2026-06-08, 22:21
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Kanske blir stor granskning av tv4 av dessa medlemmar.

Det tror jag inte, expressen har ju varit etta på bollen
Citera
2026-06-08, 22:24
Medlem
Oddsen på att SD-hatande TV4 som är allt annat än en objektiv kanal skulle släppa en sån här dokumentär 3 månader innan valet var ungefär 1.21 gånger cashen. Bryr sig någon ens med hjärnan kvar i behåll?

Samma med EU-valet, när Sveriges mest pinsamma SD-hatare, ni vet kanalen som anställde två ljudtekniker som påstod att Richard Andersson skrikit "ni ska ut ur Europa" (som förövrigt svensk polis starkt dementerat) och som gjorde en dokumentär om nätkrigarna precis innan det valet.

TV4 jobbar inte för svenskens eller folkets intresse, ju tidigare ni fattar det desto bättre.

Samtidigt har V strukit 25 högst olämpliga personer från sina listor inför valet. Islamister alltså. Men detta är såklart inte intressant att nysta vidare i. Har man SD-tourettes så har man.
Citera
2026-06-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Jag tror att Åkesson på riktigt inte har haft en aning om det hela. Förrän antagligen när Othén bestämde sig för att gå till TV4.
Det är möjligt att det är så. Oavsett så kommer han nog undan om det inte framkommer direkta kopplinger i kommande avsnitt.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-06-08 kl. 22:36.
Citera
2026-06-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Jag tror att Åkesson på riktigt inte har haft en aning om det hela. Förrän antagligen när Othén bestämde sig för att gå till TV4.
Har Åkesson inte vetat om ”Jimmie-festerna”?

Låter som att man inte glömmer en ”Jimmie-fest” i första taget. Röj röj
Citera
2026-06-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
De flesta minns. Ska man sluta påpeka fel bara för alla andra också gör fel?
Nej men offerkoftan och myten om att massmedia inte granskar övriga partier är så tröttsam.
Citera
2026-06-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Oddsen på att SD-hatande TV4 som är allt annat än en objektiv kanal skulle släppa en sån här dokumentär 3 månader innan valet var ungefär 1.21 gånger cashen. Bryr sig någon ens med hjärnan kvar i behåll?

Samma med EU-valet, när Sveriges mest pinsamma SD-hatare, ni vet kanalen som anställde två ljudtekniker som påstod att Richard Andersson skrikit "ni ska ut ur Europa" (som förövrigt svensk polis starkt dementerat) och som gjorde en dokumentär om nätkrigarna precis innan det valet.

TV4 jobbar inte för svenskens eller folkets intresse, ju tidigare ni fattar det desto bättre.

Samtidigt har V strukit 25 högst olämpliga personer från sina listor inför valet. Islamister alltså. Men detta är såklart inte intressant att nysta vidare i. Har man SD-tourettes så har man.
Menar du att SD inte skattefifflar?
Citera
2026-06-08, 22:30
Avstängd
mlon.eusks avatar
Mainstream medias valarbetare har redan aktiverats.

Svinerier finns i alla partier, men med rätt selektion vid rapportering är det lätt att påverka valresultatet.
Citera
2026-06-08, 22:33
Medlem
Såg just första avsnittet. Min första tanke är borde inte lokalavdelningarna bli upprörda för att betala mer pengar till riksorganisationen? Eller är dom så fast i sekten att dom gladeligen betalar oavsett om dom vet om detta eller ej?
Citera
2026-06-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Menar du att SD inte skattefifflar?

Jag menar att samtliga partier har smutsiga bukar, men det är bara SD som ständigt är under förstoringsglaset och jag tycker inte det är värdigt en demokrati.
Att riksdagens yngsta parti som genom demokratiska medel har ett väljarunderlag som motsvarar ca 1/5 av Sveriges befolkning, parallellt med att de är "okonventionella" i sin politik - ständigt granskas av en av Sveriges största mediejättar är skämskudde pinsamt. Gemene svensk vill inte ha islamister i riksdagen och V kryllar av dem. Även MP. Och S. Men dessa partier behöver aldrig försvara sig för TV4s fjantiga "scoop" som är skämskudde pinsamma. Som jag skrev, tror att ytterst få personer ens bryr sig om dessa torftiga försök att sänka ett parti.
Citera
2026-06-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Jag menar att samtliga partier har smutsiga bukar, men det är bara SD som ständigt är under förstoringsglaset och jag tycker inte det är värdigt en demokrati.
Att riksdagens yngsta parti som genom demokratiska medel har ett väljarunderlag som motsvarar ca 1/5 av Sveriges befolkning, parallellt med att de är "okonventionella" i sin politik - ständigt granskas av en av Sveriges största mediejättar är skämskudde pinsamt. Gemene svensk vill inte ha islamister i riksdagen och V kryllar av dem. Även MP. Och S. Men dessa partier behöver aldrig försvara sig för TV4s fjantiga "scoop" som är skämskudde pinsamma. Som jag skrev, tror att ytterst få personer ens bryr sig om dessa torftiga försök att sänka ett parti.
Alla partier granskas. Så att SD (näst största parti) granskas är helt i sin ordning.

Att SD har så många skandaler beror på, trumvirvel, att deras företrädare har bristande vandel. Det är ju ingenting du kan lasta media för att SDare beter sig dåligt. SDare är i snitt mer kriminella än företrädare för andra partier. SD har flest politiska vildar i modern tid.

Att SD har detta problem är helt självförvållat.
Citera
2026-06-08, 22:46
Medlem
AI-2000s avatar
Media får börja granska alla lika hårt och SD får sluta fula sig.
Citera
2026-06-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vi finner samtidigt missförhållanden inom Sossarna själva som har tagit över diverse lägenheter som tex. igentligen är dedikerade för mindre bemedlade kvinnor i centrala Stockholm. Därom talas inget i denna debatt.
Jag tror du tänker på Kristersson? Och jo, när det begav sig när han var socialborgarråd i Stockholm, det togs upp av media.

Här har du filmbevis för det:

https://youtu.be/4EQ0EVlH1u4

Ni är så konspiratoriska och paranoida att ni tror att SD på något sätt är unika. Ni är så intellektuellt skadade att ni tror att medias granskning av politiken går ut på att sätta dit SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in