2026-06-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollesompratar
Jag skulle personligen säga att det är ett betydligt högre antal, jag skulle säga att det rör sig om kanske 80 % eller ännu mer som faktiskt inte lyckats.Med tanke på att större delen av tjejerna går bara efter de riktigt snygga killarna.

Detta leder till att killar som egentligen är på tjejernas nivå måste nöja sig med tjejer som inte riktigt tilltalar dem.

De flesta killar i Sverige som det inte är något fel på, ser helt ok ut tränar ta hand om sig kan oftast inte få tjejer på sin nivå,

De där tjejerna som killarna vill ha man ser på TikTok Instagram Tinder stan eller Bussen är det en väldigt liten del killar som faktiskt får tillgång till. Undantag finns.

Däremot har jag hört att det ska vara lättare i andra länder om det nu stämmer vet jag inte.
Jag läser och hör mer och mer om killar så pass unga som 18 eller 19 som både tränar och tar hand om sig som inte kan hitta en ä tjej.Jag hör kompisgäng snacka på stan, killar som är allt ifrån 18 och upp sitter och snackar vilka länder de ska besöka vart det finns strippklubbar eller prostitution.

Jag tror tyvärr inte att det bara handlar om att 40 % inte får ligga jag tror att det är större delen handlar 90 % vi inte räknar med dem som får ligga med tjejer som inte är speciellt attraktiva då kanske det stämmer att 60 % ändå får ligga men hur många är det som ligger med tjejer de vill med år 2026?

Precis. Jag skulle uppskatta att det ser ut ungefär så här:

20% män ligger med 80% av kvinnorna

40% män ligger med resterande 20% kvinnor, dvs bottenskrapet

40% män ligger inte alls

Så vi har alltså en situation där 80% av männen antingen lever i celibat eller med kvinnor av väldigt låg kvalitet. Men vissa i den här tråden försöker vinkla det till att allting är fine eftersom "majoriteten får ligga". Det räcker dock att skrapa lite på ytan så inser man att siffrorna mycket väl kan vara ännu värre än vid första anblicken.
Citera
2026-06-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om inte kvinnligt vidlyftigt sexuellt leverne skambelades skulle fler män få ligga.

Dock finns det en hel del män som inte ens försöker utan hellre gejmar och hänger på diskussionsforum. Dessa är ju svåra att ligga med.

Tvärtom. Ju mindre kvinnligt vidlyftigt sexuellt leverne skambeläggs, desto färre män får ligga.
Citera
2026-06-07, 22:22
Medlem
Citat:
Du vet väl inte vilja jag legat med. Samt, jag är omgiven av helt vanliga män med fruar och sambos. Gissar att de får ligga.

Finns rätt många sexlösa förhållanden och äktenskap.
Citera
2026-06-07, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Precis. Jag skulle uppskatta att det ser ut ungefär så här:

20% män ligger med 80% av kvinnorna

40% män ligger med resterande 20% kvinnor, dvs bottenskrapet

40% män ligger inte alls

Så vi har alltså en situation där 80% av männen antingen lever i celibat eller med kvinnor av väldigt låg kvalitet. Men vissa i den här tråden försöker vinkla det till att allting är fine eftersom "majoriteten får ligga". Det räcker dock att skrapa lite på ytan så inser man att siffrorna mycket väl kan vara ännu värre än vid första anblicken.

Det tragiska i detta är väl inte direkta killar som är alldagliga inte kan få fotomodeller. Det tragiska är ju att alldagliga killar som tränar, ta hand om sig inte kan få den kvinnliga versionen av han själv.Utan måste nöja sig med någon som dessutom kanske utseendemässigt inte är på hans nivå eller ens tränar.Därför väljer en stor majoritet av männen att faktiskt inte ligga alls. Behålla sin värdighet då de vet vart vilken nivå de faktiskt ligger på.

Jag skulle säga så här att både tjejerna som är riktigt snygga och tjejerna som är väldigt alldagliga ligger med topp 20 % om inte topp topp 10 % helt ärligt.

