2026-06-07, 23:29
  #1
Medlem
AI-2000s avatar
Jag har aldrig sett så mycket positivitet om ett nytt parti som med Örebropartiet med Markus Allard i spetsen. Jag har följt Alternativ för Sverige ganska länge och följt många debatter om partiet. Mycket kärlek men även väldigt mycket hat där väljare ständigt blir konfronterade med att det är en bortkastad röst och deras tillväxt har varit ytterst begränsad.

Det startas nya partier hela tiden känns det som och alla glöms bort efter en kort stund. ALLA, förutom Örebropartiet.

Den föredetta SD-toppen och även föredetta AfS-toppen Jeff Ahl stöttar öppet Örebropartiet trots att han i senaste valet röstat SD. Det Fria Sverige som öppet stöttar SD, åtminstone en av dom, påtalar ofta hur viktigt Örebropartiet är för svensk politik och Sveriges framtid samtidigt som dom nästan hånar AFS.

Örebropartiet gick från ca 8% till 19% i kommunen i senaste undersökningen, helt jävla sjukt ju.

Överallt ser jag folk som tänker rösta på ÖP och det är knappt man ser några negativa kommentarer om partiet. Eller visst gör man det, inte minst på flashback, men inte alls som Alternativ för Sverige. Det är helt andra tongångar med Örebropartiet.

Allard är en väldigt speciell figur som vi nog aldrig har sett i svensk politik förut. Kanske därför som intresset för Örebropartiet är så stort? Hans Trumpistiska retorik, där han pratar precis som vanligt folk, verkar vara en vinnarstrategi även i Sverige.

Om det hade varit val idag så hade Allard kommit in i riksdagen enligt undersökningar. Är detta på riktigt det nya riksdagspartiet vi ser? Allard är mycket större än vad AFS är på sociala medier och Allard får alltid flest visningar med råge när han ställer upp på intervju i olika kanaler.

Örebropartiet verkar vara det nya riksdagspartiet, om inte i detta val så i nästa. Det är något speciellt med Allard och Örebropartiet, det finns ett intresse och en nyfikenhet jag aldrig tidigare skådat för ett nytt parti sedan SD.

Håller ni med?
Citera
2026-06-07, 23:34
  #2
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Ja det är ett stort intresse för det partiet men Markus Allard är ju ingen man kan ha i möblerade rum, en gaphals som tar heder och ära av allt som kommer i hans väg!
Citera
2026-06-07, 23:37
  #3
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Överallt ser jag folk som tänker rösta på ÖP och det är knappt man ser några negativa kommentarer om partiet. Eller visst gör man det, inte minst på flashback, men inte alls som Alternativ för Sverige. Det är helt andra tongångar med Örebropartiet.

Allard är en väldigt speciell figur som vi nog aldrig har sett i svensk politik förut. Kanske därför som intresset för Örebropartiet är så stort? Hans Trumpistiska retorik, där han pratar precis som vanligt folk, verkar vara en vinnarstrategi även i Sverige.
Det kan nog ha att göra med att Markus Allard är uttalad marxist och har tidigare varit ordförande för Ung Vänster i Örebro - och dessutom sparkades ut eftersom han uttalat stöd för Revolutionära Fronten.
Citat:
Revolutionära fronten (RF eller Revfront) var en vänsterextrem och våldsbejakande svensk utomparlamentarisk militant organisation som mellan 2002 och 2015 enligt sitt program arbetade för socialism, internationalism och antifascism.

Revolutionära frontens mål var att avskaffa dagens samhälle genom revolution för att ersätta detta med ett socialistiskt.
Det gör ju att det är lite halvsvårt att köra med den sedvanliga taktiken att nazistkleta ner politiska partier man inte tycker om, och brunmåla dem som fascister och "hot mot demokjatin"...

Så många inom inte minst massmedia har väl svårt att kunna angripa en av deras egna - röda...
Citera
2026-06-07, 23:45
  #4
Medlem
BallaKlavas avatar
Jag tror att Örebropartiet skulle tjäna på att skaffa en ordförande. Jag röstar på Malcom Kyeyune.
Citera
2026-06-07, 23:45
  #5
Medlem
AI-2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja det är ett stort intresse för det partiet men Markus Allard är ju ingen man kan ha i möblerade rum, en gaphals som tar heder och ära av allt som kommer i hans väg!

Sverige och svensk politik är inte direkt välmöblerat idag ändå så jag välkomnar Allard med varm hand.
Citera
2026-06-07, 23:50
  #6
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Sverige och svensk politik är inte direkt välmöblerat idag ändå så jag välkomnar Allard med varm hand.

Han kanske kan sätta lite fart på dödköttet i riksdagens debatter för de är ju rena sömnpillret idag!
Citera
2026-06-07, 23:52
  #7
Medlem
AI-2000s avatar
Det var även Allard som myntade begreppet "transferiatet", ett begrepp som används av i princip alla idag, även finjournalister på Expressens ledarsidor. Det kanske låter obetydligt men det är ett begrepp som kommer att användas i lång tid framöver, var så säkra.
Citera
2026-06-08, 00:05
  #8
Medlem
pn222jws avatar
Allard har energin och intelligensen som krävs.
Citera
2026-06-08, 00:41
  #9
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Allard har energin och intelligensen som krävs.

Risken är väl att han tappar energin om han ska hänga i riksdagen, han är heller ingen ungdom med sina 36 år!
Citera
2026-06-08, 00:44
  #10
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Överväger någon på allvar att rösta på Örebropartiet?
Citera
2026-06-08, 00:47
  #11
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Partiledaren Markus Allard har mycket gemensamt med Donald Trump. Men Trump har inte en historia som revolutionär kommunist. Han är korkad på andra sätt.

Allard ser något hos Trump som andra utan dessa likheter inte riktigt ser. Det ligger på en djupare nivå än vad någon påläst kan urskilja. Så den trumpistiska retoriken och de gemensamma idéerna är en del av Allards strävan att efterhärma sin idol. Att fylla ett hål som aldrig kan bli fullt.

Han säger sig ha gjort en resa från vänster till sin nuvarande fascistoida tillvaro. Han tog uppenbarligen med sig kommunismen på denna resa.

Vad som förbryllar mest är hur de kommunismhatande nationalisterna uppskattar honom. Man kan nästan få för sig att allt kommunismhatande till trots så har dessa inte förstått nog av kommunismen för att kunna se den när den är övertydlig.
Citera
2026-06-08, 00:55
  #12
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Överväger någon på allvar att rösta på Örebropartiet?

Nej för fan aldrig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in