akbar! Välkommen till VPK!
Citera
2026-06-09, 14:01
Medlem
För många herrans år sedan var jag med i ett politiskt parti. Jag hjälpte den lokala ordförande att duka, han hade ordnat med fika som var mackor med ost och kaviar, mjukost, fil, mjölk, ägg...det skulle komma nya intresserade till ett kvällsmöte. Presumtiva medlemmar. Det kom dock bara 2 st. Efter detta lilla möte på en timme, så sa ordförande "äh vad fan, vi har jättefullt i kylen här i lokalen. Ta hem osten och kaviaren och kokta skinkan och äggen du". Jag gjorde detta och sa till mina anhöriga "käka ni, partiet betalar". Det här var för mer än 30 år sedan, men hade det varit idag och gällt SD så hade det givetvis varit en väldig skandal för TV 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in