2026-06-09, 10:58
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Finns det månne något samband mellan rån och fattiga familjer som skaffar för många barn?

Om svaret är ja så kanske man skulle se över hur många barn en familj får skaffa.

Men är dom så fattiga att dom törstar och svälter ??
Citera
2026-06-09, 11:00
  #14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Men är dom så fattiga att dom törstar och svälter ??

Tänkte först sätta situationstecken runt fattig, menade naturligtvis fattig i Sverige.
Citera
2026-06-09, 11:00
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Hur menar du att det står till då?

Det finns ju typer i Sverige som VÅGAR råna och spöa folk.
Varför vågar dom?
Kanske för att politiken skapar omständigheter som gör att packet vågar?
Och vilka partier är detta?
Jag menar ingenting, det är du som menar saker och påstår saker. Jag frågar bara efter belägg för det du påstår. Men du bara maler på och förstår inte ens din egna trådstart.
Citera
2026-06-09, 11:01
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tänkte först sätta situationstecken runt fattig, menade naturligtvis fattig i Sverige.

Med andra ord så HAR dom vatten och mat och behöver inte förnedringsråna.
Citera
2026-06-09, 11:02
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag menar ingenting, det är du som menar saker och påstår saker. Jag frågar bara efter belägg för det du påstår. Men du bara maler på och förstår inte ens din egna trådstart.

Typiskt sossar som du att slingra sig undan med massa oväsentligheter
Citera
2026-06-09, 11:04
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Hur vet du det?
Dessutom så har ju morden i El Salvador, landet som hade de värsta kriminella i världen på sina gator, sjunkit med minst 90%.

Man tror väl hellre på El Salvadors president än på dig.
Du är bara en sinnesrubbad, hysterisk vänsterfjolla från naiva Sverige, ju.
Varför ska man ta dig på allvar?

Varför ska man ta ett fascistsvin som förtjänar att bli rånad men gråter som en liten fjortisbrud över problem han själv skapat på allvar? Som sagt man blir inte rånad bara sådär då har man gjort något för att förtjäna, visa att du har kulor och hämnas då istället för att kräva att staten ska lösa dina problem
Citera
2026-06-09, 11:06
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Finns det månne något samband mellan rån och fattiga familjer som skaffar för många barn?

Om svaret är ja så kanske man skulle se över hur många barn en familj får skaffa.
Nej. Inte i Sverige.
Det är lyxkriminalitet som pågår.
Citera
2026-06-09, 11:10
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Varför ska man ta ett fascistsvin som förtjänar att bli rånad men gråter som en liten fjortisbrud över problem han själv skapat på allvar? Som sagt man blir inte rånad bara sådär då har man gjort något för att förtjäna, visa att du har kulor och hämnas då istället för att kräva att staten ska lösa dina problem

Jag behöver inte visa dig nånting, snorunge.
Men om eller när jag hämnas ( med all rätt ) så borde jag slippa både fängelse och skadestånd.
Det är inte vi hederliga som ska krypa för kriminella.
Det är dom som ska krypa för oss, sitta inne, be oss om ursäkt och jobba av sin skuld till oss.

Nu kränkte jag säkert dina idoler, men det är ditt problem.
Citera
2026-06-09, 11:11
  #21
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Nej. Inte i Sverige.
Det är lyxkriminalitet som pågår.

När jag tänker efter så har jag ju faktiskt utfört personrån själv, trots att jag var enda barnet. Verkar som jag hade förträngt det.
Citera
2026-06-09, 11:20
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
När jag tänker efter så har jag ju faktiskt utfört personrån själv, trots att jag var enda barnet. Verkar som jag hade förträngt det.

Om du har gjort det, vad var din anledning?
Citera
2026-06-09, 11:21
  #23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Partier som vill ha hårdare straff

Sverigedemokraterna — mest straffskärpningsinriktat, vill ha minimistraff och hårdare tag generellt
Moderaterna — driver aktivt på för hårdare straff, längre fängelsestraff
Kristdemokraterna — vill ha hårdare straff, särskilt för upprepade brott
Liberalerna — har rört sig mot hårdare straff de senaste åren

Partier med mer nyanserad syn

Socialdemokraterna — förespråkar kombination av straff och prevention
Centerpartiet — mer fokus på rehabilitering vid sidan av straff

Partier som betonar rehabilitering mest

Vänsterpartiet — kritiska till straffskärpningar, betonar sociala orsaker till brott
Miljöpartiet — mest inriktat på prevention och rehabilitering, skeptiska till att längre straff minskar brott

Siffrorna som TS tar upp tycker jag fastslår att hårdare straff faktiskt minskar antalet rån men att fortsätta på saft och bullarlinjen är ändå vänstersidans första spår.

Nästa steg är nu också att kunna utvisa människor även med medborgarskap och med lite tur så kan det faktiskt bli verklighet efter nästa val.
Vi behöver också utvisa personer oftare även vid mindre grova brott om de upprepas om och om igen. Tre prickar och sen ut skulle jag säga och detta ska vara praxis. Personer med grova brott ska även kunna kastas ut redan efter första pricken.
Citera
2026-06-09, 11:26
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Siffrorna som TS tar upp tycker jag fastslår att hårdare straff faktiskt minskar antalet rån men att fortsätta på saft och bullarlinjen är ändå vänstersidans första spår.

Nästa steg är nu också att kunna utvisa människor även med medborgarskap och med lite tur så kan det faktiskt bli verklighet efter nästa val.
Vi behöver också utvisa personer oftare även vid mindre grova brott om de upprepas om och om igen. Tre prickar och sen ut skulle jag säga och detta ska vara praxis. Personer med grova brott ska även kunna kastas ut redan efter första pricken.

Det är det jag säger.
Sveriges rödgröna är tusen ggr värre än deras gullungar, de kriminella.
Som jag skrev till en annan vettig flashbackare ett tag sen:
Om man är på Skansen och om Skansen-Jonas skulle släppa ut ett lejon som bet ihjäl nån, då skulle Skansen-Jonas vara ett ännu större problem än själva lejonet.

De rödgröna är MÄSTARE på att ta fram ursäkter och anledningar till varför man ska förlåta brutala rånare och låta dom stanna i samhället.

Vi får inte låta packet hjärntvätta oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in