2026-06-09, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Utlänningarna ynglar ju av sig som aldrig förr i Gaza, Somalia, Eritrea, Etiopien, Syrien. Tror du på allvar att de slutar kläcka 8 ungar när de kommer hit? Barnbidrag, flerbarnsbidrag, bostadsbidrag, försörjningsstöd och fan...

Svält, krig och elände i deras länder, de ynglar av sig i samma takt i alla fall.

Araberna har redan minskat. Kvinnorna därifrån vill göra annat än att bara föda barn.
Afrikanska män är hårdare mot sina kvinnor så de kommer att köra på en generation till med 5-6 barn/familj.
Två generationer bort skaffade ju svenska familjer också så många barn.
Med det sagt kommer förstås Sverige som det såg ut 1980 inte att existera längre.
Citera
2026-06-09, 03:05
Medlem
Jag tycker det var ett ganska bra förslag. Jag skulle sagt mycket bra om det inte vore för att vi har vissa grupper bisamhället dom redan skaffat många barn och som skulle få dessa pengar som en ren gåva.
Citera
2026-06-09, 03:07
Moderator
tobess avatar
Så de som av någon anledning inte kan hitta en partner ska alltså straffas lite extra för det? Eller dom som vill ha barn men inte kan få det? Det finns gott om människor där ute som är barnlösa, inte barnfria.

Jag kan ju tycka att det är helt okej att tvärtom ge en morot med skattesänkningar för dom som har barn, för det bidrar ju ändå nya skattepengar över tid. Men att straffbeskatta dom som inte har det?
Citera
2026-06-09, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Utlänningarna ynglar ju av sig som aldrig förr i Gaza, Somalia, Eritrea, Etiopien, Syrien. Tror du på allvar att de slutar kläcka 8 ungar när de kommer hit? Barnbidrag, flerbarnsbidrag, bostadsbidrag, försörjningsstöd och fan...

Svält, krig och elände i deras länder, de ynglar av sig i samma takt i alla fall.
Jag menade att det kommer inte bli etniskt svenska kvinnors barn som växer upp i skiten, som du uttrycker det.
Detta för att svenska kvinnor inte skaffar några barn längre...
Citera
2026-06-09, 03:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Jag menade att det kommer inte bli etniskt svenska kvinnors barn som växer upp i skiten, som du uttrycker det.
Detta för att svenska kvinnor inte skaffar några barn längre...
Ja, självklart. Räknar inte utländska barn som svenska barn. Född av två utlänningar = utlänning.

Några bidrag skulle inte förändra svenska kvinnors sätt. De flesta vet åt vilket håll det går även fast många konstigt nog röstar för det? Rika kan flytta från skiten och avskärma sig fortfarande, men det kommer inte hålla länge till. De påverkas heller knappast av lägre skatt om de föder en unge eller tre.

Edit. Jo räknar faktiskt välartade utlänningar som svenskar. Julskinka, snaps, små grodorna, knätofsar du vet. Men de är ytterst få i stora massan. Mest balkanfolk och iranier som varit här länge, de drog aldrig på sig hucklet när de flydde så att säga.

De som lever som de gjort i sitt hemland (förutom bidragen) de är utlänningar, även om de är födda här.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-09 kl. 03:20.
Citera
2026-06-09, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Så de som av någon anledning inte kan hitta en partner ska alltså straffas lite extra för det? Eller dom som vill ha barn men inte kan få det? Det finns gott om människor där ute som är barnlösa, inte barnfria.

Jag kan ju tycka att det är helt okej att tvärtom ge en morot med skattesänkningar för dom som har barn, för det bidrar ju ändå nya skattepengar över tid. Men att straffbeskatta dom som inte har det?
Nja, inget fel i att straffbeskatta, inte enligt regeringen, det är ju så regeringarna styrt oss i andra frågor.

Kör vi mycket bil och staten vill ha ned utsläppen höjs bensinskatten tex, samma med elskatt, alkoholskatt.

Att ge en "morot" för något som anses normalt att uppfylla, att föda barn blir lite bakvänt.

Dessutom kostar det staten pengar.
Bättre, billigare med "piskan" men ändå blir resultatet samma dvs fler barn.
Citera
2026-06-09, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jag snackade nyligen med en kvinna som föddes i Sovjetunionen och hon sa att alla där som inte hade barn tvingades betala en extra skatt. Efter att ha funderat på det en kort stund så kom jag fram till att det låter faktiskt som en jävligt bra grej.

