Citat:
Ursprungligen postat av
KeepYourHeadUp4
Jag menar att samtliga partier har smutsiga bukar, men det är bara SD som ständigt är under förstoringsglaset och jag tycker inte det är värdigt en demokrati.
Att riksdagens yngsta parti som genom demokratiska medel har ett väljarunderlag som motsvarar ca 1/5 av Sveriges befolkning, parallellt med att de är "okonventionella" i sin politik - ständigt granskas av en av Sveriges största mediejättar är skämskudde pinsamt. Gemene svensk vill inte ha islamister i riksdagen och V kryllar av dem. Även MP. Och S. Men dessa partier behöver aldrig försvara sig för TV4s fjantiga "scoop" som är skämskudde pinsamma. Som jag skrev, tror att ytterst få personer ens bryr sig om dessa torftiga försök att sänka ett parti.
Alla partier granskas. Så att SD (näst största parti) granskas är helt i sin ordning.
Att SD har så många skandaler beror på, trumvirvel, att deras företrädare har bristande vandel. Det är ju ingenting du kan lasta media för att SDare beter sig dåligt. SDare är i snitt mer kriminella än företrädare för andra partier. SD har flest politiska vildar i modern tid.
Att SD har detta problem är helt självförvållat.