Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det där är något man hör då och då, men jag förstår verkligen inte vad som blir effektivare. Vad är det för sorts problemlösning ni arbetar med? Du kanske inte jobbar på ett kontor? Jag undrar om det finns några kontorsjobb som inte kan utföras precis lika effektivt på distans. Antagligen effektivare.
Jag tror inte vi kommer längre än så här. Ska jag börja lista faktiska exempel så riskerar jag att outa mig själv för mycket.
Personligen är jag väldigt ambivalent till beslutet, jag har upplevt båda sidor av distansarbete. Att det ibland blir jävulskt trögt, men också hur mycket jag personligen kan få gjort om jag sitter själv hemma och bara fokuserar på en grej.
Dock så ingår det i mina arbetsuppgifter att bli ”störd” och att ”störa” andra med frågor/ideer. Utveckling är lagarbete, inte ensamsegling.
För övrigt vill jag påpeka att det största problemet är parkeringen och med tanke på vad Scanias presschef sa i intervjun med LT så är jag mycket mycket oroliga för att ledningen inte förstått vidden av problemet.
Tyvärr så byggs Nyköpingsvägen om under 2026, så problemet kommer bli enormt efter sommaren. Lösningen med skyttelbussar man provade 2019-2020 kan man nog glömma eftersom det är ordentliga köer de tider den behövs.