Helt ok vinnare.
I en grupp finalister där en av dem visat så mycket mobbarbeteende och hatiska åsikter så får man ändå vara tacksam över att Sonja vann. Trots att hon visat en hel del tecken på narcissistiska drag under säsongen så är det ändå ljusår bättre än vad som hade kunnat ske. Hade nog inte följt en till säsong om det hade blivit Iki istället, så man får vara tacksam. Hade varit svårt att smälta att hon vunnit 500 000 i ett program där jag har varit med och bidragit till reklamintäkter. Carro höll man ju tummarna för men hon var uppenbarligen för dålig
Tyvärr misslyckades tv4 denna säsong. Varje öråd var förutsägbart. Få riktiga karaktärer som man kommer komma ihåg (förutom Aydin och Lasse då möjligtvis). Oräkneligt antal läggmatcher och avhopp. Obalanserat antal människor i respektive pakt genom hela säsongen. Både vinnaren och säsongen i stort lämnar mig med likgiltighet och en axelryckning. Hoppas nästa säsong blir bättre.
Om man ser till säsonger de senaste åren är mina favoriter ”Unga mot gamla” och säsongen som Johan Ekström vann (i höstas) mina favoriter. De hade allt!
Denna säsong hamnar tyvärr i botten tillsammans med den säsong som Aron vann för nåt år sen. Mycket på grund av avhopp och förutsägbarheten. De som var kvar till slutet kan ju inte lastas för alla avhopp. Men är det inte lite märkligt att alla säsonger där de sover i hus på gränslandet och får mat i överflöd är de säsonger där flest viker ner sig? Kanske produktionen märker i ett tidigt skede att de råkat casta ett gäng veklingar och desperat försöker rädda situationen genom att bygga hus åt dem och låta dem få bjudmat i överflöd? Denna säsong var det väl heller inget lag som var utan tändstål nån nämnvärd tid?
Nog med bitterhet. Lägger denna säsong till handlingarna och ser fram emot höstens säsong istället.