Sverige idag har rekordlågt barnafödande och kommer kollapsa pga det inom en inte alltför avlägsen framtid, men ingen regering verkar försöka göra någonting åt det överhuvudtaget. De ger ett barnbidrag på någon tusenlapp i månaden per unge, vilket självklart ingen modern ung svensk kvinna som vill resa och göra "karriär" bryr sig om.

Istället för att bara erbjuda en (väldigt) liten morot så borde staten även lägga på en piska på dem som inte skaffar barn. Tänk exempelvis om alla som inte har minst ett barn det år de fyller 25 skulle få betala en extra statlig skatt på 4% varje månad, som går till att betala ut en engångssumma på 100 000 kr till varje par/barn.

Tror ni inte att barnafödandet skulle öka märkbart då?
Om det skulle hända så skulle jag sälja allt och fly landet.

Inte en jävla chans att jag stoppar kuken i en svensk kvinna och skaffar barn med dessa vandrande psykopater till människor.
Citera
2026-06-09, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Du har svårt att se att det inte ligger en nytta i att avla sin befolkning som boskap, och du har svårt att se att det inte är ett nöje i att beordras av staten att betäcka någon?

Det beror nog på att du är bög, ja. Bra alibi har du skaffat dig också. Ska vi fortsätta kåta upp varandra så får vi ta det via PM.
Dum fråga kanske...men vilken storlek har du, på rövhålet alltså, frågar åt en kompis.
Citera
2026-06-09, 03:24
Medlem
Citat:
De kan adoptera eller bli nannys åt de som fött för många efter att de tvångshormonbehandlats.

Brukar bli både tvillingar och trillingar efter sådana behandlingar.

Tvillingar kan det bli rent naturligt när kvinnor får barn när de är över 30. Förutsatt att de är bra fertila då fortfarande. Chansen till Tvillingar ökar efter 30.
Citera
2026-06-09, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Om det skulle hända så skulle jag sälja allt och fly landet.

Inte en jävla chans att jag stoppar kuken i en svensk kvinna och skaffar barn med dessa vandrande psykopater till människor.
Du kan säkert få något undantag för att betäcka irl.
Du kanske kan bidra med dagliga insättningar på spermabanken istället, om du tycker det känns bättre.
De skvättarna kan sedan användas vid inseminering.
Huvudsaken är att alla män bidrar till att göra de trilskande kvinnorna gravida och att det föds fler barn.
Citera
2026-06-09, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Nej hon jag snackade med sa att de i Sovjetunionen som av medicinska skäl inte kunde få barn kunde lämna in intyg på det och slippa skatten, vilket låter rimligt. Det är dock en ganska liten andel av befolkningen i 25 års-åldern som inte kan det.

En kvinnas livmoder är offentlig egendom precis lika mycket som att min kropp är offentlig egendom att skicka ut i krig när så krävs, vilket staten alltid har tagit sig friheten att göra med sin manliga befolkning.

Med tanke på den samhällskollaps som i framtiden oundvikligen kommer ske när landets kvinnor skaffar under 2 barn var så ser jag därmed inga som helst problem med att bestraffa dem för det.

Skickas du ut i strid, så har du vapen att skydda dig och din kropp med. Du tänker att kvinnor också ska få ha vapen att skydda sina kroppar och livmödrar med, och lagligt få skjuta ihjäl folk när folk försöker våldta dem i syfte att göra dem gravida? Annars haltar ditt resonemang rejält, nämligen.
Citera
2026-06-09, 03:31
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Dum fråga kanske...men vilken storlek har du, på rövhålet alltså, frågar åt en kompis.

Fan tänk på din fru. Du kan väl åtminstone skilja dig innan du går runt o frågar okända män om storleken på deras rövhål o sånt där.

Eller… så kanske ”din fru” och ”dina barn” mest lever i ett hörn av ditt medvetande. För att bokstavera upp ett liv du kan försvara mentalt.

Tänk bara på att det inte är en så stor grej. Folk skiter i det där. Det är att klä dina väderkvarnar dom tröttnar på.

Men visst kittlar det med uppmärksamheten. Jag såg dig ändå… lilla rara söta Cutthethroat. Pappa såg dig.

Pappa såg dig…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in