Jo, jag ser absolut att Örebropartiet fyller ett tomrum. Örebro verkar ha en del problem. De fångar verklig irritation över slöseri, svag välfärd, dålig integration och snackande politiker. Men lokal medvind och höga siffror är inte samma sak som riksdagsduglighet. Påståendet att ÖP särskilt lockar kvinnor är dessutom nog mer önsketänkande än belagd analys. Det intressanta är snarare att Allard kombinerar migrationskritik med välfärdsretorik, vilket ju stör både SD och högerliberaler. Santidigt. Men vad finns efter ilskan? Budget, skola, socialtjänst, vård, företagande, försvar och EU löser de inte med fyndiga förolämpningar. Högerpopulisten ser frälsning i hårda ord. Vänsterpopulisten ser frälsning i mer pengar.
Jag nöjer mig med något tråkigare som fungerande reformer som går att genomföra, mäta och betala.
Jag nöjer mig med något tråkigare som fungerande reformer som går att genomföra, mäta och betala.
Citat:
Ja,
Allard/ÖP är något så ovanligt som ett invandrar/islam kritiskt parti som även lockar kvinnor.
Något SD och AfS bara kan drömma om.
Om jag inte röstar på SD så blir det en röst på ÖP.
Jag vill inte slösa bort min röst på ÖP om dom ligger långt under i opinionsundersökningarna strax innan valet.
Men om det finns en chans så blir det en röst på ÖP.
Jag sviker inte SD då heller för SD och ÖP har samma åsikt i många frågor.
Tvärtom så kan ÖP hindra SD att krypa för mycket för Moderaterna.
Jag tror ÖP har en hyfsad chans att nå riksdagen.
Många väljare är less på dom etablerade parterna
Även vänsterväljare verkar gillar Allard, tydligen är inte alla är asylkramare på vänsterkanten.
Dom enda som räds Allard/ÖP är alla högerliberaler, Allard kan nog få väljarna att inse att privatiseringar, massimport av indier och nedmonterad välfärd inte är rätt lösning för Sverige.
Allard/ÖP är något så ovanligt som ett invandrar/islam kritiskt parti som även lockar kvinnor.
Något SD och AfS bara kan drömma om.
Om jag inte röstar på SD så blir det en röst på ÖP.
Jag vill inte slösa bort min röst på ÖP om dom ligger långt under i opinionsundersökningarna strax innan valet.
Men om det finns en chans så blir det en röst på ÖP.
Jag sviker inte SD då heller för SD och ÖP har samma åsikt i många frågor.
Tvärtom så kan ÖP hindra SD att krypa för mycket för Moderaterna.
Jag tror ÖP har en hyfsad chans att nå riksdagen.
Många väljare är less på dom etablerade parterna
Även vänsterväljare verkar gillar Allard, tydligen är inte alla är asylkramare på vänsterkanten.
Dom enda som räds Allard/ÖP är alla högerliberaler, Allard kan nog få väljarna att inse att privatiseringar, massimport av indier och nedmonterad välfärd inte är rätt lösning för Sverige.