2026-06-04, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Detta samtidigt som unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/XMowbB/onanirapport-2026-svenskarna-sexvanor

"Det har alltid funnits kufar som inte får ligga", brukar man höra från de som vill relativisera situationen. Men 40%?

Är detta hållbart i längden? Vad händer med ett samhälle där så stor del av de unga männen nekas något så fundamentalt som närhet och sex?
Det finns ju sånt överskott av män eller är dom blyga?
Citera
2026-06-05, 09:58
Bannlyst
Jag skulle personligen säga att det är ett betydligt högre antal, jag skulle säga att det rör sig om kanske 80 % eller ännu mer som faktiskt inte lyckats.Med tanke på att större delen av tjejerna går bara efter de riktigt snygga killarna.

Detta leder till att killar som egentligen är på tjejernas nivå måste nöja sig med tjejer som inte riktigt tilltalar dem.

De flesta killar i Sverige som det inte är något fel på, ser helt ok ut tränar ta hand om sig kan oftast inte få tjejer på sin nivå,

De där tjejerna som killarna vill ha man ser på TikTok Instagram Tinder stan eller Bussen är det en väldigt liten del killar som faktiskt får tillgång till. Undantag finns.

Däremot har jag hört att det ska vara lättare i andra länder om det nu stämmer vet jag inte.
Jag läser och hör mer och mer om killar så pass unga som 18 eller 19 som både tränar och tar hand om sig som inte kan hitta en ä tjej.Jag hör kompisgäng snacka på stan, killar som är allt ifrån 18 och upp sitter och snackar vilka länder de ska besöka vart det finns strippklubbar eller prostitution.

Jag tror tyvärr inte att det bara handlar om att 40 % inte får ligga jag tror att det är större delen handlar 90 % vi inte räknar med dem som får ligga med tjejer som inte är speciellt attraktiva då kanske det stämmer att 60 % ändå får ligga men hur många är det som ligger med tjejer de vill med år 2026?
Senast redigerad av Ollesompratar 2026-06-05 kl. 10:08.
Citera
2026-06-05, 10:45
Medlem
Sedan får man ta med i beräkningen att 30% av unga kvinnor HBTQ och föredrar ha sex med kvinnor.

Det påverkar också sexlusten så när de gifter sig eller blir sambo med en man så tröttnar de lätt och vill inte ha sex eller skiljer sig.

Detta leder till att det blir mindre barn eftersom det kräver sex om det ska bli barn.

Man måste arbeta brett för att lösa detta. En utredning borde tillsättas och komma med lösningar. Ett problem är att knappt några män får barn ,ett annat problem att det blir mentala problem hos män utan partner.

I USA kan de vara en lösning på spåren och det är att ung. 100000 kvinnor från andra länder gifter sig med män i USA. Prioritera det så blir den mentala hälsan bättre och fler barn blir födda.
Citera
2026-06-05, 10:57
Medlem
Om inte kvinnligt vidlyftigt sexuellt leverne skambelades skulle fler män få ligga.

Dock finns det en hel del män som inte ens försöker utan hellre gejmar och hänger på diskussionsforum. Dessa är ju svåra att ligga med.
Citera
2026-06-05, 11:37
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om inte kvinnligt vidlyftigt sexuellt leverne skambelades skulle fler män få ligga.

Dock finns det en hel del män som inte ens försöker utan hellre gejmar och hänger på diskussionsforum. Dessa är ju svåra att ligga med.

Ja nu går skam på torra land.
Citera
2026-06-05, 12:31
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:

Fast, vilka är det som skambelägger promiskuösa kvinnor? Vill en man ligga så frågar inte den genomsnittliga mannen om antalet sexpartners en kvinna haft, däremot väcker det frågor vid relationer. Så det handlar ju inte om sexualitet.

Och det är alltid männens ansvar att ta intiativ? Är inte det en ålderdomlig syn på könsroller och relationer? Trodde kvinnor kan?
Citera
2026-06-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast, vilka är det som skambelägger promiskuösa kvinnor? Vill en man ligga så frågar inte den genomsnittliga mannen om antalet sexpartners en kvinna haft, däremot väcker det frågor vid relationer. Så det handlar ju inte om sexualitet.

Och det är alltid männens ansvar att ta intiativ? Är inte det en ålderdomlig syn på könsroller och relationer? Trodde kvinnor kan?
Just den biten med att mannen ska ta initiativet verkar seg att ändra på tyvärr, för båda könen. Men jag menade mer att om man (eller kvinnor) mest är hemma på sin fritid är det ju svårt att ragga på dem.
Citera
2026-06-05, 13:17
Medlem
Citat:

Snackar du om?

Data compiled by the ⁠World Population Review outlines the average number of lifetime partners across selected countries:
Turkey: 14.5
Australia: 13.3
New Zealand: 13.
Iceland: 13.0
South Africa: 12.5

Finland: 12.4
Norway: 12.1
Sweden: 11.8
USA: 10.7
UK: 9.8
France: 8.1
Citera
2026-06-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap2025
Snackar du om?

Data compiled by the ⁠World Population Review outlines the average number of lifetime partners across selected countries:
Turkey: 14.5
Australia: 13.3
New Zealand: 13.
Iceland: 13.0
South Africa: 12.5

Finland: 12.4
Norway: 12.1
Sweden: 11.8
USA: 10.7
UK: 9.8
France: 8.1
Fattar inte. Är life time partners samma som antalet människor man legat med? För det känns mycket att ha haft 11,8 livspartners.
Citera
2026-06-05, 14:10
Medlem
Citat:

Nej det skulle vi män inte, däremot skulle kvinnor ligga ännu mer med ännu färre män. Vi skulle sett 99% kvinnor ligga med 1% män istället för bara 90% som ligger med 10% som idag.
Citera
2026-06-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Nej det skulle vi män inte, däremot skulle kvinnor ligga ännu mer med ännu färre män. Vi skulle sett 99% kvinnor ligga med 1% män istället för bara 90% som ligger med 10% som idag.
Så du ser inga helt vanliga par i din omgivning? Som grannar, arbetskamrater, på jobbet?

Och satan vad den där tio procenten får slita för att hinna med alla. Hinner de ens jobba?
Citera
2026-06-05, 15:00
Medlem
Citat:
Fattar inte. Är life time partners samma som antalet människor man legat med? För det känns mycket att ha haft 11,8 livspartners.

Ja. Men det är för båda könen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in