Sen är det heller inte svart eller vitt då det finns många grejer som väger in vad som gör någon attraktiv. Har du som kille ett alldagligt utseende och du inte är speciellt vältränad fast är väldigt lång alltså 190 cm till 195 cm skulle jag säga att du fortfarande kan få dem riktigt snygga tjejerna om du bara har stil. Medans någon med samma utseende grad fast är betydligt kortare än det skulle ej ha en chans på dessa tjejer.

Sedan kan du absolut få tjejer även som bort fast här kommer det tragiska av allt vilket är att du måste vara mer eller mindre fotomodell vältränad perfekt stil väldigt fräsch och charmig dessutom har någon form av social status då har du en chans på tjejer som är kanske 6/10 eller 7/10 även som kort kille.
Citera
2026-06-08, 05:39
Medlem
Samhället borde tycker jag kämpa för att så hög procent som möjligt av männen får relationer och sex,

Tyvärr så har det varit tvärtom , samhället och de som bestämmer har jobbat i motsatt riktning.

Trenden är att det blir färre och färre relationer och mindre och mindre sex för män.
Citera
2026-06-08, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Samhället borde tycker jag kämpa för att så hög procent som möjligt av männen får relationer och sex,

Tyvärr så har det varit tvärtom , samhället och de som bestämmer har jobbat i motsatt riktning.

Trenden är att det blir färre och färre relationer och mindre och mindre sex för män.
Vad borde samhället göra?
Citera
2026-06-08, 07:01
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:

Skamma porr igen. Tillbaka med skiten i garderoben. Runkande ska vara ett nederlag.
Citera
2026-06-08, 11:11
Medlem
Citat:

1. Göra så att män och kvinnor gillar varandra ,ha det som mål.

2. Inte anställa chefer som har helt andra intentioner.

3. Inte bidra till att kvinnor får mindre självbestämmande. Många kulturer ser kvinnan som ett värde som tillhör familjen.
Kvinnan är inte fri att välja sex.

4. Inte ha idén kvinnan får mindre värde av sex , utan mer att värdet går upp.

5. Göra kvinnor mer intresserade. Kan vara att mannen bryr sig om henne och inte gör henne obekväm.

6. Mannen måste på något sätt ge kvinnan vinster av aktiviteten , mer energi.Samhället får lära både män och kvinnor ge varandra vinster.0

Sammantaget göra kvinnans och mannens kärlek högre så att de vill ha sex och vill en massa andra saker tillsammans , att de trivs vara i samma utrymme.
Citera
2026-06-08, 14:14
Avstängd
Citat:
För att life time partners indikerar på folk man har haft längre relationer med, inte bara antal ligg.

Så tolkar inte jag det men jag har inte läst undersökningen men skulle jag bara höra ''lifetime partners'' så tolkar jag det som antal partners över en hel livstid. Det är något helt annat än att det måste vara längre relationer.
Citera
2026-06-08, 14:18
Avstängd
Citat:
Du vet väl inte vilja jag legat med. Samt, jag är omgiven av helt vanliga män med fruar och sambos. Gissar att de får ligga.

Bara för man har fru så innebär det inte att sexlivet är acceptabelt eller att det ens blir åka av.
Citera
2026-06-08, 17:40
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Detta samtidigt som unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/XMowbB/onanirapport-2026-svenskarna-sexvanor

"Det har alltid funnits kufar som inte får ligga", brukar man höra från de som vill relativisera situationen. Men 40%?

Är detta hållbart i längden? Vad händer med ett samhälle där så stor del av de unga männen nekas något så fundamentalt som närhet och sex?
Jag ser ett extremt stort behov av att legalisera och normalisera prostitution. Kvinnor har orimliga krav och det är inte ens bra killar som får ligga, så det är hopplöst. Gör man prostitution accepterat så kommer de bästa killarna få ligga, för de är oftast de som sitter på riktiga cash.
Citera
2026-06-08, 18:27
Medlem
Citat:

Ha massinvandring av unga singelkvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in