2026-08-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag förstår inte hajpen. Och ingen här verkar vilja förklara heller.

Vad är det Du inte förstår?
Citera
2026-08-27, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag förstår inte hajpen. Och ingen här verkar vilja förklara heller.

Hur kan man inte förstå hajpen? Allard och ÖP är helt annorlunda från övriga partier och politiker som uppträder likt NPCs hela högen.

Allard är rak, tydlig och simpel.
- Stäng gränsen
- Skicka ut kriminella invandrare
- Riv upp medborgarskap
- Sluta lägga pengar på skit
- Öppna fler gruvor
- Svenskar ska förbli i majoritet

För att ge några exempel. 8-klöverns politiker håller dig i en mental akrobatisk kamp genom att slå knut på sig själva, försvåra problemet och ge komplicerade lösningar på enkla problem. Men detta är bara en liten förklaring till hajpen.
Citera
2026-08-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Hur kan man inte förstå hajpen? Allard och ÖP är helt annorlunda från övriga partier och politiker som uppträder likt NPCs hela högen.

Allard är rak, tydlig och simpel.
- Stäng gränsen
- Skicka ut kriminella invandrare
- Riv upp medborgarskap
- Sluta lägga pengar på skit
- Öppna fler gruvor
- Svenskar ska förbli i majoritet

För att ge några exempel. 8-klöverns politiker håller dig i en mental akrobatisk kamp genom att slå knut på sig själva, försvåra problemet och ge komplicerade lösningar på enkla problem. Men detta är bara en liten förklaring till hajpen.

Ja riksdagspartierna då. Han är ju liksom inte den förste som leder en rörelse/politiskt parti utanför riksdagen (och pekar på en misslyckad integrationspolitik) samt att gränsen ska vara stängd etc
Citera
2026-08-27, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Ja riksdagspartierna då. Han är ju liksom inte den förste som leder en rörelse/politiskt parti utanför riksdagen (och pekar på en misslyckad integrationspolitik) samt att gränsen ska vara stängd etc

Han är inte den första men han är också helt annorlunda jämfört med de som lobbat för stängda gränser sen innan. Allard har en skön personlighet som tilltalar många. Hajpen kommer ju till stor del från videoklipp från kommunfullmäktige.
Citera
2026-08-27, 18:42
Medlem
Hajpen känns otroligt positiv i och runt valstugan i Örebro!
"Känslan" är att det kommer vara tomma blickar, tappade hakor på valvakan på svt & tv4 den 13/9-26 framåt 22 tiden!!
Citera
2026-08-28, 06:38
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Överväger någon på allvar att rösta på Örebropartiet?

Var inne på det för jag gillade att, det kändes som det var ett parti som ville rubba höger och vänster. Med fokus på infrastruktur och sjukvård.

Men läste igenom deras partiprogram och det kändes för oseriöst. Deras invandringspolitik står jag inte i närheten av. Eller deras vapenpolitik, kändes mer eller mindre som att det var ett amerikansktparti.

Det jag gillar med Allard är att han ställer frågor och har svar. Och lösningar som låter bra i teorin.

Det jag ogillar är hans retorik, tycker man kan visa irritation/förtvivlan. Men att säga till allt o alla att dom är dumma i huvet eller idioter, gör det ju bara oseriöst, för ingen vill ju ta en debatt med den som skriker högst.
Citera
2026-08-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Överväger någon på allvar att rösta på Örebropartiet?

Överväger någon på allvar att rösta på 8-klövern?

Jag förstår inte denna ingångsvinkel. Vi har 7 partier i riksdagen (SD ej inräknade nu) som nedmonterat Sverige sen 70-80 talet. Alliansen och de rödgröna har bedrivit en massinvandringspolitik som skapat en helt ny underklass samtidigt som hela områden blivit allt annat än svenska. Detta har medfört enorma kostnader för samhället.

Samtidigt har både alliansen och de rödgröna totalt slaktat försvaret. Och nu ska man helt plötsligt bygga upp försvaret igen från grunden. Detta måste kosta enormt många miljarder.

Varför skulle människor inte överväga att rösta på ÖP? Det är bara dra upp valfritt klipp från Örebro KF och se hur vänstern står och på allvar tycker det är bra att slänga hundratusentals kronor på något konstprojekt, istället för att äldre ska få en rejäl måltid på äldrevårdshemmet.

Så JA, folk överväger att rösta på ÖP. Frågan är felställd och borde snarare lyda i stil med: Överväger någon på allvar att rösta på 7 klövern?
Citera
2026-08-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Överväger någon på allvar att rösta på 8-klövern?

Jag förstår inte denna ingångsvinkel. Vi har 7 partier i riksdagen (SD ej inräknade nu) som nedmonterat Sverige sen 70-80 talet. Alliansen och de rödgröna har bedrivit en massinvandringspolitik som skapat en helt ny underklass samtidigt som hela områden blivit allt annat än svenska. Detta har medfört enorma kostnader för samhället.

Samtidigt har både alliansen och de rödgröna totalt slaktat försvaret. Och nu ska man helt plötsligt bygga upp försvaret igen från grunden. Detta måste kosta enormt många miljarder.

Varför skulle människor inte överväga att rösta på ÖP? Det är bara dra upp valfritt klipp från Örebro KF och se hur vänstern står och på allvar tycker det är bra att slänga hundratusentals kronor på något konstprojekt, istället för att äldre ska få en rejäl måltid på äldrevårdshemmet.

Så JA, folk överväger att rösta på ÖP. Frågan är felställd och borde snarare lyda i stil med: Överväger någon på allvar att rösta på 7 klövern?

HÅLLER MED TILL 100%!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in