2026-06-09, 10:55
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Jag är ju ingen SD-anhängare, men samtidigt känns detta väldigt planerat att detta kommer upp nu strax innan valet. Är detta något nytt vi börjar se att de olika politiska partierna sparar såna här snedsteg och publicerar dem när de gör som mest skada? Det kan iaf slå emot båda hållen.
Samtidigt så hörde jag att hon var under utredning just nu, så det kanske faktiskt råkar vara en slump, det är iaf vad jag hoppas på. Vi vill inte ha ett valsystem där folk sparar på sig en massa skit som sedan skapar en jättesvartmålning vart 4:e år.
Självklart är det planerat..
Det är ju TV4 som ligger bakom, "Ni ska ut ur Europa"-TV4 och Kalla Fakta.
Finns ingen trovärdighet alls.
Citera
2026-06-09, 10:56
Medlem
Ja nu är valsäsongen igång på allvar med alla "scoop" kring M och SDs fifflande på toppnivå och som vanligt är Aftonbladet och TV4 tongivande här. Får väl se om det kommer något om S, MP och V snart.
Citera
2026-06-09, 10:59
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Ja nu är valsäsongen igång på allvar med alla "scoop" kring M och SDs fifflande på toppnivå och som vanligt är Aftonbladet och TV4 tongivande här. Får väl se om det kommer något om S, MP och V snart.

Du fattar väl att detta bara är en skitsak. De stora grejerna om SD briserar 3 veckor innan valet. Man har säkerligen nåt i rockärmen som man sparat till valspurten

Sen har ju V och SD så många dårar i sina partier så det är ju inte särskilt svårt att hitta nån skit.
Citera
2026-06-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Har du helt missat rapporteringen om uteslutningarna inom V?
Citera
2026-06-09, 11:01
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Sådär ja, nu är SD ett sosseparti.

Touché.
Citera
2026-06-09, 11:05
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Skattefifflare, alkisar och gillar barn, det är min bild av SD senaste veckorna.
Glöm inte Katja Kokain
Citera
2026-06-09, 11:09
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Jimpan klarar sig. Han kan peka på onda rådgivare och hävda oskuld. Hans namn lär ju inte stå på fakturorna
Citera
2026-06-09, 11:15
Medlem
Snubchurps avatar
Hade man tagit in enkom Yasin i panelen hade allt varit frid och fröjd eftersom det passar in i den politiska agenda SVT driver.
Citera
2026-06-09, 11:24
Medlem
F3ttans avatar
TV4 är en riktigt jävla vänsterkanal.

Var väl inte så längesen deras politiskt sakkunnige som skall vara opartisk, uttryckte glädje när SDs senaste väljarbarometer hade gått ner.
Citera
2026-06-09, 11:27
Medlem
Jag har inte satt mig in i historien helt och hållet men av det man hört på tex nyheterna verkar det ju inte vara det allvarligaste man har hört talas om. Nån oxfile och några öl. Det är ju inte som att Sverige går under.
Citera
2026-06-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Vilket trams media för just nu! Så här med att skriva "över" inköp etc gör nog de flesta, alltifrån kommunen och uppåt. Detta förekommer i de andra partierna med fart skillnaden är att de har inte en försmådd/uppsagd kvinna som informatör till media.

Jaha så det är helt normalt att fuska och fiffla?
Men då önskar jag ändå att nästa gång Jimmie uttalar sig om bidragafuskare etc så får han frågan varför han är ok med att det egna partiet gör det?
Citera
2026-06-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Jodå jag minns skandalerna som S varit inblandade i. I dom fall där , framför allt, vänsterhängda partier är inblandade klingar rapporteringen av väldigt fort. Varför gör inte Kalla Fakta en dokumentär serie om Terroristerna i V t.ex. Istället gör dom en tre delar dokumentär om något som skedde 2021, medans dom flesta vänsterskandaler på sin höjd diskuteras av fredagspanelen för att sedan glömmas bort. Nämns ens terroristerna i V fortfarande? Nej.

Jag tycker det är fel att använda skattemedel på ett felaktigt sätt, oavsett parti, men som ett opartisk media borde bevakningen och granskningen vara proportionerlig mellan partierna
Terrorhyllningarna var ju Expressens gräv. De gick ut hårt med det i en serie av reportage och i princip media har skrivit om det i flera dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in