2026-06-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Inte undra på att SD:s partitopp är så feta och runda om magen så mycket som de proppat i sig på skattebetalarnas bekostnad, oxfilè och massor med sprit. Man kan nog tala om alkoholproblem i SD:s partitopp. Allt fakturerades som helt andra poster och som partievent. Snygga pojkar som står och gastar om lag och ordning på gator och torg.

De lurar vanligt folk genom att skylla på invandrare men det är de själva som är boven
Citera
2026-06-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Om du på riktigt inte begriper vad han menar så ska du välja valsedeln där det står Miljöpartiet överst, det är partiet för de som inget begriper.
För att de inte belagts med att låta skattebetalarna stå för notan för "språkrörsfester"?
Citera
2026-06-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är en farlig väg att gå om man sätter andra attribut än de politiska framför realpolitiken när man röstar.

Man röstar inte på hur snäll någon framstår, utan på en politik som man anser gynna landet.

Du blandar äpplen med päron.

Frågan om Rubbestad är polisiär i första hand. Begår han brott ska han lagföras för detta. Att karln kanske är kriminell har dock ingen som helst bäring på realpolitiken hans parti torgför.

Det du säger är att det inte spelar någon roll vilken politik man röstar fram, förutsatt att den aktuella politiken företräds av någon du anser vara hyvens. Det om något är bisarrt.

"Men vänta nu, han är ju folkmördare och drev ditt lands ekonomi i botten... Hur kunde du rösta på hans parti?"

"Petitesser, han framstod som hederlig och var inte inblandad i några skandaler!"

Tja du, nog vill jag åtminstone veta vilken bakgrund en politiker har innan jag lägger min röst. Nåja, du kanske har andra preferenser och på den punkten skiljer vi oss åt.
Citera
2026-06-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Minns du lotteriskandalen? Transportstyrelsen? När S försökte kringgå lagen om anonyma donationer? S trollfabrik AiP Media? S-toppen som åkte dit på Dumpen? El-Haj-skandalen? Sossen i skatteutskottet som avgick efter bostadsfusk? Kommunalrådet i Åsele som köpte hus av en dement? S-snubben i Finspång som spred antisemitism på X? Bara ett axplock av skandaler hos Sossarna som massmedia har rapporterat om de senaste åren. Det sker hela tiden.
De flesta minns. Ska man sluta påpeka fel bara för alla andra också gör fel?
Citera
2026-06-08, 22:05
Medlem
Väldigt tunn förstadel får se om del två och tre är bättre

Det jag sett hittills är att Carola erkänner sig skyldig till skattebrott, bedrägeri/urkundsförfalskning och bokföringsbrott.

Även om det skulle vara för att partiet uppmanat henne till det så fråntar det inte henne ansvaret.

Sen förstår jag inte riktigt varför hon suttit och hittat på deltagare till olika event.

Det enda hon ska göra är att skicka en faktura, det är Sverigedemokraternas bolag ADBO som ska redovisa i sin bokföringen vem som deltagit på eventen… Visar sig att hon har haft uthyrda konsulter till SD:s kommunikationsavdelning som inte förmånsbeskattats enligt programmet. Är kanske därför hon hittat på deltagare i sin egen bokföring.

Mailet från SD:s ekonomichef nämner inget om att hitta på deltagare, utan att det ska faktureras som careringevent och att inköpen inte ska specificeras.

Skulle säga att det är rätt standard vid företagsevent, då man inte vill vara schysst och bjuda personalen på mat/vin underhållning och sedan riskera att personalen får betala för det själv genom förmånsbeskattning.

Tycker själv att det är sinnesjukt att om företaget vill bjuda anställda på något så ska man förmånsbeskattas för det…

Vill företaget jag jobbar för betala för min parkeringsplats, sjukförsäkring utemat och andra förmåner för att de anser att jag är värd det så borde jag inte straffbeskattas för det.

Men i det här landet så ska ingen ha det bättre än någon annan för det är orättvist allt ska straffbeskattas…
Citera
2026-06-08, 22:05
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
De lurar vanligt folk genom att skylla på invandrare men det är de själva som är boven
Så var det inte från början, det var när Jimmie och hans polare tog över SD som oegentligheterna började. Smart av TV4 att i omedelbar anslutning till Kalla fakta visa ett program om Trustor-skojarna. Fifflare som fifflare sammma skrot och korn.
Citera
2026-06-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Sådär ja, nu är SD ett sosseparti.

Nja, mer vänsterpartiet i så fall
De verkar, för egen del, inte bry sig speciellt om normer och regler
Men andra ska minsann leva prickfritt
Annars blir det fängelse på 100 år, även för barn
Citera
2026-06-08, 22:10
Medlem
Blir intressant att se om revisorerna i Jimmies hemkommun kommer att gräva lika mycket i detta som de gräver i allt annat.
Citera
2026-06-08, 22:10
Medlem
HugoStieglitzs avatar
SD:s alkoholkultur har varit ett problem under lång tid. Ledningen består av sionistiska fyllbultar. De kände sig väl hotade av att Kasselstrand inte var en alkis.
Citera
2026-06-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Väldigt tunn förstadel får se om del två och tre är bättre

Det jag sett hittills är att Carola erkänner sig skyldig till skattebrott, bedrägeri/urkundsförfalskning och bokföringsbrott.

Även om det skulle vara för att partiet uppmanat henne till det så fråntar det inte henne ansvaret.

Sen förstår jag inte riktigt varför hon suttit och hittat på deltagare till olika event.

Det enda hon ska göra är att skicka en faktura, det är Sverigedemokraternas bolag ADBO som ska redovisa i sin bokföringen vem som deltagit på eventen… Visar sig att hon har haft uthyrda konsulter till SD:s kommunikationsavdelning som inte förmånsbeskattats enligt programmet. Är kanske därför hon hittat på deltagare i sin egen bokföring.

Mailet från SD:s ekonomichef nämner inget om att hitta på deltagare, utan att det ska faktureras som careringevent och att inköpen inte ska specificeras.

Skulle säga att det är rätt standard vid företagsevent, då man inte vill vara schysst och bjuda personalen på mat/vin underhållning och sedan riskera att personalen får betala för det själv genom förmånsbeskattning.

Tycker själv att det är sinnesjukt att om företaget vill bjuda anställda på något så ska man förmånsbeskattas för det…

Vill företaget jag jobbar för betala för min parkeringsplats, sjukförsäkring utemat och andra förmåner för att de anser att jag är värd det så borde jag inte straffbeskattas för det.

Men i det här landet så ska ingen ha det bättre än någon annan för det är orättvist allt ska straffbeskattas…

Exakt så. Och så här går det till överallt.

Vill jag köpa mat och sprit till mina anställda utan att få massa ögon och frågor så ber man någon som redan ligger i systemet för inkomna fakturor (blir det ingen rödflagg och inga frågor) att göra inköpen.
Sen sänds en faktura med den texten man ber om och som tack får denne sina % och vet således att det företaget kommer fortsätta handla av denne.

Win win.
Citera
2026-06-08, 22:18
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Smart. Det borde jag ha tänkt på själv, hehe.

Går det inte att visa att han varit införstådd i upplägget så är ju krishanteringen löst också. Commence ''jag har ingen aning''

Jag tror att Åkesson på riktigt inte har haft en aning om det hela. Förrän antagligen när Othén bestämde sig för att gå till TV4.
Citera
2026-06-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Jag tror att Åkesson på riktigt inte har haft en aning om det hela. Förrän antagligen när Othén bestämde sig för att gå till TV4.
Nä Jimmie har ju sällan en aning om något så that makes sense.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in