2026-06-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Arkitektutbildningarna?

Ja du det lät ju samhällsbärande...

Jag noterar för övrigt att du inte svarat på vilket av mina två förslag du skulle välja. Var det för svårt?
Kvinnor ökar på utbildningar inom vvs och el och övriga exempel också. Det finns liksom inga kunskaper som bara människor med penis kan tillgodogöra sig.

Nej jag tycker bara ofta att det är helt poänglöst att diskutera med dig.
Citera
2026-06-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Sluta tramsa. Du åtnjuter redan detta beskydd utan att tänka på det. Menar du på allvar att du tror att om du hade blivit utsatt för sexuella övergrepp på t-banan och tunnelbanan var fullsmockad med män och andra kvinnor att andra män inte hade försökt komma till din undsättning? Det där är bara dumheter som du inte ens själv tror på.

Vetskapen om att ANDRA män kommer ingripa ifall något händer en kvinna är givetvis vad som delvis förklarar varför fler män inte ger sig på kvinnor. Det förstår du väl själv?

Om en kvinna sitter ensam på en tunnelbana och det kommer förbi en man med dåliga avsikter och det sitter en annan man längre bort som är ett muskelberg. Då förstår du väl själv att personen som har dåliga avsikter kommer vara försiktig och förmodligen inte våga? Men även om han vågar så kommer muskelberget se det och ingripa för de flesta män är schyssta och om man har ett fysiskt övertag så är det ganska lätt att avväpna en annan person.

Skulle män bara tänka på sig själva och behandla kvinnor som luft. Vad fan tror du då hade hänt? Jo, då hade ni kvinnor fått det riktigt illa. Muskelberget hade då inte ingripit. Han hade bara suttit där.

Så kvinnor åtnjuter en osynlig sköld. Det faktum att du inte ser att ni har en osynlig sköld, innebär inte att den inte finns.

Det är därför det är så beklämmande när man hör radikalfeministerna säga: ''Hälsa inte ens på man, titta inte åt hans håll, du är inte skyldig honom någonting''.

Att avhumanisera det andra könet är ett snabbt sätt att göra män mer själviska och om män blir tillräckligt själviska, då får kvinnor det tufft. Det kan jag lova dig.
Tack för att du pedagogiskt förklarar varför män är ett avskräde.
Citera
2026-06-09, 10:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tack för att du pedagogiskt förklarar varför män är ett avskräde.

Citat:
Så mäns hela existensberättigande är att vi någon gång i en oklar och dystopisk framtid behöver er för att skydda oss från andra män?

Det sker hela tiden. Inte fråga om en dystopisk framtid din idiot.

Jag får rysningar när jag läser sådana här saker: https://www.facebook.com/GlobalRadarNews/posts/the-polish-model-was-anna-aksamit-was-attacked-by-7-to-8-skinny-young-drunk-men-/1528527105393418/

Utdrag för den som inte vill öppna länken:
''The Polish model was Anna Aksamit was attacked by 7 to 8 “skinny, young drunk men” Milan. She took several punches to the head and says that they were about to rape her. She says that a young Italian man saw what happened and started fighting them, making them flee the scene. She says that the Italian man also left quickly without giving her name his name. She now wants to meet him to thank him for his courage.''
Citera
2026-06-09, 10:33
Medlem
Citat:
Kvinnor ökar på utbildningar inom vvs och el och övriga exempel också. Det finns liksom inga kunskaper som bara människor med penis kan tillgodogöra sig.

Nej jag tycker bara ofta att det är helt poänglöst att diskutera med dig.

Oj de ökar från typ 1% till 2%. Då så. The future is female!

Det handlar inte bara om vad man kan utan om vad man vill. Lycka till att få tillräckligt stora mängder kvinnor att göra alla svåra, farliga och skitiga jobb som män gör.

Och ja jag förstår att du tycker det är poänglöst att diskutera med mig eftersom din poäng med att diskutera här är att vinna, snarare än att lära dig något. Och mot mig och mina argument kan du ju inte vinna, vad det verkar.
Citera
2026-06-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Oj de ökar från typ 1% till 2%. Då så. The future is female!

Det handlar inte bara om vad man kan utan om vad man vill. Lycka till att få tillräckligt stora mängder kvinnor att göra alla svåra, farliga och skitiga jobb som män gör.

Och ja jag förstår att du tycker det är poänglöst att diskutera med mig eftersom din poäng med att diskutera här är att vinna, snarare än att lära dig något. Och mot mig och mina argument kan du ju inte vinna, vad det verkar.
13% kvinnor på elektrikerutbildningar nu, och ökande. Övriga yrken får du faktiskt googla själv.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-06-09 kl. 10:49.
Citera
2026-06-09, 10:46
Avstängd
Det jag märker i alla de här trådarna är att det verkar vara väldigt svårt för många feminister att hålla sig till sanningen, applicera logiskt resonerande och inte köra med fulingar.

Det är väldigt trist att se.

Någon som minns denna gamla debatten? https://www.youtube.com/watch?v=8WByqLW-KuM

Fan vad roliga danskarna var haha.

Jag tog mig tid att granska ett påstående som gjordes av en av debattörerna, hon var representant för FI, och givetvis, inte föga förvånande, så beskrev hon resultaten ifrån en rapport på ett felaktigt sätt.
Citera
2026-06-09, 10:51
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Bästa sättet att slippa det är att undvika män i största möjliga mån.

Varför är du så arg på killarna?
Citera
2026-06-09, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Varför är du så arg på killarna?
Det är antagligen killarna på flashbacks fel 🙂
Citera
2026-06-09, 11:02
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Det är antagligen killarna på flashbacks fel 🙂

Ja vi kan vara lite gnälliga ibland.
Citera
2026-06-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja vi kan vara lite gnälliga ibland.
Men rätt gulliga ibland också faktiskt.
Citera
2026-06-09, 11:17
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Du kan fortsätta tro att samhället skulle rasa utan män om du vill. Samtidigt utbildar sig fler och fler kvinnor inom de områden du räknar upp. Till exempel är kvinnor i klar majoritet på arkitektutbildningarna.

Nu hoppas jag att du förstår skillnaden mellan fantasi och verklighet. Att rita något är en sak, att sedan bygga det (tillsammans med tillverkning av allt material), det är något annat.

Du har dock rätt i att kvinnor kommer in allt mer i mansdominerande arbeten men de är fortfarande mycket få och inom vissa branscher, där finns de inte ens.

Det är just illusionen om den starka mansoberoende kvinnan som skapat de problem vi idag har. Jag förstår att det låter elakt, jag förstår att kvinnor inte vill erkänna det för det gör ont när en självbild spricker men inte desto mindre är det faktamässigt sant. Det är dock också vi män som har accepterat denna illusion men sprickorna i den blir allt tydligare och allt fler män börjar säga ifrån.

// CC
Citera
2026-06-09, 12:34
Medlem
Citat:
13% kvinnor på elektrikerutbildningar nu, och ökande. Övriga yrken får du faktiskt googla själv.

Det var inte mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in