Jag är en man så har vi det klart från start.
Jag är framme vid sista utkasten ihop med advokat inför en stämningsansökan mot barnens mamma.
Fakta: Delad vårdnad, båda har bott med barnen. Två barn som är under 3 år gamla.
Vad har hänt: Jag skulle flytta asap, på en vecka packade jag det viktigaste men innan så kontaktade jag familjerätten, på magkänsla att detta är olustigt i olika bemärkelser. Men vi var överens att jag kunde träffa barnen närsom, prata med dem etc.
Vad hände ? The opposite.
Hon tar direkt in en ny främmande man och introducerar för barnen och leker mamma pappa barn. Jag nekas all form av kontakt med barn i 2 veckor. Efter en vecka kommer det obehagliga, hon går in på Socialstyrelsen och anklagar mig för våld i nära relation, anmäld för psykisk misshandel av barn, det mesta lögner eller som bäst väldigt överdrivet. Hon använder sedan denna anmälan att köra med det typiska rekommendation av myndigheter. För att ytterligare hölls barn borta från mig, jag är otrygg med dom etc.
Familjerättsmötena ger utfallet på alla hennes villkor att jag träffar barnen och har dem några timmar då och då. Hon nekar sedan att jag ska ha dom hos mig och det enda som gäller är denna variant som inte är en riktig relation med mina barn precis som jag tidigare hade.
Så därför inledde jag en stämningsansökan, varpå hon senare också begärde infosamtal, så det blir väl en ensam vårdnad variant från henne. Detta tär på mig dagligen.. och processerna är långa.
Någon som har tips till en man i denna situation? Att läsa om sånt här ger ju inte så positiva vibbar heller.
Jag är framme vid sista utkasten ihop med advokat inför en stämningsansökan mot barnens mamma.
Fakta: Delad vårdnad, båda har bott med barnen. Två barn som är under 3 år gamla.
Vad har hänt: Jag skulle flytta asap, på en vecka packade jag det viktigaste men innan så kontaktade jag familjerätten, på magkänsla att detta är olustigt i olika bemärkelser. Men vi var överens att jag kunde träffa barnen närsom, prata med dem etc.
Vad hände ? The opposite.
Hon tar direkt in en ny främmande man och introducerar för barnen och leker mamma pappa barn. Jag nekas all form av kontakt med barn i 2 veckor. Efter en vecka kommer det obehagliga, hon går in på Socialstyrelsen och anklagar mig för våld i nära relation, anmäld för psykisk misshandel av barn, det mesta lögner eller som bäst väldigt överdrivet. Hon använder sedan denna anmälan att köra med det typiska rekommendation av myndigheter. För att ytterligare hölls barn borta från mig, jag är otrygg med dom etc.
Familjerättsmötena ger utfallet på alla hennes villkor att jag träffar barnen och har dem några timmar då och då. Hon nekar sedan att jag ska ha dom hos mig och det enda som gäller är denna variant som inte är en riktig relation med mina barn precis som jag tidigare hade.
Så därför inledde jag en stämningsansökan, varpå hon senare också begärde infosamtal, så det blir väl en ensam vårdnad variant från henne. Detta tär på mig dagligen.. och processerna är långa.
Någon som har tips till en man i denna situation? Att läsa om sånt här ger ju inte så positiva vibbar heller.