Jag har aldrig sett så mycket positivitet om ett nytt parti som med Örebropartiet med Markus Allard i spetsen. Jag har följt Alternativ för Sverige ganska länge och följt många debatter om partiet. Mycket kärlek men även väldigt mycket hat där väljare ständigt blir konfronterade med att det är en bortkastad röst och deras tillväxt har varit ytterst begränsad.
Det startas nya partier hela tiden känns det som och alla glöms bort efter en kort stund. ALLA, förutom Örebropartiet.
Den föredetta SD-toppen och även föredetta AfS-toppen Jeff Ahl stöttar öppet Örebropartiet trots att han i senaste valet röstat SD. Det Fria Sverige som öppet stöttar SD, åtminstone en av dom, påtalar ofta hur viktigt Örebropartiet är för svensk politik och Sveriges framtid samtidigt som dom nästan hånar AFS.
Örebropartiet gick från ca 8% till 19% i kommunen i senaste undersökningen, helt jävla sjukt ju.
Överallt ser jag folk som tänker rösta på ÖP och det är knappt man ser några negativa kommentarer om partiet. Eller visst gör man det, inte minst på flashback, men inte alls som Alternativ för Sverige. Det är helt andra tongångar med Örebropartiet.
Allard är en väldigt speciell figur som vi nog aldrig har sett i svensk politik förut. Kanske därför som intresset för Örebropartiet är så stort? Hans Trumpistiska retorik, där han pratar precis som vanligt folk, verkar vara en vinnarstrategi även i Sverige.
Om det hade varit val idag så hade Allard kommit in i riksdagen enligt undersökningar. Är detta på riktigt det nya riksdagspartiet vi ser? Allard är mycket större än vad AFS är på sociala medier och Allard får alltid flest visningar med råge när han ställer upp på intervju i olika kanaler.
Örebropartiet verkar vara det nya riksdagspartiet, om inte i detta val så i nästa. Det är något speciellt med Allard och Örebropartiet, det finns ett intresse och en nyfikenhet jag aldrig tidigare skådat för ett nytt parti sedan SD.
Håller ni med?
Det startas nya partier hela tiden känns det som och alla glöms bort efter en kort stund. ALLA, förutom Örebropartiet.
Den föredetta SD-toppen och även föredetta AfS-toppen Jeff Ahl stöttar öppet Örebropartiet trots att han i senaste valet röstat SD. Det Fria Sverige som öppet stöttar SD, åtminstone en av dom, påtalar ofta hur viktigt Örebropartiet är för svensk politik och Sveriges framtid samtidigt som dom nästan hånar AFS.
Örebropartiet gick från ca 8% till 19% i kommunen i senaste undersökningen, helt jävla sjukt ju.
Överallt ser jag folk som tänker rösta på ÖP och det är knappt man ser några negativa kommentarer om partiet. Eller visst gör man det, inte minst på flashback, men inte alls som Alternativ för Sverige. Det är helt andra tongångar med Örebropartiet.
Allard är en väldigt speciell figur som vi nog aldrig har sett i svensk politik förut. Kanske därför som intresset för Örebropartiet är så stort? Hans Trumpistiska retorik, där han pratar precis som vanligt folk, verkar vara en vinnarstrategi även i Sverige.
Om det hade varit val idag så hade Allard kommit in i riksdagen enligt undersökningar. Är detta på riktigt det nya riksdagspartiet vi ser? Allard är mycket större än vad AFS är på sociala medier och Allard får alltid flest visningar med råge när han ställer upp på intervju i olika kanaler.
Örebropartiet verkar vara det nya riksdagspartiet, om inte i detta val så i nästa. Det är något speciellt med Allard och Örebropartiet, det finns ett intresse och en nyfikenhet jag aldrig tidigare skådat för ett nytt parti sedan SD.
Håller ni med?