2026-06-07, 16:51
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
När du resonerar att du har rätt till barnen gör du en tankevurpa. Du har inga rättigheter gentemot barnen, bara skyldigheter. Så ska du landa i något bra med detta behöver du lägga 100 % fokus på vad som är bäst för barnen och lägga vad du vill för din egen skull åt sidan.
Ja alltså ordvalen kanske inte är de bästa alla gånger men avsikten och att jag vet vad jag vill. Om barnen nu har det bättre hos henne, det vet jag inte , jag vet inget, barnen har inte fått ens chans att vara hos sin pappa utan sin mamma, jag iaf anser att det inte är hennes rätt någonstans att besluta det heller, men det är ju bara jag
Citera
2026-06-07, 16:55
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Japp, är det man får göra, lättare sagt än gjort. Svårare ju mer tiden går också

Har en släkting som varit i samma sits som du med en kvinna. Vet verkligen hur tufft det är! Men att vara den vuxna och mogna av föräldrarna lönar sig verkligen i längden, även om det är svårt att känna det när man är mitt i det.
Citera
2026-06-07, 16:56
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Har en släkting som varit i samma sits som du med en kvinna. Vet verkligen hur tufft det är! Men att vara den vuxna och mogna av föräldrarna lönar sig verkligen i längden, även om det är svårt att känna det när man är mitt i det.
Hur gick det för honom? Och hur lång tid tog det ?
Citera
2026-06-07, 18:07
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Hur gick det för honom? Och hur lång tid tog det ?

Cirka ett år. Tingsrätten såg igenom hennes skitsnack och tyckte det var självklart att de skulle ha delad vårdnad. Men hans psyke tog mycket stryk av allt han blev anklagad för som inte stämde så han blev blev sig aldrig lik igen mentalt.
Citera
2026-06-07, 18:45
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Cirka ett år. Tingsrätten såg igenom hennes skitsnack och tyckte det var självklart att de skulle ha delad vårdnad. Men hans psyke tog mycket stryk av allt han blev anklagad för som inte stämde så han blev blev sig aldrig lik igen mentalt.

Ja tack för den, det fick mig på bra humör.. nästan hemskt
Citera
2026-06-07, 19:26
Medlem
Vi kan börja med
Det heter Socialtjänsten eller Socialförvaltningen
Familjenheten
Jag hoppas du har ett ombud
För du fixar inte detta själv
Du ska omedelbart begära interimistiskt umgänge/boende med mera och att allt ska vara som förut. Det betyder att du inte förlorar mer tid med dina barn och som inte med dig.
Ha barnen varannan vecka?
Hade ni så?
Hon har börjat alienera dig och killen som hon har nu har nog varit på tapeten en längre tid.
Var stark.
Jag är kvinna och har kanske ett annat synsätt men om du är en schysst pappa och hon bara snackar goja så ska hon ha hårt tillbaka av ditt ombud
Inga sms krig
Hämta och lämna på dagis för att undvika konflikter er emellan
Halva barnbidraget till dig.

Ska läsa lite mer nu
Citera
2026-06-07, 19:27
Medlem
Sen skulle du inte lämnat ert gemensamma hem.
Om det nu inte var så hon ensam stod på kontraktet.
Men annars är det så att tingsrätten ser det som att du lämnat hemmet.
Saknar ansvar.
Citera
2026-06-07, 20:36
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Vem har slagit någon?
Tänker den misshandeln du utsatte din före detta för. Usch måste varit hemskt att genomlida
Citera
2026-06-07, 21:08
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Tänker den misshandeln du utsatte din före detta för. Usch måste varit hemskt att genomlida
Full?
Citera
2026-06-07, 21:09
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Sen skulle du inte lämnat ert gemensamma hem.
Om det nu inte var så hon ensam stod på kontraktet.
Men annars är det så att tingsrätten ser det som att du lämnat hemmet.
Saknar ansvar.
Her house, har nytt boende
Citera
2026-06-07, 21:12
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Full?
Nä tänkte på det du skrev i början. Att du är anmäld för kvinnomisshandel.

Kanske inte skulle utsatt henne för den psykiska misshandeln du gjorde. Hon är förmodligen sjukt trött på dig
Citera
2026-06-07, 21:12
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Vi kan börja med
Det heter Socialtjänsten eller Socialförvaltningen
Familjenheten
Jag hoppas du har ett ombud
För du fixar inte detta själv
Du ska omedelbart begära interimistiskt umgänge/boende med mera och att allt ska vara som förut. Det betyder att du inte förlorar mer tid med dina barn och som inte med dig.
Ha barnen varannan vecka?
Hade ni så?
Hon har börjat alienera dig och killen som hon har nu har nog varit på tapeten en längre tid.
Var stark.
Jag är kvinna och har kanske ett annat synsätt men om du är en schysst pappa och hon bara snackar goja så ska hon ha hårt tillbaka av ditt ombud
Inga sms krig
Hämta och lämna på dagis för att undvika konflikter er emellan
Halva barnbidraget till dig.

Ska läsa lite mer nu
Vill nog inte skriva mer än det jag skrivit i tråden sen innan, nej vi hade barnen tillsammans alltså. Nu är det " hennes barn"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in