2026-06-07, 16:36
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeees
Håller inte med de som tycker det var en dålig säsong. Lite tråkiga topp 4 visst, men fram tills sista veckan tyckte jag det innehöll det mesta med mer intriger än på länge vilket är en anledning till att jag kollar på det så därför var det uppfriskande att Aza, Ola, Jonas, Halil, Lasse, Carro, Sonja höll igång tjafsen så det hände något.

Håller med! Helt okej säsong fram till den avslagna finalveckan, men den är praktiskt taget alltid avslagen.
2026-06-07, 17:36
Medlem
Helt ok vinnare.

I en grupp finalister där en av dem visat så mycket mobbarbeteende och hatiska åsikter så får man ändå vara tacksam över att Sonja vann. Trots att hon visat en hel del tecken på narcissistiska drag under säsongen så är det ändå ljusår bättre än vad som hade kunnat ske. Hade nog inte följt en till säsong om det hade blivit Iki istället, så man får vara tacksam. Hade varit svårt att smälta att hon vunnit 500 000 i ett program där jag har varit med och bidragit till reklamintäkter. Carro höll man ju tummarna för men hon var uppenbarligen för dålig

Tyvärr misslyckades tv4 denna säsong. Varje öråd var förutsägbart. Få riktiga karaktärer som man kommer komma ihåg (förutom Aydin och Lasse då möjligtvis). Oräkneligt antal läggmatcher och avhopp. Obalanserat antal människor i respektive pakt genom hela säsongen. Både vinnaren och säsongen i stort lämnar mig med likgiltighet och en axelryckning. Hoppas nästa säsong blir bättre.

Om man ser till säsonger de senaste åren är mina favoriter ”Unga mot gamla” och säsongen som Johan Ekström vann (i höstas) mina favoriter. De hade allt!

Denna säsong hamnar tyvärr i botten tillsammans med den säsong som Aron vann för nåt år sen. Mycket på grund av avhopp och förutsägbarheten. De som var kvar till slutet kan ju inte lastas för alla avhopp. Men är det inte lite märkligt att alla säsonger där de sover i hus på gränslandet och får mat i överflöd är de säsonger där flest viker ner sig? Kanske produktionen märker i ett tidigt skede att de råkat casta ett gäng veklingar och desperat försöker rädda situationen genom att bygga hus åt dem och låta dem få bjudmat i överflöd? Denna säsong var det väl heller inget lag som var utan tändstål nån nämnvärd tid?

Nog med bitterhet. Lägger denna säsong till handlingarna och ser fram emot höstens säsong istället.
2026-06-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Så det blev Bullfittan Sonja som vann!?!
De vet du, hon ser ut som en man när hon sminkat sig.
2026-06-07, 18:18
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Anders berömde de som hade tävlat så hårt så de hade fått sår på kroppen, Iki hade inte ett enda märke på kroppen av de tre finalisterna. Säger ju en hel del. Tur att hon inte vann.

Sonja var den mest intelligenta av alla deltagare i Robinson, det visade hon flera gånger i tävlingar. Hon förtjänade att vinna, både duktig fysiskt och intelligent i hur hon löste tävlingar.

Carro kämpade hårt men var inte tillräckligt bra helt enkelt även om hon låg först i början.

Marie tog fram offerkoftan över att inte bli invald i finalen, ivrigt påhejad av Iki. Som inte heller skulle varit i nån final men som klarade sig dit på grund av plankan.

Så, vem skulle haft den tredje finalplatsen? Halil tänker jag, som blev utröstad på grund av fega paktkamrater som inte vågade bli utmanad i duell. Han hade förtjänat en finalplats. Mer än de andra tycker jag. Verkar vara en renhårig kille och som gett allt flera gånger, både för laget och för sig själv.

Det första du skriver om Iki är ju rätt knäppt. De andra inne i Robinson tävlade krypandes i någon slags galler tunnel i sanden och där fick de skrapsåren. Klart hon inte hade likadana sår för hon var ju inte ens med i tävlingen eftersom hon var på Gränslandet då med Amadeus 🧐
2026-06-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Så det blev Bullfittan Sonja som vann!?!
Inte säkert att hon har en bullfitta, kan vara en riktigt hårig buske innanför som putar ut det hela?
2026-06-07, 18:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Iki ledde väl med flera minuter efter siminingen och hade kanske vunnit hela tävlingen om det vore rättvist men det är vad det är.

Vad jag inte visste men dom kom fram just då när de simmade och Iki ledde - fuck man veta att hon hade vunnit ett SM i simning. Imponerande tycker jag. När det hände och vart hörde jag tyvärr inte.
2026-06-07, 18:26
Medlem
Stilstudie i hur man kan döda en säsong som produktion. Men skönt att sexisten inte vann iaf.

Lite trist att man trodde att man skulle slippa en viss skribent som bara förstörde tråden, när den blev avstängd. Men inte ens det fick vi…
2026-06-07, 19:13
Medlem
paddelitos avatar
En fråga som vi aldrig kommer få svar på,

Hur hade säsongen varit om Aydin fått vara kvar?!
2026-06-07, 19:16
Medlem
Man såg ju hur alla fick vänts på Sonja i varje etapp men i sista delen behöver inte Sonja vänta, fy va dåligt Robinson har blivit.pinsamt ju
2026-06-07, 19:31
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddelito
En fråga som vi aldrig kommer få svar på,

Hur hade säsongen varit om Aydin fått vara kvar?!

Den pajasen hade nog blivit en legend. Jag gissar att de i produktionen var mycket missnöjda, när de vart tvungna att skicka hem honom.
2026-06-07, 19:49
Medlem
Är nästan mer glad över att Carro inte vann än över att Sonja vann! Helt rätt vinnare!!!
2026-06-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Japp, absolut en akilleshäl men utanför Robinson ändå en bra egenskap att vara lojal. Läste nånstans utanför TV att de klickat redan dag 1 så då kanske det ändå är rimligt att känna att man hellre vill möta sin partner i en final än en motståndare från ”fel” pakt.

(Inte helt omöjligt att de också sagt; ”vinner nån av oss gör vi en rejäl resa ihop” eller nåt sånt)

Tror Iki också säger att hon vill se nord i final utan att fokusera på VILKA.

Enligt Jonas insta var han i mexico i februari så du kanske har rätt i det att han och Sonja drog!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in